Mijn kleine van 6,5 maand kan sinds 2 weken heel stevig zitten en sinds een paar dagen is dit het enige wat hij wil. Soms houd hij het wel langer dan een kwartier vol en kirt het uit van plezier. Maar als ik hem even op z'n rug of buik leg omdat ik het gewoon niet te lang wil toelaten is het gelijk drama Zijn er nog meer baby's van deze leeftijd die al zo ver zijn met zitten? Het is toch nog helemaal niet goed om zo lang te zitten met 6,5 maand?
Hier hetzelfde hoor, inmiddels is ze de 6,5 maand wel al voorbij. Maar ze zit dus ook al een paar weken best stevig. Ik liet haar soms gewoon maar even zittend spelen, inmiddels speelt ze ook weer liggend.
Nee het is inderdaad niet goed voor de heupen. Een baby is klaar om zelf te zitten als de baby zichzelf in de zithouding kan brengen. Kinderfysio's waarschuwen constant om de babys niet te vroeg te leren zitten (behalve om bijv even te eten), omdat ze dan wereld ervaren vanuit de zithouding, niet meer op de buik willen, en daarmee een van de belangrijkste motorische ontwikkelingsfases kunnen overslaan. Ik zou het persoonlijk zo min mogelijk doen bij een baby van 6 mnd.
Als ik een vinger geef trekt hij zichzelf wel helemaal aan mij op en probeert ook al zelf te gaan zitten. Hij is enorm sterk, tijgert de hele kamer door. Hij draait zonder moeite van rug naar buik en van buik naar rug. Ik vind het lastig want het ziet er naar uit dat hij er wel klaar voor is.
Toen ze hier in die fase zaten (wel ouder toen dan jouw zoontje, hij is idd lekker sterk), heeft fysio aangeraden om ze vaak neer te leggen in de buurt van de boxspijlen. Ze konden rollen naar de buik, en leren hoe ze zich aan de spijlen konden optrekken. En als de baby dat zelf doet, doet ie het meestal op de motorisch juiste manier -> eerst op de knieen optrekken en dan draaien en zitten.
mijn zoontje kan nog niet zelf zitten. Maar hij trekt zich wel overal aan op en gaat dan staan. Hij wil ook alleen maar staan. Als je hem op schoot wilt laten zitten, dan wil hij dat niet en gaat hij staan.
was idd met die tijd ook zelfde verhaal, wilde toen ook alleen maar zitten en staan, ging haar maar wat afleiding geven toen.....ze kon zelfstandig zitten met 9 maanden toen ze ook ging kruipen, tegelijk dus. ze willen graag dingen die ze nog niet goed kunnen, uitdaging Dochterlief il steeds traplopen, maar gaat bovenaan de trap uitgebreid staan dansen, niet snappend dat ze dan normaal naar beneden valt
Mijn dochter is 6.5 maand oud... En kan zelf gaan zitten. Ze houdt het zitten erg lang vol en wil ook niet liggen of iets. Maar als kindjes nog niet zelfstandig kunnen gaan zitten, niet te lang laten zitten. Zoals hierboven ook al vermeld.