Hallo allemaal, Mijn zoontje, nu drie maanden, heeft eigenlijk altijd een beetje een lichtblauwe waas bij zijn mondje. Tussen zijn neus en bovenlip. Ik maakte me hier nooit echt zorgen over, dacht dat heel veel baby's dit hadden. Afgelopen weekend waren we bij de huisarts en die vroeg er specifiek naar. Nu maak ik me toch wat zorgen. Weet iemand dit? Is er iets mis met mijn kleintje? Hij heeft een hele lichte huid (heeft rood haar) en ik dacht dat het daar een beetje door kwam. Ik had al wat gegoogled maar werd niet zo veel wijzer.. liefs
Zei de huisarts er verder niks over dan? Ik weet alleen dat kinderen die het benauwd hebben, blauw om hun mond/lippen kunnen gaan zien. Verder ken ik geen oorzaken.
Nee dat ging wat vreemd. Pas later ging ik er over na denken... Hij klinkt niet benauwd en oogt helder
Mijn dochter heeft vanaf geboorte regelmatig zo'n waas rond haar mond. Zij heeft dan last van haar maag, maagzuur ed. En vooral als hij een lichte huid heeft zal je het snel zien. Heeft hij ook wel eens last van zijn maag, of komt er wel eens iets van melk omhoog?
Hij had inderdaad ietwat last van reflux, overstrekt zich ook wel eens wat. Maar ik heb het idee dat dit momenteel erg goed gaat. Heb voor morgen maar een afspraak met de huisarts gemaakt. Even overleggen en eventueel dingen uitsluiten.
als astmapatient heb ik dit al mijn leven lang, maar dan onder de ogen. heeft te maken met dunne huid, aderen en zuurstof. bij n aanval zie je het extra maar eigenlijk zzie je het altijd wel n beetje. denk dat de lichte huid veel verklaart. ben benieuwd of er bij de dokter iets specifieks uitkomt. laat je doorverwijzen naar de ka als je t niet vertrouwt!
Hai, Mijn dochtertje had dit ook. Volgens de huisarts en het CB is dit niet erg zolang de tong niet blauw wordt/is. Huidje van een baby is vaak nog doorschijnend.