Mijn kleine boef is nu 10 weken en vanaf 3a 4 weken vind meneer overdags slapen voor mietjes. 's avonds is het heel even zacht mekkeren en dan slaapt hij de nacht door. Dan de borst , schone luier en weer terug. Ook nu zacht mekkeren. Maar dan komt het. Rond 10 uur de fles. Spelen tot hij tekenen van vermoeidheid vertoond, schone broek en naar bed. Vanaf dit slaapje is het mekkeren aanzienlijk harder en houdt soms 20 minuten tot langer aan. Tussendoor ga ik kijken als het me te lang duurt of hij echt gaat huilen. Verder houd ik hem in de gaten op de beeldbabyfoon. Meestal slaapt hij 45 tot 60 minuten en ik mag in mijn handjes knijpen als hij na het mekkeren opnieuw in slaap valt. Zo zit ik dus het grootste gedeelte van de dag met hem beneden. Na een uur of 6 wordt er zelden nog geslapen tot 22 uur, maar dit is een kwestie van kramp. Wie heeft de gouden tip?
Koop een goede ergonomische drager en houdt hem lekker bij je. Dat was hier een instant succes. Of misschien wil hij bij je in de woonkamer liggen? Mijn dochter sliep in die periodes ook heel weinig overdag, en als ze sliep was het of in de draagdoek, of in de kinderwagenbak in de huiskamer. 's Nachts ging vrijwel meteen goed, dus daarmee mogen we in onze handjes knijpen.
@nescio, 's avonds gaat hij vaak in de draagdoek ivm de kramp en dan valt hij vaak wel in slaap. Kinderwagenbak werkt alleen als ik hem wieg tot hij slaapt. Maar we ( vooral papa ,ik ben iets minder streng maar wil het ook.) willen dat hij in zijn bed leert slapen. Soms (heel soms)slaapt hij ineens 3uur. Heeft dit bij jullie lang geduurd?
Mijn zoontje sliep rond die leeftijd ook heel weinig. Hij was daarbij niet lastig ofzo, lag gewoon lekker rond te kijken in de box. Bij tekenen van moeheid legde ik hem in bed en sliep hij 3 kwartier als ik geluk had. Ik heb hem eigenlijk gewoon altijd bij de eerste tekenen van moeheid naar bed gebracht en er weer uitgehaald als hij wakker werd of als hij niet wilde slapen. Op een gegeven moment duurde de slaapjes steeds langer en kwam er meer ritme in, steeds op dezelfde tijd moe. Uiteindelijk ging hij op een gegeven moment 3 keer per dag naar bed (2 keer anderhalf uur, 1 keer 1 uur) en nu slaapt hij nog 2 keer per dag. Ik heb er dus niks speciaals voor gedaan, zoals bijv. een draagzak wat nescio zegt, maar dat zou je inderdaad ook eens kunnen proberen. Veel baby's vinden dan toch ook hun rust, lekker tegen mama aan en vallen zo gewoon beter in slaap.
Dink ik heb heel lang gehad dat slaapjes zelden waren.. had hem wel altijd in de box overdag.. in bed overdag en dan gingen de sirenes aan.. s'nachts sliep hij altijd zonder morren in zijn bedje... ondertussen heb ik nog maar twee slaapjes overdag 1 van drie kwartier en die lekker beneden, 1 van 3 a 4 uur en die in zijn bedje.. maar pas met een maand of 7 8 mee begonnen...
Trouwens mijn zoontje heeft in het begin ook veel in de box geslapen. Om de zoveel tijd probeerde ik hem eens in bed te leggen en dat ging op een gegeven moment ook vanzelf wat beter.
O, ze heeft bij ons de slaapjes overdag tot 6 a 7 maanden in de kinderwagenbak gedaan. Ik vond dat helemaal niet erg, zo zat er een soort 'verschil' tussen slaapjes overdag en 's avonds/'s nachts. Ik zou me niet druk maken om het feit dat je hem in slaap helpt, hij is nog maar 10 weken. Ze gaan meestal zelf aangeven wanneer ze alleen in slaap kunnen vallen, daar hoef je niets voor te doen Vanaf 3,5 maand viel mijn dochter zelf in slaap, daarvoor viel ze altijd aan de borst in slaap en kon ik haar slapend overleggen. Ze heeft dat zelf aangegeven door gewoon na de voeding nog wakker te zijn. Hier nooit problemen gehad met inslapen en ook niet met doorslapen. Vanaf 6 maanden kreeg ze hier weer behoeftes aan nachtvoedingen, maar na het voeden was ze alweer vertrokken.
