Ik heb een zoontje van bijna een jaar. Onlangs bij het cb het advies gekregen om de flesvoeding eruit te gooien en op gewone melk over te gaan. Het advies was om 300 ml zuivel te geven. Op dit ment geeft ik wel zijn flessen nog maar probeer ik tussendoor melk te geven. Hij weigert dit echter ook al blijf ik het proberen. Karnemelk lust hij ook niet. Normaal is hij niet moeilijk met nieuwe smaken. 2x proberen en hij vind het daarna helemaal prima. Maar hierbij blijft hij volhouden. Heeft iemand nog tips hoe dan verder? Zijn er andere zuivelproducten die wel goed in de smaak kunnen vallen bij melkweigeraars? Yogi lust hij wel maar dat wil ik hem eigenlijk niet geven
Optmel? Dreumes opvolg melk? Mijne drinkt vanaf drie maanden geen melk. Alles geprobeerd. Tot nu toe drinkt hij het nog steeds niet. Hij is bijna twee
Ik neem aan dat je zowel koud, warm als lauw geprobeerd hebt? In een tuitbeker/rietjesbeker/open beker? En als hij echt niet wil, de 300 ml zuivel hoeft niet per sé uit melk te komen. Je kunt volgens mij ook prima yoghurt, kaas en andere zuivel producten geven. Met een beetje een goed toetje of yoghurt tussendoor en kaas op de boterham kom je al een heel eind toch?
Mijn zoontje vind gewone melk nog steeds niet lekker en hij is bijna 3,5 jaar. Sommige kindjes lusten het gewoon niet. Ik heb hem gewoon dreumesmelk gegeven toen hij 1 jaar was en dat dronk hij wel. Dus daarmee doorgegaan ipv gewone melk totdat hij helemaal geen melk meer wou drinken. Nu eet hij wel andere zuivelproducten en drinkt wel bijv. optimel. Je hoeft natuurlijk niet over te gaan op normale melk, het cb kan dat wel zeggen maar als je kindje het niet lust dan heb je ook niks aan zo'n advies natuurlijk.
Groeimelk, yoghurt, kaas, pudding maken, met cornflakes of havermout erbij...? Melk drinken hoeft niet per se.
Hier vond ze het in het begin niet lekker, maar na een tijdje had ze de smaak te pakken. Blijven aanbieden en verschillende bekers e.d. proberen. Tot voor kort dronk onze dochter alleen lauwe/warme melk uit de fles. Inmiddels drinkt ze het ook koud en uit haar rietjesbeker.
Hier bliefde men ook geen gewone koemelk. Nog steeds niet eigenlijk Maar wel karnemelk en yoghurt! Dus probeer dat eens?
Hij drinkt tussendoor ook niet zo veel dus ik benook wat huiverig om die flessen te schrappen. Dat speelt daarnaast ook nog mee. Geef hem idd genoeg aan toetjes etc. Ook handig om te weten is dat meneer totaal geen vet heeft om op te teren (-2 lijn). Daarom vind ik de overstappen ook wat spannend. Ga iig dreumesmelk proberen en als dat het ook niet wordt dan naar yoghurt oid bij zijn brood. Vind het moeilijk te begrijpen dat iemand geen melk lust hihi. Ik ben echt een melk verslaafde! Bedankt voor de tips dames!