Eetschema dreumes 14 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Charlie, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Die van mij eet dus ronduit slecht, altijd al. Ze wil altijd maar een paar hapjes van wat ik aanbied, wat het ook is. Alleen aardappels/groente vind ze wel lekker en op goede dagen eet ze wel redelijk maar geregeld hoeft ze ook niet meer. Drinken is ze ook niet dol op, vaak een paar slokjes, thats it.

Ik ben dus erg benieuwd hoe die van jullie rond 13/14 maanden eten & drinken en wat jullie allemaal aanbieden?

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik heb een levende kliko... ontbijt bestaat uit zo'n 220 cc pap (ik meet het niet meer af, dus ongeveer) met tuitbeker water, drinkt maar paar slokjes maar vaak is de pap niet genoeg, dus nog een stuk fruit erbij. Uurtje later zo'n 2-3 mandarijntjes, of 2 stuks (geraspte) appel, of een hele banaan. Lunch 3 sneetjes brood (wel zonder korst) met wat lauwe thee. Tussendoortje vaak plakje ontbijtkoek of een cracker of maisknabbels met wat thee. Daarna gaat hij slapen en tussen slaapje en avondeten vaak ook nog een tussendoortje. Avondeten is met de pot mee en dan eet hij vaak niet veel minder dan ik. Weeg niet af dus zou niet weten hoeveel gram en zo haha, maar behoorlijk wat dus. Tuitbeker met melk erbij omdat hij verzot is op echte melk. Daarna nog 4 flinke eetlepels Griekse yoghurt. Tussen alle maaltijden door probeer ik ook nog water en/of thee aan te bieden, want zo'n grote drinker is hij niet.
    Hij eet dus als een bouwvakker, maar hij was altijd een slechte eter en zit nog steeds op de -1 lijn dus ik maak me niet zo'n zorgen dat hij nu alles naar binnen werkt :D

3. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Wow, i'm impressed! haha, volgens mij komt mijn dametje nog niet eens aan 1/10e hiervan! Wat heerlijk, zo'n goede eter. Wat voor maisknabbels geef je precies? Volgens mij ken ik dat niet.

4. Jaan13

Jaan13 Actief lid

26 dec 2013
    217
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoon eet in de ochtend 220 cc pap.. Na een 1,5 uur fruit.. Dan een cracker.. Rond 12 uur 2 boterhammen.. Uur of 2 cracker/eierkoek oid.. Avond eten echt een goed bord vol.. Yoghurt oid na..En rond 7 uur een pyamapapje.. En de hele dag door staat er een flesje drinken voor hem klaar.. En nog maak ik me soms druk of hij wel genoeg binnen krijgt 😜

5. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Hier ook een kliko, altijd al een kliko geweest :D

Maar rond die leeftijd at hij ongeveer:

- ochtend 2 boterhammen
    - tussendoor fruit
    - middag 2 a 3 boterhammen
    - tussendoor yoghurt/ontbijtkoek/fruit
    - avondeten, minstens 250 gram met de pot mee
    - toetje yoghurt

En dan water/thee als drinken de hele dag. Hij heeft een rietjesbeker, dus die kan hij pakken wanneer hij wilt.

Maar nogmaals, mijn zoon heeft eigenlijk nooit moeite gehad met eten. Zelfs na zijn geboorte was het al een hongerlap. Of misschien dat het juist daardoor is gekomen, hij mocht de eerste dagen nog niet te veel drinken vanwege slechte start (hij kreeg van het ziekenhuis kv omdat mijn bv nog niet goed op gang was), zo'n 10 ml, en bij mij dronk hij de eerste keer gelijk 40ml. Toen zijn ze ook vrij snel gaan opbouwen ;)

Maar als je dochter wel haar aardappels en groenten goed eet, zou ik me niet al te druk maken. Misschien eens afwisselen qua broodbeleg, of ander brood proberen? Mijn zoon eet meergranenbrood van de ah (en echt specifiek die) gewoon pertinent niet, ondanks dat hij voor de rest echt alles eet.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry hier ook 2 goede eters...zijn nu bijna 3 en 7. Maar schema met 14 maand verschilt niet veel van nu.

Ontbijt: 1 a 2 bh, cracker, muesli oid. Verschilt dus per dag.
    Tussendoor: 2 stuks fruit
    Lunch: net als ontbijt
    Tussendoor: 1,5-2 stuks fruit en toen een soepstengel/rijstewafel (inmiddels koekje of klein snoepje)
    Rond 17.00 uur bakje rauwkost
    Rond 18.00 uur avondeten en wat yoghurt (inmiddels geen yoghurt meer na omdat de jongste kma heeft.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier eet ze;
    In bed een fles pap (150/5+4 scheppen)
    Als ze wakker wordt daarna den cracotte met smeerkaas
    1 stuk fruit of klein bakje fruit.
    1 bruine boterham, meestal met hartig beleg (groente spread, avocado, smeerkaas, appelstroop etc)
    Vlak voor ze naar bed gaat fles van 120/4.
    Als ze wakker wordt een snack; avocado, soepstengel, rijstwafel, koekje)
    Avond eten, ongeveer 180/200 gram. Klein beetje yoghurt toe.
    Voor het naar bed gaan weer een fles van 150/5.

