Onze zoon vond het de eerste 2maanden van zn leventje geweldig op zijn buik! Hij wilde nisk anders. Maar ineens was dat voorbij en wilde hij alleen maar op zn rug liggen. Als we hem op zn buik neerlegden begon hij te piepen en te huilen. Ik heb het wel elke keer gedaan ivm overstrekken en dan gewoon steeds iets meer. Eerst 1minuut en afleiden en daarna 2minuten en afleiden enz enz. Soms ook dagen dat hij er echt niks aan vond, dan deden we weer wat minder. Hij begon met 5 maanden ineens te rollen van zn rug naar zn buik en 2weken later ook terug. Ik zou me geen zorgen maken. Een vriendin van mij heeft een kleintje van 9maanden en die rolt ook niet, maar hij trekt zich wel langzaam op tot hij op zn knietjes zit zeg maar. Volgens mij hoef je je pas "zorgen" te maken als je kleintje het met 9maanden nog niet kan. Maar dat durf ik niet zeker te zeggen hoor. xxx
Hoi Anna, Misschien een tip waardoor je kleintje het misschien leuker gaat vinden om op de buik te liggen. Ik was bij de kinderarts geweest en toen vroeg ze me of mijn meisje veel op dr buik lag, dus ik zei dat ik dat niet vaak deed omdat ze het drie keer niks vindt. NOu vertelde ze me dat ik haar misschien anders op haar buik moest leggen, dus niet Hop van dr rug naar dr buik, maar rustig van rug naar buik moest omrollen (zodat ze het eigenlijk zelf doen), en eventueel een leuke bal ofzo laat rollen zodat ze daar naar kijken, ik heb zo een Vtech bewegende bal. Toen ik dat ging doen vond ze het ineens veel leuker en hield het ook langer vol. Misschien deed je dit al hoor, maar ik denk even een tipje geven Groetjes Miem
Mijn dochter is ruim 7 maanden en rolde precies op 7 maanden van rug naar buik. buik liggen heeft ze ook nooit gewild. Ik heb bij de kruidvat een babygym gekocht, ik legde haar erop en ik hield er vast en zat erbij op de grond. Zo is mijn dochter buikliggen leuker gaan vinden. Wij doen het nu nog steeds en ze vindt het erg leuk, ik doe het ook vaker voor de spiegel zodat zij zichzelf kan zien. Zitten en staan heeft ze hier ook graag gewild en ze zeggen dat het niet goed is. ze zit vanaf 6 maanden al aan de keukentafel (niet lang), nu is ze 7 maanden en zit ze lekker te kijken hoe mama kookt en ze houdt het lang vol! haha ze heeft dan plezier voor 2 . Iedereen op zijn eigen manier en ja je moet wat...