Hi, Mijn zoontje is de afgelopen week zo moe en slaapt veel, ook overdag. Hij zat net sinds een maandje op 2 slaapjes op een dag, maar dat zijn er nu vaak 3 en ik moet m echt wakker maken. Na max 2 uur wil hij weer naar bed. Nu is hij ziek geweest (oorontsteking) en hij kruipt sinds 2 weken, dus is hij misschien sneller zijn energie kwijt daardoor en nog niet helemaal in conditie door dat oortje..? Wat denken jullie? Als hij wakker is is hij super actief, racet de hele kamer door, hij eet goed en krijgt nog borstvoeding
Ik denk dat hij meer energie verbrand en dus sneller moe is. Wil hij ook meer eten? Hier is dat nu nl wel het geval
Doet mijn zoontje ook sinds hij kruipt en probeert te lopen. Slaapt sochtends goed 2 uur en smiddags ook, soms 2, 5 uur. Zal er wel bijhoren denk..
Hier is ze er al om 6uur uit, dan gaat ze er om 7.45 weer in en om 9.30 weer uit. Dan om 12u er in tot 14.30 en dan om 18.00-18.30 nog effies na het eten anders trekt ze het niet. Niet dat ze diep slaapt ofzo, meer ff haar rust pakken want na een half uur is ze echt weer wakker.
Soms hebben ze dat. En het ene kind is meer slaap nodig dan het andere kind. Mijn oudste van bijna vier slaapt nog geregeld tussen middag. En met drukke weken of spannende dingen slaapt ie rustig weer een week elke middag.
Misschien is jouw baby aan het groeien? Mijn meisje sliep ook erg veel laatste 3 weken, nu kwamen wij gisteren achter dat ze bijna 5 cm is gegroeid in 3 weken dus dat was waarschijnlijk de reden.
Hier soms ineens dagen dat hij uren achter elkaar slaapt op een dag, bijvoorbeeld ruim 3 uur. Ik ga dan af en toe even kijken of het nog wel goed met hem gaat want dit ben ik helemaal niet gewend. ER zijn namelijk vaak dagen dat hij over de hele dag maar 1 á 2 uur slaapt. Ik denk dan maar dat het fases zijn en dat ze wat meer nodig hebben. Zolang hij tevreden erbij is, laat ik het zo. HEt is ook wel weer heerlijk om even je handen vrij te hebben Dat mis is nu soms wel.