dag allemaal. ik ben echt helemaal in de war. als ik de berekening erop los laat kom ik als volgt uit : mijn kleintje van 5 weken is 3,8 kilo. 3,8 kilo keer 180 (voeding) = 684 cc in 24 uur. nou geven wij altijd 6 x 120 (met 4 schepjes) dus dat is 135 cc voeding. Moet ik dan 6 x 120 berekenen of 6 x 135 cc? als het 135 is kom ik uit op 810 cc voeding in 24 uur. dat is dus veel meer dan 684 cc in 24 uur. mag ik dan nu wel de avond fles ophogen naar 165 cc voeding? ons kleintje blijft namelijk honger houden na de fles.. zoeken, handjes sabbelen enzovoort. de speen wil hij dan niet hebben dus zuigbehoefte is het niet. mag ik de avond voeding ophogen naar 165 cc? of krijgt hij dan veel te veel? en is de berekening van flesvoeding op basis van het hoeveelheid water.. of de totale voeding (water plus schepjes)
Ons zoontje (4 maanden) krijgt 4x 180+6 dus 200 cc. Dan rekenen we toch 200cc en niet 4x 180. Wij zijn gestopt met het berekenen gewoon geven wat je gevoel je zegt. Dus als jij denkt dat je naar de 165 kan moet je dat iniedergeval aanbieden en kijken of je kleintje dan wel verzadigd is. Of bijvoorbeeld 2 van de 5 flessen, het is allemaal een beetje zoeken zo'n kleintje
Ik heb bij Jelle altijd gekeken hoeveel honger hij had, wel binnen bepaalde grenzen, maar dat was echt op gevoel. Vaak merkte ik dan dat als hij van het ene flesje wat meer dronk, hij bij een andere wat liet staan. Hij middelde het zelf uit, zeg maar. Of ik deed er een schepje en extra water bij en hij dronk er maar 2 slokken meer van. Maar dat was dan wel genoeg om het te redden tot de volgende voeding. De avondvoeding was bij ons wel vaak de eerste waar iets bij moest, de rest volgde dan vanzelf. Ik heb altijd begrepen dat het gaat om het aantal schepjes, ze mogen totaal niet meer dan het aantal schepjes (35 per dag? ik ben er een beetje uit ) dat een liter voeding maakt, omdat het anders slecht voor de nieren kan zijn. Extra water kan op zich geen kwaad, zolang het geen liters zijn...
je rekent de totale hoeveelheid.. dus die 135 De max is 30 schepjes en geen 35 En probeer ook een beetje je gevoel te volgen(wel binnen de perken houden natuurlijk) en verhoog lekker die laatste fles om te kijken of ie t daar wel goed op doet
Ik heb ook nooit naar gewicht gekeken. Maar naar wat mijn dochter wil drinken. En dan niet meer dan 30 schepjes voeding per dag. Ten minste, niet standaard. Het kwam wel eens voor dat ze 31-32 schepjes op een dag kreeg. Onze oudste dronk veel minder dan de jongste, terwijl ze toch wel hetzelfde gewicht hebben steeds. Elk kindje is gewoon anders..
nou ons mannetje krijgt nu 6 voedingen met 4 schepjes per voeding. dus dat is 24. dus dan zou ik de laatste avond fles nog wel kunnen verhogen met één schepje. dan kom ik nog maar op 25.. probeer ook zoveel mogelijk mijn gevoel te volgen.. en ik neem aan dat als hij er te veel aan heeft dat hij wel wat laat staan.. nou ja.. het is een snelle drinker, en hij drinkt altijd alles op.. maar we zullen zien