Hi, Er zijn vast al aardig wat topics over geopend, sterker nog. Ik heb er vorige week nog op gereageerd. Maar wij zitten even me de handen in het haar. Onze jongste zoon zit midden in de 11 maanden sprong en schreeuwt bij het slapen gaan in de avond heel de buurt bij elkaar. Maar zorgt er ook voor dat zijn oudere broer niet kan slapen. Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan? We zijn nu al met de 5 minuten methode bezig maar het is een volhoudertje. We zijn zo 2 uur verder. Wanneer je bij hem komt is hij stil en zit hij in zijn handen te klappen in bed. Naast het bedje zitten werkt ook niet. Dan gaat hij contact zoeken en wil hij spelen. Suggesties? Overdag gaat het redelijk. Gaat hij wel rustig slapen maar heel kort.
En samen met hem gaan liggen? In jullie bed en dan overleggen als hij slaapt. Werkt hier als een tierelier, binnen een kwartiertje onder zeil! Zo deden we het ook bij onze oudste, op een gegeven moment ging ook deze fase weer over en sliep hij weer in zijn eigen bedje in.
Heb het een week 'volgehouden'. Uiteindelijk mn zoon weer tussenin gelegd en daar slaapt hij nu nog. Overleggen lukt me niet, dan schiet hij gelijk wakker. De vijfminuten methode leek na de eerste twee avonden te werken. ( en dan s nachts ook uuuren bii zn bed, overdag amper slapen) Maar daarna, anderhalf uur huilen...steeds troosten. Toen slaap!! Met 20 minuten weer brullen, twee uur in de weer geweest. Het was inmiddels middernacht geweest, Hem toch maar weer tussenin gelegd. Zoonlief begon overdqg al te brullen als ik hem op zn kamertje wilde verschonen..... Toen was ik om en slaapt hij elke nacht ertussen. Tot wanneer? Geen idee....
Overleggen ook al geprobeerd maar dan is hij weer klaarwakker zodra zijn lijfje het koude matras weer raakt. Tussen ons in zie ik (nog) niet zitten. Ben stiekum een beetje bang dat hij op zijn 3e dan nog steeds tussen ons in ligt... Maar ja, vraag het me nog eens over 2 weken als we dan nog steeds aan het klooien zijn... Hij begint niet te spartelen of te brullen als we op zijn kamer komen om te verschonen. Blijft zelfs nog vrolijk als we zijn slaapzak aan doen. Hier begint het zodra je bij zijn bedje staat en je hem wil neerleggen.
Heeeeel herkenbaar ; wij zitten er nu ook al 4 !!! weken middenin.. Doodmoe maar bij elk slaapje vechten en gillen en krijsen. Savonds ook ruim een uur bezig steeds. Julian slaapt met een muziekje , dat speelt 10 minuten en dan stopt het. Steeds als het muziekje stopt en hij moppert en huilt en krijst nog , gaan we weer terug naar boven .. leggen Julian weer neer want die staat dan te springen in bed, muziekje aan en gaan weer weg. Wat een strijd. Ik ben na 4 weken eigenlijk wel bekaf nu. Plus dat er ook nog tandjes doorkomen.. Julian is echt al 4 weken "Julian bin Laden" haha.
Het is in ieder geval fijn om te weten dat we niet de enige zijn. Tsja, tussenin is niet ideaal,maar soms moet je keuzes maken. Ik heb geen mannetje wat om zeven uur gaat slapen, negen uur komt meer in de richting. Als je dan nog uuuren zoet bent en nog steeds een overstuur jongetje hebt.... Hoe 'slecht' het ook klinkt, het is voor mij een 'traktatie' als hij om half negen slaapt s avonds en ik nog even tijd heb voor mezelf en mn man!
Het is zeker fijn te weten dat we lotgenoten hebben. Ik ben niet perse op zoek naar ideaal, maar ben nu nog niet bereid mijn strijd op te geven. Bij onze oudste is het uiteindelijk ook gelukt maar daar was natuurlijk geen ander kind in de buurt om wakker te houden. We brengen hem wel altijd rond 19:00 uur naar bed. Dat gaat normaal ook prima. De traktatie herken ik wel ja! Wil mijn avondjes graag weer terug...!
Hou vol! Hoop dat het jou lukt! Zeven uur gaat t hier niet worden,maar dat is ook niet heel erg. Met een tweede kindje lijkt t me ook lastiger....
We lijken hier een doorbraak te hebben. Na maandag een paar uur te hebben geklooid lijken we iets te hebben gevonden wat werkt. We leggen hem in bed en laten hem eerst 5 tot 10 minuten zijn gang gaan. Anders weet je natuurlijk niet of hij zelf in slaap valt. Daarna strijken we zachtjes met onze vingers over zijn wang en ogen. De oogjes vallen dicht, gaan we het steeds langzamer doen. Telkens als ze weer open gaan zachtjes en steeds langzamer aaien. Tot hij slaapt. Als ik een minuut of 5 niks heb hoeven doen omdat zijn oogjes dicht blijven ga ik zachtjes weg. Zowel gister als vandaag binnen 15 minuten in slaap maar wel in zijn eigen bed. Gisteravond bleef het stil tot vanmorgen. Hopelijk vanavond ook! Het is nu een half uurtje stil. Wellicht helpt dit bij meer baby's.
Hier hetzelfde! Had er vorige week een topic over geopend. Hier begint het gelukkig iets af te nemen. Ik leg haar in bed en laat haar ook 10 min zelf klungelen , Daarna een aai enz.. Elke dag lijkt het beter te gaan behalve dat ze dan maar een halve nacht in Der eigen bedje slaapt en de halve nacht tussen ons in. Ze wordt namelijk midden in de nacht wakker en zet het op een gillen. Wij wonen hier best gehorig dus na een paar pogingen haal ik haar er maar uit. Ik hoop dat deze fase snel voorbij is. Sterkte allemaal!
Mijn dochter heeft denk ik ook last van deze sprong. Hier helpt het ook om te aaien en kriebelen maar dan door haar haartjes en haar voorhoofdje. Je ziet haar oogjes dan vanzelf langzaam dichtvallen..
Wij zitten er ook middenin, gelukkig gaat het al beter dan vorige week hahah Wij doen het bijna hetzelfde. Eerst naar bed brengen en haar 10 min haar gang laten gaan, meestal is het na 10 minuten rommelen toch huilen, dan ga ik terug en doe de slaapritueeltjes opnieuw. Ik blijf naast haar zitten en houd haar handje vast en strijk over haar gezichtje, dan gaat ze rustig aan inslapen. Ze word wel weer rond 3 uur wakker helaas, maar goed beter dan 6 uur krijsen. ach het gaat wel over!