Hallo allemaal, ik heb een lieve leuke meid van 1 jaar oud. Overdag doet ze het prima, goed eten en slapen en ze ontwikkelt zich prima... de avonden zijn sinds eind maart lastig. Ze gaat meestal rond 19.00 naar bed om vervolgens precies na een half uur wakker te worden. We kunnen er echt de klok op gelijk zetten ze is dan vaak erg overstuur en gaat dan alleen slapen wanneer mijn man of ik met haar in ons bed gaan liggen. Soms valt ze dan gelijk in slaap, soms duurt het 2 uur. Als ze eenmaal goed slaapt kunnen we haar vaak terug leggen in haar eigen bedje. wie o wie herkent dit, heeft iemand tips en hoelang duurde dit bij jullie? Mijn man en ik zijn ondertussen wel toe aan een avondje samen op de bank
Dit onderdeel is voor peuters en kleuters Tips.. Misschien kun je voordat ze wakker wordt op haar kamer gaan zitten, zodat ze je meteen ziet als ze wakker wordt en niet direct overstuur is. Hopelijk kun je het zo doorbreken...als je geluk hebt . Verder.. niet meer uit bed halen of iig niet meer in je eigen bed in slaap laten vallen (maar in haar eigen bed dus).
Wij hebben met onze beide kinderen, rond de 1,5 jaar, gehad dat ze in paniek wakker werden. Op het moment zelf kregen we eigenlijk geen contact met de kinderen. Alleen maar huilen en niet stil te krijgen. Weet niet of je je hierin herkend? Wij haalden ze wel uit bed, om te troosten. Als ze weer wat rustiged waren weer in eigen bed. Nog een paar slokjes melk....en dan maar hopen dat ze niet weer begonnen. Bij ons zijn ze er beide, na een aantal maanden weer overheen gegroeid. Bij ons was het overigens niet dagelijks.
Heel herkenbaar! Hier ook iets voor de verjaardag begonnen en heeft ruim een week geduurd.. nu lijkt het weer beter te gaan (afkloppen!)