Hoe een ritme voor beeb met schoolgaande kleuter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JackyiRo, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 4 weken is overdag erg onrustig, huilt veel en wil niet slapen in haar eigen bedje of kinderwagen. Eigenlijk alleen in de draagdoek. Inmiddels zijn we naar een osteopaat geweest en die constateerde een vastzittende nekwervel en heupgewricht. Verder heeft ze heel veel darmkrampjes en proberen we prikkels zoveel mogelijk te vermijden. Ik snak werkelijk naar rust en regelmaat dus wil heel graag een ritme proberen te krijgen waarbij dochterlief meer gaat (leren) slapen in haar eigen bed. Maar we hebben ook een zoon die net naar school gaat. Manlief werkt heel veel dus ik zorg grotendeels voor beide kinderen doordeweeks. Nu moet zoonlief natuurlijk gebracht en gehaald worden van school. Ik vind het belangrijk dat ik dat zoveel mogelijk doet omdat hij de aandacht toch al zoveel moet verdelen. Maar, om terug te komen op mijn wens/vraag, hoe krijg ik dochterlief nu in een ritme als ze overdag alleen in de draagdoek wil slapen maar ik ook o.a. op en neer moet naar school? Hoe doen jullie dat?

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee, maar als ze in de draagdoek kan slapen, kun je haar toch zo meenemen als je je zoontje ophaalt?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou dr ook gewoon in de draagdoek laten slapen en op momenten dat t wel uitkomt af en toe even in dr bedje proberen. Ze is nog zo klein, dat ritme komt vanzelf wel een keer...;)

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Dat in haar eigen bed slapen komt idd nog wel, heeft hier ook heel lang geduurd maar inmiddels slaapt ze super.

Ik zou ze voorlopig in de doek laten slapen als je je zoontje gaat halen.
    Maar het lijkt mij idd niet min met nog een schoolgaand kindje, ik zit daar soms al over te piekeren hoe ik dat later ga doen en ik heb er nog maar ene :D

5. tuc

tuc Niet meer actief

Een ritme wat om de kleuter heen gaat. Ik had dezelfde situatie..dochter ging 4 maanden naar school toen haar broertje geboren werd. Overblijven vond ik ook geen optie als je net 4 maanden op school zit...dus we gingen nogal vaak heen en weer.

Maar juist als ze in de draagdoek wil slapen is dat toch ideaal. Dan kun jij naar school wanneer je wil. Ze slaapt toch wel?

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Yoshua slaapt sinds kort overdag in zn bedje, met 4weken hoefde ik dat niet eens te proberen want dat lukte totaal niet.
    Ik heb 2 schoolgaande kinderen en yoshua gaat gewoon altijd mee. Toen hij nog bij mij in de doek of de wagen slieo vond ik het makkelijker dan nu hij in bed slaapt. Nu heb ik smiddags maar 2uur waarin hij zn fles moet en moet slapen. Nu slaapt hij soms ook gewoon in de doek als hij laat zn fles krijgt. Dan kan hij iig doorslapen als we weer naar school moeten.
    Succes ermee, het ritme komt vanzelf.

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik had geen draagdoek maar dat is juist wel heel handig denk ik. Mijn dochter sliep dan wel eens wat langer in de mc als ze daarin in slaap gevallen was. Met een buurvrouw had ik geregeld dat ik de kinderen haalde om 12 uur en zij ze bracht om 13.00 uur. Zij had toen ook een baby dus dan zette we de babyfoon bij elkaar terwijl de ander weg was.
    Va een maand of 3 had ik de slaapjes in de schooltijden gepland dus dan ging mn dochter gewoon weer wakker mee.

8. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. De draagdoek is ook heel fijn maar het gevolg is dat ze daardoor helemaal niet meer in bed/kinderwagen wil slapen overdag. Ze valt in de draagdoek lekker in slaap maar zodra ik haar eruit haal, is het huilen. En dat begrijp ik ook wel ;).
    Maar als ik het zo laat, zijn er dus drie dagen in de week dat ik haar constant in de draagdoek heb, de hele dag. Op het CB geven ze me het advies vooral te gaan proberen haar in bedje en/of kinderwagen te gaan leren slapen. Dat ik dan praktisch in de knel kom, leek ze niet te 'horen'.. :(:(

9. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Onze jongste krijgt tussen 6 en 7 borstvoeding. Dan is hij een poosje wakker waarbij hij in de box ligt, in de babygym of bij man/zoon is terwijl ik alles voor de dag klaarmaak. Vervolgens gaat hij in de draagdoek terwijl ik oudste zoon naar school breng. Gelijk na het wegbrengen doe ik boodschappen en loop daarna naar huis (hij slaapt dan 1 a 1,5 uur in de draagdoek). Bij thuiskomst is het vaak weer aan de borst en eventjes wakker en zodra ik de eerste vermoeidheidsignalen zie dan baker ik hem in en leg hem op bed. Hij doet dan zijn langste slaapje van de dag. Tussen 14.15 en 14.45 maak ik hem wakker (mits hij dat nog niet is) voor een voeding en vervolgens gaat hij weer in de draagdoek mee zoon ophalen en slaapt hij ongeveer 45 minuten. Bij thuiskomst begint een beetje het spitsuur. Badjestijd, nog even spelen met grote broer etc. Stipt om 5 uur begint hij te clusteren en om 7 uur gaat hij in de puck a baby en dan gaat hij slapen. Vervolgens krijgt hij tussen 23 en 24 uur weer voeding en tussen 3 en 4 en dan begint het hele riedeltje weer van vooraf aan. Onze oudste zoon blijft 2 keer per week over, 1 keer niet maar dan haalt man hem op voor de lunch en op de korte dagen probeer ik de jongste zijn lange slaapje in de kinderwagen te laten doen en dan gaat hij dus in de kinderwagen mee de oudste halen.

10. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dit zou mijn dagelijkse riedel kunnen zijn hahaha :D.. Hoe oud is je zoontje?
    Ik vind echt de draagdoek ideaal maar ik hoor ook van alle kanten dat het daarmee alleen maar lastiger wordt dochterlief in haar bedje te leren slapen.

11. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Kun je lopend naar school? Dan kun je juist met de draagdoek dat ritme in gaan zetten: bij slaaptijd op momenten dat je ook naar school moet, kan ze lekker in de doek en kun jij je jas aantrekken zodra je weg moet. Voor voldoende warmte voor je dochtertje kun je werken met een jas die groot genoeg is voor jullie beiden samen, of omslagdoeken, sjaals of een draagcover.
    Zo heb ik dat met drie van de vier steeds gedaan. Ideaal.

12. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ze is nog maar klein, dat komt nog wel. De eerste perioden sliepen ze hier ook meest in de doek, dat is later echt helemaal goed gekomen.
    In de doek kostte voor iedereen de minste energie en zo kon ik de andere kids voldoende aandacht geven.
    En het voordeel was dus dat er een lekker ritme inkwam, waardoor slapen in eigen bedje naar mijn idee later juist lekker liep: ze waren gewend om voldoende lang achter elkaar te slapen daardoor.

13. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    CB-advies negeren, lekker in de draagdoek laten slapen. En over slapend wegleggen, hier lukte dat niet op de rug, maar wel op de buik.

dus vanuit de draagdoek op de buik leggen, dan sliep hij wel verder

14. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat doe ik nu ook altijd, we wonen heel dicht bij school gelukkig. Nou, misschien moet ik het wat loslaten, ik ben alleen een beetje bang dat een slaapritme thuis in haar eigen bedje alleen maar lastiger wordt naarmate ik haar langer in de draagdoek heb ;)..

15. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik toevallig gisteren geprobeerd. Ze lag wel lekker te dutten op haar buik, echt in slaap niet. Maar toen ik dat vanmorgen vertelde bij het CB, kregen ze bijna een rolberoerte.. :p

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    De oudste is 5 jaar en de jongste is 8 weken :)

Ik maak me er eerlijk gezegd niet heel druk over. Zijn lange slaapje, s'avonds en s'nachts ligt hij in zijn bedje en dat is voor nu prima. Ze moeten al zoveel, van mij mag hij heerlijk bij mij slapen. Rust voor hem en voor mama ;)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik persoonlijk zou het zo laten. Ze is nog zo klein...lekker aan toegeven. En natuurlijk kun je blijven proberen met de kinderwagen of haar bedje. Mijn ervaring is dat het echt wel goedkomt.

18. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ach ja, CB en afwijken van de boekjes.... die lui hebben gewoon geen hersens om zelf na te denken. Logisch dat je dan overal een rolberoerte van krijgt.

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Joh, dit zegt het cb altijd, maar daar hoef je toch helemaal niets mee te doen ;). Mijn beide dochters hebben de eerste maanden van hun leventjes vooral in mn draagdoek geslapen (overdag). Toch was de overgang naar hun bedjes vrij moeiteloos. Het cb heeft me vooral bij de eerste echt bang gemaakt met horrorverhalen van babytjes die nooit meer in hun eigen bedjes wilden slapen vanwege gewenning ;). Toen ik haar eenmaal in haar eigen bedje wilde leren slapen (6+ maand) ging ik uit van drama's, maar niets was minder waar. Het was echt appeltje eitje bij haar.

Ik zou gewoon lekker heen en weer naar school gaan met haar in de draagdoek en haar die slaapjes (rond haal en breng tijd) lekker bij jou in de draagdoek laten doen.

20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier ook een huilbaby. En een dochter die naar school gaat en een dochter van 1. Baby gaat gewoon huilend mee op de fiets. Een andere keus heb ik niet. Gelukkig gaat dochter wel 2 dagen naar de bso en andere dochter naar het kdv, dat scheelt fietsen.

Deel Deze Pagina