Het is bijna 'tijd' om over te stappen naar Pepti 2. Inmiddels heb ik 4 blikken in huis en wil ik graag over. Nu zei de dietiste van Lucas dat ik dit heel geleidelijk aan moet doen. Dus dag 1: alle flessen 5 pepti 1/ 1 pepti 2 (schepjes). Dag 2: 4 pepti 1/ 2 pepti 2 Dag 3 3 pepti 1/ 3 pepti 3 enz... Is dit inderdaad de beste manier? Ik had even op het etiket gekeken maar ik ben niet zo'n goede etiket-lezer en zie de verschillen niet zo. Ben namelijk bang dat ik niet genoeg Pepti 1 meer heb. Overigens als dit wel de manier is om het te doen, ga ik zelf nog een bus pepti 1 halen!
Wij zijn in 1 keer overgestapt van 1 naar 2. Wel gewoon Standaard, maar zie geen reden waarom dit bij Pepti anders zou moeten...? Overigens zijn wij langer doorgegaan met 1 omdat ze nog 5 flessen kreeg. Van 2 mag je max 800 ml per dag geven.
Is dat zo?? want dat staat nergens op de pak bij mij...hij krijgt bij mij echt 1000ml en soms zelfs nog wel meer...
Vertelde het CB me. De informatiefolder van CB heeft het zelfs over 700 ml: Vanaf 6 maanden kunt u gewoon borstvoeding blijven geven. Overweegt u om af te bouwen, geef dan opvolgmelk omdat hierin de juiste voedingsstoffen zitten. Bij flesvoeding kan uw baby vanaf 6 maanden overgaan op opvolgmelk, mits u niet meer dan 700 ml aanbiedt. Als u over een langere periode meer dan 700 ml opvolgmelk aanbiedt, bestaat er een kans dat uw baby een te hoge dosis vitamines en mineralen binnen krijgt. Geeft u meer dan 700 ml flesvoeding per dag, ga dan nog even door met zuigelingenvoeding 0-6 maanden. http://www.utrecht.nl/images/Gggd/jgz/consulatiebureaus/Folders/2_Babyvoeding_0_12_maanden_110823.pdf