Verder drinkt ze gedurende de dag thee of water.

8. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    8u 1 volkoren boterham en 150ml melk
    10u fruit (1 banaan en 1 mandarijn bijv) en water
    12u 2 volkoren boterhammen en 150ml melk
    15u fruit/rozijntjes/volkoren cracotte/volkoren soepstengel/gedroogd fruit/halve krentenbol/koekje en water
    17u avondeten en bakje Griekse yoghurt en water

Dat is wat ik aanbied, fruit gaat altijd op maar brood warm eten en melk zijn er dagen dat alles er met gemak in gaat of maar zeer weinig. Vaak tijdens sprongetjes word het wat minder met eten hier

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Hier

Doordeweekse dag
    Ochtend een bth jam met melk/yoghi
    Tussendoor koekje met water/thee/sap
    2 bth met beleg evt melk of water want meneer houd niet van gewone melk soms ook wel eens brood met soep.
    Bakje fruit heel soms knijpfruit met sap
    Avond vol bord groente vlees en aardappels/pasta/rijst.
    Toetje
    Fles melk voor het naar bed gaan rond de 100

Hij krijgt echt wel eens iets extra zoals rozijntjes een lange vinger of een paar chipjes in het weekend.
    In het weekend ontbijten we graag uitgebreid dan eet die wel mee met een croissantje ,tomaatjes,komkommer etc

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hier
    Smorgens 260 ml papfles.
    Tussendoor bakje fruit.
    Lunch bruin bolletje zonder beleg. Soms een krentenbol ipv bruin
    Tussendoor niks want dan slaapt hij.
    Savonds ongeveer 250 gram avond eten.

Verder een stuk of 3 wappelsap bekers

1 keer per week een koekje.

11. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier ook een kliko :p

8.00) 2 boterhammen met kokosolie en bekertje geitenmelk.
    10.00) 2 a 3 stuks fruit +koekje en bekertje water.
    12.00)3 boterhammen met kokosolie of beleg + bekertje geitenmelk.
    14.00 1 stuks fruit +wat te knabbelen + beker water.
    16.45 avond eten een flink grote bord, alles gaat op en eet ze nog van onze bord mee als ze nog trek heeft.
    En toetje na.

18.30 wat te drinken nog en 19.00 naar bed.

Ze weegt 13.5 kilo bij 90 cm.
    Is in proportie.
    Maar loopt wel al los vanaf 8 mnd oud dus beweegt veel.
    Dus heeft het vele eten wel nodig.

Ze is een vrolijk tevreden kind.
    Over 3 dgn word ze 13 mnd oud.

12. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Zeker fijn, temeer omdat hij dus tot voor kort echt een slechte eter was. Lustte niks en spuugde van alles... hij kokhalst nog steeds vaak maar inmiddels eet hij wel zo goed als alles, haha. Volgens mij duurt het soms gewoon lang voordat ze goed gaan eten...

Deze dingen bedoel ik. Eigenlijk heten ze maisboogies maar dat klinkt zo raar :p smaken een beetje naar rijstewafel. Zoontje is er gek op

maisknabbels-275x216pix.jpg

13. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Hier ook een kleine vreetzak!
    'S ochtends 1 snee brood met een beker melk.
    Om 10 uur fruit met wat water.
    Om 12 uur brood met melk
    Rond half 3 een nijntje koekje of rijstwafel oid en een beker diksap.
    Tegen 4 uur delen we een stuk fruit.
    Tegen zessen een berg avondeten waar je u tegen zegt dan nog een beetje yoghurt na.
    Voor het slapen gaan nog een beker melk, die hebben we geprobeerd weg te laten maar dat was Drama!

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier is t wisselend. Ontbijt en lunch altijd goed maar avondeten varieert per week. De ene week likt hij z'n bord bijna af, de andere week pakt hij zn eten vast en kijkt hij t na hoe t op de grond land haha

Hierbij t aanbod, tijden om en nabij, afh van slaapjes en vraag
    6.00 bv
    8.00 boterham en snee peperkoek
    10.00 fruit
    13.00 boterham, 1/2 cracker/krentenbol/eierkoek
    14.00 fruit
    16.00 rijstwafeltje/babykoek
    18.00 1 opscheplepel aardappel/rijst/pasta, 1-2 opscheplepels groente (2e als t op is), klein stukje vlees of vis. Bakje Griekse yoghurt
    19.30 bv
    Verder bij ontbijt thee en rest vd dag staat beker water klaar. Drinkt meestal 2/3 beker thee en 1.5 beker water op een dag.

