Baby 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Theebeeb, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn zoontje is nu bijna 4 weken en heeft elke nacht nog geslapen. Hij komt nog wel voor een nachtvoeding hoor, maar daartussen slaapt hij wel.
    Overdag komt hij tussen de 2 en 4 uren voor een voeding. Langer laat ik er ook niet tussen, juist om te voorkomen dat hij z'n lange slaap op de dag gaat plannen, vooral smiddags doet hij vaak een lange tuk.
    Hij krijgt nu rond 22.00/22.30 de laatste voeding en slaapt dan tot 3.30/4.00 uur en daarna weer tot 6.30/7.00 uur. In de ochtend wil hij vaak wat vaker drinken, meestal om de 2/2,5 uur, in de middag laat hij er wat langer tussen (ik laat er dan max 4 uur tussen) en in de avond wisselt het. Soms is hij erg onrustig, soms slaapt hij savonds. Z'n wakkere momenten heeft hij vooral in de ochtend en avond.

Ik zou dus proberen overdag een ritme aan te houden en niet te lang laten slapen achtereen.

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb hem net in bedje gelegd in zijn inbakerzak.
    Wonderbaarlijk, hij is gaan slapen.
    Ik heb het kamertje wel donker gemaakt. Hoe doen jullie dat? Of gordijnen open laten?

Ik doe snachts idd wat hierboven geadviseerd word.
    Ook geen luierwissel als hij niet gepoept heeft. De luier houd dat vol, heb ik al getest. Ook niet praten, lampje etc.

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed zeg! Ze gaan het echt herkennen, en baby's houden van voorspelbaarheid. Hier ook heel de dag hetzelfde slaapritueel, vroeger moest ik eerst 15-30 min met haar wandelen/wiegen en nu leg ik haar na 3 min wakker in bed en ze valt zelf in slaap! Oefening baart kunst :) Ik heb hier de gordijnen overdag ook op een kiertje. Nog wel licht maar verder is het saai en somber ;)

4. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Jammer is dat hè, als het allemaal een beetje minder gaat dan gedacht. Hier slaapt mevrouw overdag als een prinsesje in de draagdoek en 's avonds vaak bij ons op de arm. 's Nachts bij ons in bed. Ze slaapt toch het lekkerst als ze dicht bij ons is, lekker tegen ons aan, ik weet niet of dat bij jouw kindje ook zo is?

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik wil liever niet bij ons in bed omdat ik dan zelf geen oog dicht doe door de geluiden die hij maakt. Hij heeft na de geboorte twee weken bij ons op de kamer geslapen maar ik was doodmoe doordat ik haast niet sliep. Niet dat ik dat nu niet ben hoor :)
    Ja , draagdoek heb ik ook. Slaapt hij ook wel in. Vooral savonds als wij eten.
    Hoe doet jouw dochter het snachts?

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Het lijkt erop dat je kleintje z'n dag en nacht ritme een beetje door de war heeft. Wat kan helpen is savonds het licht dimmen en overdag met gordijnen open (of een beetje dicht tegen de felle zon bijvoorbeeld) te laten slapen.
    Onze kleine gaat tussen 7 en 8 naar bed savonds, afhankelijk van hoe laat hij de fles krijgt. Dan maken we hem tussen 22.00 en 23.00 weer wakker voor de laatste fles. Vaaks slaapt hij tijdens het drinken en krijgt hij niks mee.

Succes

7. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Ik herken het ook. Ze wil eigenlijk alleen lang slapen in de draagdoek overdag. Leg ik haar in de box of haar wiegje, dan is ze na een half uur max weer wakker. In de doek slaapt ze zo 2,5 uur. Snachts slaapt ze nog steeds op mijn buik. Zo 4 uur achter elkaar. geef bv en als ik haar wegleg in de wieg naast het bed wordt ze wakker.. Nu moet ik wel zeggen dat ze wrs reflux heeft..Hoop ook dat het snel beter gaat met slapen..

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ook een meisje van 6 weken. De ene dag/nacht gaat rustiger dan de andere. Hier ziet het er zo uit ongeveer:

-Ze krijgt bv en meldt zich ongeveer om de 2 uur overdag. Zou ze langer slapen maak ik haar wakker als ze langer dan 3 uur slaapt.
    -Na de voedingen is het meestal verschonen, even kroelen op schoot (wat meer neerkomt op krampjes verwerken,vooral de laatste week), verschonen, soms heel even in de box en dan bij de eerste moeheidssignalen in de reiswieg (overdag slaapt ze in de huiskamer). Heel soms slaapt ze zelf in, vaker niet, en dan wandel ik haar in slaap, evt. in draagdoek. Het hangt een beetje van mijn activiteiten af of ik haar in de draagdoek laat of toch wegleg (heb nog een dochter van 2,5 rondlopen).
    -'s Avonds is ze veel aan t clusteren en doet ze dus korte slaapjes, meestal op mijn borst
    -Laatste voeding rond 22.30 uur, dan samen op bed. We slapen samen en ze komt meestal pas rond 5 uur voor haar volgende voeding, ik prijs me gelukkig!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is hier ook zo hoor. Leg ik haar in haar wiegje ' snachts, is ze gegarandeerd binnen 2,5 uur weer wakker, leg ik haar naast mij in bed slaapt ze zo door tot 5 uur ongeveer, en ik dus ook!

Als je echt vermoeid bent hoor je die geluidjes vast niet meer zo hard :) Het is echt een fase, ze hebben nu heel veel behoefte aan geborgenheid.

Deel Deze Pagina