Hallo allemaal, graag jullie advies en mening; Wij hebben met onze zoontje, 9.5 week, 3100 gr (prematuurtje) sinds kort problemen met zijn voeding. Een week geleden kreeg hij 6x 90/3 Nutrilon Pepti + Nutriton. Maar daar kreeg hij veel diarree door en kreeg hij daardoor ook meer honger. Uiteindelijk overgestap naar pure JBPM en we zien duidelijk verschil met in zijn ontlastig. Maar toch blijkt zijn honger niet te stillen. Sinds een paar dagen krijgt hij 6x 120/4 en nog heeft hij behoefte aan meer. Hij drinkt zijn flesje op in ongeveer 15 min. tijd. Nadat zijn flesje op is, gaat hij huilen en sabbelt op zijn handje. Ik heb één flesje uitgeprobeerd met 150/5 maar dan moest ie zo nu en toch een beetje spugen en dat is toch echt veeelste veel voor zo'n kleintje???? Wat moet ik nu toch doen???? Ik vind het zo zielig dat hij nog steeds trek heeft in meer.
Heb je al eens geprobeerd om hem een speen te geven na de fles? Hier hadden ze namelijk allemaal behoorlijk veel zuigbehoefte en door de speen werden ze weer rustig.
Ja ik heb zeker geprobeerd om zijn speentje meteen te geven. Het gaat even voor een paar tellen goed en daarna begint hij weer te huilen. Pepti icm met Nutriton is drama bij ons geweest. 2 weken lang diarree gehad en nu zijn we overgestapt op pure JBPM. En dat gaat een stuk beter. We hebben nu geen spuitluiers meer. Die hadden we namelijk bij elke voeding.
Spuugt hij tussendoor? Zie je hem veel slikken (herkauwen), belletjes blazen, of ruikt hij zuur uit zijn mondje? Welke fles gebruik je?
welke fles gebruik je? wij hebben avent en difrax geprobeerd en dat ging te snel. nu gebruiken we dr. brown icm. nutrilon standaard en pure jbpm en nu doet ze er langer over (eerst 10 min met pauzes en nu 15-25 min zonder pauzes) op zich is 15 min. niet verkeerd hoor.
Onze dochter van drie weken doet precies hetzelfde en als ze dan dus huilt na een voeding geef ik haar nog 40cc + 1 schepje te drinken. Dan is het meestal genoeg. Ze doet het niet vaak maar als ze het doet weet ik dat ze gewoon nog niet genoeg heeft gehad. Eerst durfde ik hier niet aan toe te geven omdat ik dan bang was dat ze teveel zou krijgen maar dan had ik de halve dag een onrustige baby die eigenlijk steeds meer wilde drinken. Nu is dat dus helemaal niet meer zo! Op het cb zeiden ze ook dat ze konden zien dat ze goed zelf aangeeft wat ze nodig heeft. Wat ik maar wil zeggen is: gewoon geven! Je kindje weet precies wat ie nodig heeft en als dat nog een beetje meer is, prima toch!? Succes meis
We gebruiken de Difrax fles met speentje Small. Inmiddels zijn er weer veel ontwikkelingen; het hoofdje van mijn kindje zit onder de eczeem en zijn nu over gestapt op Nutramigen met pure jbpm. Helaas blijft hij hierbij ook spugen. Maar gelukkig niet veel. Toch wil hij eerder dan de vier uur drinken. Ik begrijp er echt niks meer van... what 2 do???
Hmm 4 uur is ook best lang hoor Hier zat er pas 4 uur tussen met 3 maanden ofzo.... Zou dan toch kijkn of je niet 3,5 uur ofzo tussen kan houden
Als je 6 voedingen geeft, kan je dan niet proberen een beetje op verzoek te voeden? Wij deden (doen) dit ook, en dan liet Kaj er soms wel 4 en soms niet tussen, soms ook iets langer... Nog steeds voeden we nu redelijk op verzoek, alleen laat hij er nu zelf bijna altijd 4u precies tussen. Anders zou ik gewoon wat vaker 150 proberen, dat spugen kan ook toeval zijn natuurlijk, even wennen... Qua gewicht heeft hij nog geen 150 nodig, maar hij is natuurlijk al wel 10 weken, dus zn ontwikkeling gaat door, en heeft misschien meer nodig?