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier ook helemaal dol op maisboogies:D

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wat eten sommige kindjes een berg pap 's morgens zeg!
    Mijn zoontje krijgt 180 melk met 6 eetlepels bambix. Gaat altijd helemaal op en er past vast wel meer bij maar ja hoe ver ga je.

Dat is dus zn ontbijt. Als lunch krijgt hij 2-3 boterhammen met boter en divers beleg; vleeswaren, kaas, jam, appelstroop.
    Avondeten met de pot mee, ongeveer een halve volwassen portie (flinke portie). Ook daarbij is het soms echt van nou we houden er maar mee op want hij geeft zelf niet altijd aan dat hij genoeg heeft maar als je dan stopt met geven vindt hij het ook wel best.. En een bodempje yoghurt na.

Tussendoor krijgt hij fruit, rijstwafeltjes van goodies, liga en tegenwoordig ook wel eens een reepje koek of indische cake. Hij drinkt de hele dag water, alleen voor het slapen gaan krijgt hij nog een flesje warme melk van 180 cc. Als hij dat niet meer wil krijgt hij wat melk bij zn brood.

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier een prima etertje:

07.30u: bord pap van 150ml melk + bambix
    12.00u: minimaal 1 boterham met vleeswaren/(smeer)kaas/ei o.i.d.
    17.30u: goed bord avondeten (heel soms een potje als we een paar dagen wat 'raar' eten) + schaaltje vla
    19.30u: 120ml melk

En dan nog de tussendoortjes zoals fruit, koekje, rozijntjes, kaas, komkommer e.d. Dat hangt een beetje af van hoe de dag loopt.

18. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier 15 maanden:

Ochtend: afwisselend pap meestal 150cc+ 4 scheppen of twee botherhammen En een stuk fruit erachteraan
    Tussendoor: fruit 2 stuks
    Lunch: 2 botherhammen
    Tussendoor: fruit, komkommer/tomaat/rijstenwafels
    Avondeten: met de pot mee En veel
    Voor naar bed gaan fles van 150
    Over de hele dag water en thee, af en toe diksap

-2,5 lijn met gewicht nu bijna 8 kg met 15.5 maanden. Ik snap niet Waar ze het laat.

19. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier eet hij heel wisselend. De ene dag enorm bunkeren en de andere dag maar weinig eten. Fruit eet hij alleen bijna niet en ook avondeten gaat nu al ruim een week slecht. Waar hij eerst voorkeur had voor aardappels en groente, lijkt hij nu voorkeur te krijgen voor rijst en pasta's, terwijl hij dat nooit wilde eten vanwege de structuur (korreltjes en sliertjes). Maar vandaag heeft hij dit op:

Ontbijt: 1 boterham, 1/2 afbakbroodje/ 1 plak ontbijtkoek en 200cc thee
    Tussendoor: paar kleine koekjes (uit zo'n deelzakje) en een beker roosvicee
    Lunch: 2 boterhammen met kruidenkaas (korstjes niet op) en 100cc melk
    Tussendoor: zakje knijpfruit en beker roosvicee
    Later op de middag: doosje rozijntjes, 2 worstjes en een crackertje (waren op verjaardag van mijn oma, dus goed verwend)
    Avondeten: Een halve opscheplepel bami en halve plak ham van de bami, goed gegeten gezien de afgelopen week, beker water
    Toetje: Vlaflip, van yoghurt met vanille vla

20. Curly84

Curly84 Lid

26 okt 2015
    49
    0
    6
    Hier 15 maanden en dit is wat hij ongeveer eet:

07u papfles 210+7 en 5 schepjes pap
    09u stukje fruit (eet hij nauwelijks)
    12u 1-2 boterham met boter en beleg (stroop, pindakaas, jam, smeerworst, leverworst, avocado)
    14u tussendoortje (koekje, brood, krentenbol, soepstengel)
    17.45u avondeten met de pot mee
    19.15u fles melk 150+5

Verder drinkt hij de hele dag door water uit een rietjesbeker en bij de lunch zijn we hem nu ook melk uit een gewone beker aan het leren drinken.

Helaas eet hij nauwelijks fruit.
    Wat hij wel heel lekker vindt zijn die zakjes knijpfruit (die van de appie bevatten geen toegevoegde suikers).
    Zijn die ook gezond denken jullie?

Deel Deze Pagina