Hallo allemaal, ik heb een vraagje. mijn kleine van 6 weken heeft al 6 weken de nare eigenschap dat ze niet boven wil slapen. beneden is er niks aan de hand ze slaapt gewoon drinkt gewoon en dan slaapt ze weer of is gewoon veel wakker maar wel stil. boven sliep ze al de hele tijd bij ons op de kamer in de wagen (nu nog steeds in de wagen) maar tussen 20:00 en 24:00 is het feest. zodra ze naar boven gaat dan gaat ze huilen. we hebben het ook al overdag geprobeerd om haar boven te laten slapen maar dan begint ze ook te huilen. ze wil gewoon echt niet boven slapen alleen als ze bij mij in de armen ligt. ze wil ook savonds ongeacht hoelaat ze haar fles heeft gehad na haar éénna laatste fles de laatste fles hebben. dit kan een half uur daarna al zijn of een uur. ze krijgt over de hele dag voldoende eten dus dat is ook niet het probleem en krampen heeft ze ook geen last meer van. maar toch blijft het savonds een probleem. als we haar in slaap hebben gewiegt en we leggen haar in de wagenbak dan word ze wakker en begint gelijk weer te huilen. en als ze door heeft dat ze in de wagenbak ligt 5 minuten nadat we haar daar in hebben gelegd begint ze ook weer. we zijn eigenlijk een beetje teneinde raad. we hebben een kruik al geprobeerd een kleine flessenspeen voor het slapen en veel wiegen maar dit alles heeft geen effect. en rond een uur of 0:30 snachts slaapt ze pas echt en slaapt ze uren lang achter elkaar tot rond 6 uur zowel op haar kamer als bij ons in de kamer. iemand die dit ook heeft meegemaakt en een oplossing heeft gevonden? we horen het heel erg graag. groetjes 2 vermoeide ouders
al geprobeerd om het bedje te verplaatsen in de kamer? soms helpt dat, vind het kindje de plaats van het bedje niet fijn. mijn zoon slaapt stukken beter nu ik het bedje verplaatst heb. ik geloofde er niet zo in! (aardstralen enzo) maar toch bedje verplaatst en het werkte wel!
Overdag kan je haar wel gewoon weg leggen en dan blijft ze wel slapen? Of slaapt ze dan in jullie armen?
Zelf ben ik van het wakker in bed leggen. En ook baker ik in. Dat werkt hier super! Als ik niet in baker, dan gaat hij echt niet slapen. Veel sterkte!
Wat je schrijft klinkt eigenlijk hartstikke normaal voor een pasgeboren baby hoor! - ze is net uit je buik, en is daar gewend aan jouw geur en stem, aan geluiden om haar heen en jouw warmte. Dat zoekt ze nu op. Zolang ze beneden wil slapen zou ik dat echt even zo laten. Ze is nog ZO klein! - s avonds willen meeste babys clusteren. Daarnaast kun je van zo'n kleintje niet verwachten om om 20uur al naar bed te gaan, dat komt pas maanden later. De meeste babys blijven de eerste maanden wakker tot ong 23uur en gaan dan pas de nacht in. S avonds is het natuurlijke tijd voor een kleintje om bij mama te willen liggen en vaak te willen drinken. Je baby gedraagt zich echt hartstikke normaal!
Het maakt niet uit waar ze slaapt overal op de eerst verdieping wil ze niet slapen. beneden laten slapen snachts is ook geen optie want mijn hond slaapt beneden. Inbakeren. Vind ze niks ookal geprobeerd. zodra we haar wakker in bed leggen begint ze meteen te huilen. En het is ook niet zo dat ze zichzelf in slaap huilt. Ik snap ook wel dat het wennen is voor de kleine. Maar als ze slaapt dan slaapt ze ook rustig 6 a 7 uur zonder te komen voor voeding. Overdag valt ze in de wipper in slaap en ook wel na de voeding in mijn armen. Maar dan kan ik haar wel in de wagen leggen zonder dat ze wakker word.
Heb zelf geen ervaringen met het t-shirt maar hoor het weleens om me heen. Wij hebben Jolene aan haar eigen bedje laten wennen door overdag haar erin te leggen met de deur open. Vaak bleef ik dan zelf even boven, ging bv even met de was bezig zodat ze me wel hoorde. Langzamerhand deed ik de deur steeds verder dicht. En ik moet zeggen dat Jolene beter slaapt als het goed donker is. Dus ook overdag gaan de rolluiken en gordijnen dicht. En ik leg haar ook juist wakker in bed maar wel als ze begint te gapen en begint te wrijven in haar oogjes. Ook doe ik met weggaan even een muziekje op de babyfoon aan en geef haar een kus op haar wang en zeg tot straks. Het moet denk ook een ritme worden waar Marjolein in moet groeien.
we hadden gisteren ook een radio aangezet omdat ze beneden ook altijd geluid hoort. van de stofzuiger word ze ook niet wakker. maar ik ga de radio even proberen en een tshirt van mij. thanks
meeste tips al gelezen hier. wat bij Ninthe hielp was: -bedje voorverwarmen met kruik -t-shirt van mij in haar bedje leggen (vond ik alleen wel wat eng omdat ze dat over haar hoofd kan trekken) -volhouden! (ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan :S)
Ik vind het, net als Adi, heel normaal gedrag voor een kleintje! Die van ons ging op die leeftijd ook tegen 23.30 pas slapen en meestal bij mij in de armen want ze kon toen echt nog niet in haar eigen bedje ( die naast mijn bed stond! ) slapen, dan was het huilen geblazen. De makkelijkste oplossing is niet de strijd aan gaan en je kind om een bepaalde tijd in eigen bedje willen leggen, maar meegaan met je kind ( en dus overdag een dutje pakken! ) en het kind lekker diep in slaap laten vallen bij jou. Dan eventueel wegleggen, of bij je houden en zorgen dat je veilig samen kan slapen. Het gaat bijna altijd echt over hoor! Hier heeft ze ook 2 maanden op en bij mij geslapen en vanaf 4,5 maand slaapt ze op haar eigen kamertje en vanaf een maand of 6 heel de nacht door in haar eigen bedje. Het heeft alleen tijd nodig voor zo'n kleintje om te leren alleen te slapen.
ja overdag bijslapen kan ik wel maar mijn man niet. hij krijgt momenteel telkens maar 4 uur slaap en moet het hele huishouden doen en 38 uur werken, dus het is niet voor mij maar voor hem dat we de nachtrust krijgen om optijd te kunnen slapen