Hij heeft toch kinkhoest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door quinten2011, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames

Mijn zoontje van 17mnd hoest al 8 weken.
    Ben al een paar keer bij de ha geweest en dan zei hij gaat wel over het is niets terwijl de arts in opleiding wel zei dat dit op kinkhoest lijkt maar kreeg geen gelijk van de ha.
    Ben vanmorgen terug geweest en zegt de ha in een keer t is toch kinkhoest.
    Waarom wordt je vaak niet serieus genomen dat t niet normaal is als een kind zolang hoest.
    Nu zware antibiotica gekregen en moet twee keer bloed gaan prikken.

Hopen dat t snel weg is.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat sneu voor je zoontje. Hopelijk knapt hij nu snel op. Beterschap!

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ai.. heb ik als kind ook gehad en daar ben ik heel lang heel ziek van geweest.
    Beterschap!

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    beterschap!!! ook ik heb het als kind hehad en moest een hele langetijd naar de klopper die klopte op rug en buik zodatr het slijm los kwam erg vervelend ben lang ziek geweest! ik kan de klopper nog herinneren als erg pijnlijk en veel kokhalzen

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Mag ik vragen wat je zoontje precies voor symtomen heeft? Hier namenlijk ook een mannetje die al een poos hoest heel erg. Heeft hoge koorts gehad maar nu niet meer.

groetjes kim

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    1 van de symptomen is een gferende roggelende ademhaling veel slijm je herkent het wel
    sommigen zitten in twijfel en dan na een aantal weken blijkt het toch zo te zijn.

de kleintjes worden vaak opgenomen is echt niet leuk mijn buurmeisje was toen net geboren en verbleef daar een lange tijd en een kleine man overleden en nog 1 bij ons uit de buurt die het had. ik herinner me het nog goed ik had het flink benauwd en vooral die taaieslijmen

7. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij roggelt flink en veel slijm en hoest tot brakenst toe.

8. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    heel herkenbaar hier het zelfde met amber eigen huisarts niet willen geloven , met kerst bij schoonouders geweest en naar hun huisarts kinkhoest .. nu ook aan de antibiotica

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tsja dan ist zo!

hier een meisie die alleen heel erg veel slijm had en bleef er zo nu en dan in hangen hier een kuur voor gekregen verder geen roggelende ademhaling dat had onze middelste wel die had met 8 weken rs en toen opgenomen gewees. maar kinkhoest heerst weer erg dus ons meisie is vroeg ingeent hiervoor

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Is toch standaard met 2 mnd ?
    Maar kunnen ze het ook krijgen na die prik ?

Hier piepende ademhaling, veel snot, kauwt op dr slijm na een flinke hoest.
    En je voelt tijdens t ademhalen gewoon dr slijm in haar longen.

En dit is nu al 3 weken zo.

11. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik werd ook totaal niet serieus genomen bij m'n ha. Werd keer op keer naar huis gestuurd met de mededeling: geef hem maar ventolin. Mijn zoon hoest al sinds oktober. Hij lijkt soms te stikken in t slijm, schrik me elke keer rot als hij zo hoest. 2 nachten terug naar de seh met hem, hij heeft waarschijnlijk het RS Virus. Inmiddels een afspraak staan bij de ka, en ik ben op zoek naar een andere ha. Eentje die je wel serieus neemt en niet doet als of je een overbezorgde moeder bent. ( wat heb ik een hekel aan de vraag; is het je eerste??)

12. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik snap die "hele zware antibiotica kuur" niet helemaal. Je zoontje is al 8 weken aan het hoesten, dat betekend dat áls het al kinkhoest is, hij in het eindstadium zit. Als antibiotica überhaupt al helpt tegen kinkhoest, dan is dit meteen in het beginstadium en dat zijn jullie al lang voorbij.
    Ik quote van Nederlandse huisartsen vennootschap (maar het staat op meerdere artsen sites):

" Antibiotica hebben over het algemeen geen zin. De hoestbuien worden er niet minder door en de kinkhoestperiode duurt even lang. Alleen als er in het gezin een zwangere vrouw of een baby (onder één jaar) is, wordt overwogen het hele gezin antibiotica (azitromycine of erytromycine) te geven om besmetting van de baby te voorkomen. Dit soort maatregelen wordt ook genomen in gezinnen met een kind dat bijvoorbeeld een hartkwaal of een longziekte heeft"

Daar (zeker een hele zware) een antibiotica kuur geen lichte kost is, zou ik dit nog eens heel duidelijk aankaarten bij je huisarts. Kinderen zijn over het algemeen prima in staat kinkhoest te doorlopen, het algehele immuunsysteem op dit moment verzwakken lijkt mij ontzettend onlogisch. Sorry maar ik vind dit weer typisch een gevalletje van veel te enthousiast met antibiotica zijn.

13. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oleander1986 Sorry maar mijn zoontje is vaak ziek en ligt vaak in t zh. Daarom heeft hij dat ook gekregen om zh opname te voorkomen. En als je Goed kan lezen staat ook op die ha site dat t 4 mnd kan duren
    Maar wat zou jij doen als je elke nacht je bed uit springt omdat t lijkt dat je kleine stikt in de slijm???

14. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    ho ho, ik bedoel het absoluut niet vijandig hoor! In tegendeel...En ja ik weet dat het tot wel 4 maanden kan duren kinkhoest, maar dan nog, is jou zoontje het beginstadium allang voorbij toch? Maar je HA weet het uiteraard het beste, het zou gewoon zonde zijn als hij een zware AB kuur krijgt voor iets waartegen het eigenlijk niet helpt. That's all! Heel veel beterschap met je kleintje, ik hoop dat hij er weer snel bovenop komt!
    Oja, ik ben de laatste 4 weken ook vaak mijn bed uit gesprongen hoor, mijn oudste zoon had ook erg vastzitten slijm met erge benauwdheid en hoesten. Is niet leuke nee.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland

he meid beterschap. ook hier wast heel erg met slijm maar ze was niet verkouden wel bleef ze er in hangen ze kreeg zelfs an dere kleur lippen/voeten en handen dus ze had het niety ruim. ok hier een kuur gehad maar was geen kinkhoest gelukkig. onze tweede heeft rs gehad en heeft in zh gelegen was zeer zeer benauwd ik hoorde hem boven ademnen (ik boven hij in de box) ik kreeg pufjes wat niet hielp en toen drong ik aan wou zo de nacht niet in wil hem niet vinden!!!!!

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Is het via een bloed test vast gesteld? Er is tegen mij ook 2x gezegt dat ik kinkhoest heb, in oktober een bloed test gehad en ik heb geen 1x kinkhoest gehad.

Wel gaat er nu een rot virus rond, veel hoesten wat echt weken duurt. Ik heb zelf gekneusde ribben nu door het hoesten. Beide zoontjes hoesten ook al een week of 6.

Ik ben van mening dat een huisarts te snel zegt dat het kinkhoest is zonder dat er een bloedonderzoek is geweest.

Sterkte voor je kindje

17. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft bloed getest en moet nu over een paar weken weer

18. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Beterschap!7
    Mika hoeste ook toen hij 5weken was,en heerste hier in de regio.
    Ben naar de ha geweest toen vroeg hij wat voor voeding ik gaf, ik gaf bv,en volgens hem kan een baby het dan niet krijgen.
    Is dit zo??

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Natuurlijk kan je kind het dan nog krijgen. Kinkhoest word veroorzaakt door een bacterie

20. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Hmz vond het al vreemd ja......

Deel Deze Pagina