Mijn kleine meid is 11 weken. Slaap al vanaf het begin erg weinig overdag en vooral wanneer ze zelf wilt en niet wanneer ik haar in bed leg. Ik heb het gewoon zo gelaten, ze is zo klein en jong, ga haar niet in een ritme duwen. Wij hebben een hond dus ik loop vaak 2 x 3kwartier met de hond, dan valt ze in slaap in de kinderwagenbak., Verder speelt ze veel in de box en daarin doet ze ook hazenslaapjes van een kwartiertje ofzo, maar dat is het dan, Na de 2e of 3e fles (ligt ook aan mijn afspraken) wil ik haar vaak wel naar bed doen, soms wordt dit geaccepteerd en soms niet.., maar ze ligt overdag niet veel in der bed., ongeveer 1 uur (als ze het accepteert) en verder lekker beneden bij mama, knuffelen, spelen, zingen, kletsen, lol maken! Echt ultiem genieten zo'n wakker kindje! Ik ben gewoon heel erg blij met de goede nachten en dat ik dan overdag iets drukker ben met haar neem ik dan voor lief. Draagdoek werkt hier ook perfect inderdaad! Zo kan je een hele hoop huishoudelijke dingen doen terwijl je kindje lekker bij jou ligt/hangt te slapen!
Zelf vind ik het ook wel gezellig stiekem hoor. Maar je hoort overal dat baby's alleen eten slapen en poepen dus ga je een beetje twijfelen als nieuwkomer . Meestal gaat hij gapen en in zijn oogjes wrijven en na mekkeren slaapt hij wel hoor. Maar ik dacht altijd dat ze tussen de voedingen meer zouden slapen dan wakker zijn Voornamelijk denk ik inderdaad, zolang hij 's nachts zo goed slaapt is mama gelukkig. 22 uur bad/douche, fles en slapen tot 5:30, laatste nachten zelfs tot 7.00, 7.30, 8.00 .
Ik zou dat met een grote korrel zout nemen natuurlijk zijn er wel slaapkopjes maar mijn dochter was ook zo'n wakker meisje. En dan ga je uitvinden wat werkt. De wieg op de slaapkamer was absoluut geen optie. Ook sliep ze echt niet op vaste tijden. Hier doet ze pas twee flinke dutjes in haar ledikant sinds 8 maanden (nu is het ook 1 dutje geworden).
Ik zou het "hij moet in zn bed leren,slapen" loslaten, geloof mij dat gebeurt ineens vanzelf. Als hij in de,kinderwagen slaapt gewoon doen, hiee ook gedaan en van de ene op de andere dag gaat het prima. Nu slaapt hij overal. Ook de hazeslaapjes afleren, alle baby's worden in het begin na 3 kwartier wakker, ze moeten leren om aan de 2e slaapcyclus te beginnen. Hier gaat dat nu prima, slaapt van 9.00 tot 11.30/11.45. Bij de oudste precies hetzelfde, ik laat ze nooit huilen, wieg ze verder in,slaap of in de,kinderwagen als het in bed niet lukt.
Idd, als ze na 3 kwarier wakker worden dan even troosten, evt speentje in, toestoppen en weer proberen verder te laten slapen... Soms lukt dit niet hoor, hier nog steeds een eigenwijs dametje die soms niet verder wil slapen.. Krijg het daar soms van op mn zenuwen, maar dan diep zuchten, even mee naar beneden, kwartier later weer terug in bedje en ze slaapt weer..l Ik heb geen vaste tijden met slapen, maar laat haar nu max 2 uur wakker zijn en dan neem ik haar bij me om rustig te worden en naar bed te gaan... Hier is ze ook tot 10 weken ofzo bij mij op de arm in slaap gevallen en dan legde ik haar in bed.. Dit ging ik dan steeds vroeger doen zodat ze uiteindelijk slaperig maar nog wakker in bed lag.. nu valt ze zelf in slaap...
Bedankt voor alle goede tips. Hij gaat altijd wel slapen zonder echt te huilen hoor. Mekkeren doet hij wel graag, zal wel man-eigen zijn We hebben inderdaad geen vaste tijden voor slapen, behalve 's avonds dan. Voor de voeding is er wel een soort van schema. Maar dat is wel echt zijn schema. Als hij eerder of later honger heeft prima. Meestal iedere 3uur. Daarna spelen tot geeuwen, bleek worden, oogjes wrijven en jengelen. Dus hoe laat dat is verschilt per keer. overigens werd boef nu na 45minuten wakker, 2x zacht mekkeren,15/30 minuten zonder een kick te geven wakker in bed en nu slaapt hij . Zul je altijd zien.
Bedankt voor de tip tuc. Zal het proberen Volgens mij is het schrijven van dit topic gewoon de oplossing want vandaag slaapt meneer super goed.