Baby 7,5 maand drinkt te weinig melk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Olifantje1991, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hallo allemaal,

Even een vraagje.
    Sinds een week drinkt mijn zoontje (die echt een melkmonster was de eerste 4 maanden) zijn flessen niet meer leeg.
    Hij krijgt er nog 3 op een dag, tussen 6.00-7.00/ 13.00-14.00/ 19.00-20.00, dus er zit in mijn ogen tijd genoeg tusen.
    Nu heeft hij gisteren in totaal 200cc laten staan, hij krijgt 's morgens en 's middags 180/6 en 's avonds 210/7.
    Ik maak me niet direct zorgen, hij drinkt verder ook regelmatig wat roosvicee overdag en hij krijgt een bakje yoghurt (100ml).
    Maar ik vind het zo gek dat hij opeens zoveel laat staan, misschien heeft er nog iemand tips?
    Hij kan trouwens ook zelf z'n fles drinken in z'n wipstoel bv, maar ook dan drinkt hij z'n fles niet leeg.
    Ik gaf de ochtend en avond-fles altijd in het donker op ons bed, omdat hij zo snel afgeleid is, maar ook dat werkt nu niet meer :p
    Dus ik weet niet of er nog iemand anders een handigheidje heeft?
    Anders denk ik gewoon maar accepteren, maar ik dacht dat ze tot 10 maanden nog wel 3 flessen moesten drinken?!

2. penseel

penseel Niet meer actief

Dan zou ik die roosvice weg laten..

Wel normaal hoor dat ze met deze leeftijd gaan vervelen met hun flessen. Hij krijgt neem ik aan ook groenten en fruiten en misschien al een boterham toetje ect ect. Dan zit hij sneller vol.

De ochtend en avond fles blijven proberen tussen in als hij goed met de pot mee eet dan is het logisch dat hij minder fles voeding nodig heeft. Zou je maar geen zorgen maken. Dus roosvice weg en gewoon fles voeding klein flesje of zo.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Tja... als ik de roosvicee weg laat drinkt hij helemaal niks.
    Heb net (11.00) namelijk geprobeerd een kleine fles te geven ipv roosvicee, nou ook daar had ie t na 40cc wel mee gezien.
    Had hij dus vanaf 6.30 eigenlijk al niks meer gedronken, alleen een bak fruit gehad (zo'n 200gram).
    Verder eet hij inderdaad erg goed, 's morgens fruit, 's middags minstens 1 hele boterham en 's avonds zo'n 200gram groente + aardappel.
    Soms een toetje, maar sinds hij z'n fles 's avonds niet meer leeg drinkt geef ik die niet meer, in de hoop dat hij z'n fles dan beter drinkt 's avonds , maar heeft blijkbaar ook niet zoveel nut :p
    Pas 's middags een bakje yoghurt gegeven tussendoor, maar ook dat maakte eigenlijk geen verschil.
    Dan maar gewoon accepteren denk ik....

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter is een dag jonger dan jouw zoontje en hier op dit moment precies hetzelfde.
    Ze krijgt 3 flesjes (ochtend 210ml en de overige 180ml), maar drinkt ze geen van allen leeg. Ze laat (nog) geen 200ml staan, maar denk per flesje iets van 20 a 30 cc. Het heeft ook geen zin om te proberen haar fles leeg te laten drinken, want ze weigert dit gewoon haha.
    Gisteren op het CB ook over gehad dat ze haar laatste fles niet leegdrinkt en of het dan wel verstandig is na de avondmaaltijd nog yoghurt te geven als toetje, maar daar gaven ze aan dat het juist goed is, want ze moet immers met een paar maanden naar een gewoon eetpatroon en dan zal de avondfles ook komen te vervallen. Daarnaast gaf ze aan dat het juist goed is dat baby's aangeven wanneer ze vol zitten, zodat ze ook hun verzadigingsgevoel leren kennen.
    Bij elkaar komt mijn dochter nog wel aan de 500cc per dag en ze groeit hier goed op (zit nog steeds op de +1 lijn), komt niet in de nacht voor een voeding en drinkt zoals gezegd ook haar ochtendfles meestal niet leeg, dus ik ga er vanuit dat ze gewoon echt vol zit.
    Diksap, thee of water geef ik ook gedurende de dag bij haar fruit, brood en avondeten en dat heeft ze mijn inziens ook wel nodig om het 'weg te spoelen' en dat drinkt ze ook gewoon goed, dus dat blijf ik wel gewoon erbij geven.
    Lastig blijft het wel he, elke keer die wijzigingen qua eten, drinken en slapen... Het hoort er ongetwijfeld bij, maar het maakt mij soms ook wel eens onzeker haha

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Bedankt voor je reactie!
    Ja idd lastig... maak me niet echt druk maar vind t zo gek dat hij van een melkmonster opeens veranderd naar een melkweigeraar :p
    Oke... dan misschien toch maar een toetje blijven geven, is natuurlijk ook wel zo dat dat straks ook zo wordt en hij vind t erg lekker!
    Hier ook zeker geen klein kindje dus hij zal idd wel genoeg krijgen.
    Hij is alleen wel vroeg wakker de laatste tijd, dus krijgt dan al vroeg zn eerste fles, maar die drinkt hij toch ook weer niet leeg.
    Ja veel veranderingen steeds idd... nou ik ga gewoon lekker zo door en ga er maar vanuit dat als hij honger heeft t zelf wel aan geeft;)

6. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Oh dat steeds vroeger wakker worden ken ik inderdaad ook haha.
    Ze is nog steeds wel een goede slaper, maar de laatste tijd snoept ze steeds vaker een uurtje van haar wakker worden tijd af.
    Waar ze eerst 13 uur per nacht maakte (met tussendoor even een flesje rond 7 uur), maakt ze nu vaker 'maar' 12 uur dan 13 uur. Mag dan natuurlijk nog steeds niet klagen, maar is wel ff wennen ;)
    Had al bedacht dat dat waarschijnlijk weer een nieuwe fase was, maar wel grappig om te lezen dat het bij jou zoontje inderdaad ook zo is :D

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha nou hier krijgt ie dan een fles en gaat ie ook mooi nog even terug hoor!
    Vanmorgen was het toen opeens half 9, voelde me gewoon uitgeslapen :p
    Dat was hier dus een nacht van 12,5 uur :D
    Net nog geprobeerd van de halve fles die ie liet staan pap te maken, maar ook dat moet meneer niet ;)

8. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Bij ons begon het met 7 mnd krijg er amper 3 flesjes van 150/5 in.
    Heb al een keer zijn water en brood weggelaten maar ook dan weigerd hij zijn flesje.
    Zelfs pap geprobeerd maar ook dat werdt geweigerd
    Vorige week besproken met CB en die vroeg of hij alert was, vrolijk enz was zo ja dan is er niks aan de hand.
    Ze zeiden wel misschien wat meer yoghurt aanbieden zodat hij voldoende zuivel binnen krijgt.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hmm... dus toch wel een bekend iets zo rond de 7 a 8 maanden dus.
    Nou vanavond moest ie opeens ook z'n avondeten niet meer, hij heeft de helft op en thats it, toetje was ook na 6 happen klaar.
    Hij zal misschien toch niet helemaal fit zijn dan, hopelijk draait hij snel weer bij, ben dit helemaal niet gewend van mijn kleine bouwvakkertje ;)

Deel Deze Pagina