Ik heb hier al eerder gepost over ons meisje maar ik wil het nog even wat nader aanvullen. Sinds donderdag drinkt ons meisje heel slecht. Ze dronk al niet veel, 3x150, 2x180 op een dag waarvan ze met geluk 1 fles echt leeg dronk, van de rest laat ze bijna altijd 30/40 cc staan. Nu laat ze bijna elke fles voor de helft staan. Ze slaapt opeens overdag heel veel, bijna 5 uur in totaal maar begint 's nachts te spoken en is veel eerder wakker dan normaal. Ze heeft een ontstoken oogje en snottert veel. Ook heeft ze opeens opvallend veel, dunne, poepluiers. Ik heb al in haar mondje gevoeld maar ik voel niet echt iets duidelijks. Ook heeft ze geen koorts. Bijkomend probleem is dat we moeten gaan provoceren met koemelk deze week. Ze zit nu 6 weken op Pepti en de klachten van overstrekken, huilen na de voeding en algehele onrust zijn zo goed als verdwenen. Ze spuugt nog wel behoorlijk, ondanks Nutriton, maar we gebruiken Zantac en ze huilt dus minder bij het opgeven. Met hapjes zijn we nog niet begonnen, eerst dat provoceren maar doen. Maar ik ben nu ff het spoor bijster...Wat is nu wijsheid? Moet ik met haar naar de ka ivm bovenstaande klachten? Moet ik nu wel gaan provoceren? Of heeft ze 'gewoon' griep?
Ik zou zeker een afspraak maken bij de huisarts of kinderarts. Dit is al langer aan de gang? Dunne luiers (geen diarree) kunnen een teken zijn van tandjes, maar icm dat ontstoken oog zou ik zeker aan de bel trekken. Ook omdat ze weinig drinkt en dan in combinatie met dunne luiers... ze zijn zo uitgedroogd he! Hier is de regel (tot 2 jaar), je gaat ALTIJD naar de KA als: -je kind 38,5 graden koorts of hoger heeft -niets binnenhoudt of diarree heeft -als ze huiduitslag hebben of bultjes of ontstekingen (zichtbaar, dus een oogontsteking) -als je je zorgen maakt En dat is vanaf het begin, niet een paar dagen aankijken.