En het hangt er vanaf hoe laat de dag start. Als dat bij TS om 6 uur is, krijgt haar dochter op het KDV tot 11 uur niks. Ontbijt je rond 8.30 uur, is dat maar 2,5 uur tot de volgende ronde. Maakt een hoop verschil.
Klopt Nescio, Wanneer ik straks weer aan het werk ben, moet dochter al om 7 uur bij de opvang zijn. Ik heb helemaal geen probleem qua indeling van haar eetmomenten. Als het maar redelijk is qua tijd. Ik stond ook volledig open, maar kon nog geen woord uit me keel krijgen of ik werd overstroomt met dat het kind zich moet aanpassen en niet andersom, geen flesjes worden gegeven, ze altijd voor 9:30 moet komen (we kwamen stipt om 9:34, vandaar dat ze dat nog even duidelijk wou maken) Ik had in mijn achterhoofd verschillende voorstellen, tussen de twee maaltijden: oftewel brood of flesje of de maaltijden dichter op elkaar en op het eind een fles maar er moet iets tussen want ik kan niet tussen 18:00 en 20:00 2 flessen geven. ze moet volgens de voedingsdeskundige tussen 500 en 750 ml melk drinken. dat zijn 3 flesjes van 210 ongeveer. Als O. om 17:00 een flesje krijgt, dan kan ze om 20;00 prima nog een flesje op voor het slapen. Maar dit willen ze echt NIET doen. (dit terwijl ze zelfstandig kan drinken) Ik vind het heel erg jammer. De andere scenario's heb ik weggeschrapt, merkte vannacht, want gister was een feestdag en heb haar 3 maaltijden en 3 flesjes gegeven, dat ze heerlijk heeft doorgeslapen! van 20:00 tot 8:00 !!! Een wonder voor ons
Een ander opvang per direct vinden is ook niet een oplossing want je zit met 3 maanden opzeg en bij andere opvang met een wachtlijst. ZUCHT! Ik kan hier niet 123 uitkomen en helaas is een gesprek voeren geen optie. Laatste optie is met mijn werkgever aanpassing van mijn werkuren aan te vragen indien mogelijk. Dat ik wat vroeger kan stoppen (en eerder starten, dan brengt papa haar weg) zodat ik O. op tijd haar voeding kan geven in de middag. Zit niks anders tegen op denk ik.
Ik heb gelukkig niet met opvang te maken, maar mijn haren gaan ervan overeind staan. Ze moeten om 11 uur groentePAP? Van wie? En als je je kindje a la Rapley wilt bijvoeden? Ik vind het beleid echt de omgekeerde wereld, een baby hoort zich niet aan te passen aan de regels van een opvang, in welk land je ook woont. Oudere kinderen kun je langzaam aan een ritme laten wennen. Maar goed, ik rommel thuis ook maar wat aan en volg, tot op zekere hoogte, mijn kinderen in hun behoeften. Zonder op de klok te kijken...
Ik zou inderdaad zoiets aanhouden, i.p.v. het Nederlandse schema. Dat gaat dan inderdaad botsen in de Belgische opvang. Net zo goed als dat ik morgen bij m'n gastouder kom met een Belgisch schema. Als je al om 6.00 ontbijt geeft zou ik kijken of je rond half9 ofzo nog wat kan geven. Bijv. een rijstwafel of een cracker o.i.d. Iets wat ze evt. ook zelf kan eten. Daarbij blijf ik nog wel steeds vinden dat een opvang op z'n minst naar de ouders hoort te luisteren en daar een fatsoenlijk gesprek over gevoerd kan worden. Wat willen de ouders graag voor hun kind en wat is haalbaar voor de opvang. Volgens mij verloopt de communicatie totaal niet bij jullie opvang, dus zou ik inderdaad nog steeds op zoek gaan naar andere opvang.
Ze gaat dus nu om 09:30 naar het kdv? Dan zou ik haar na de pap maar voor het kdv nog iets anders geven. Brood/cracker/rijstwafel/etc. Straks gaat ze dus al om 07:00 Ik neem aan dat ze dan wel meer krijgt dan 1x fruit en 1x groenten in 11 uur tijd...?
@LolaBloem , dan vraag je toch gewoon een attest van de voedingsdeskundige of van je kinderarts dat ze melk moet krijgen? Dan mogen ze dat niet zomaar negeren.
Heey daar had ik nog niet aan gedacht, een goeie! ik zal dat eens als eerst doen morgen vroeg! Dankjewel!
Vanaf volgende week ga ik weer aan het werk en gaat ze terug om 7:00 naar de opvang moeten tot 17:30-17:45 zoals voorheen. thuis geef ik haar nu altijd voor ik haar wegbreng nog wat te eten uiteraard... maar straks ga ik er weer keihard tegen aanlopen wanneer ik weer fulltime werk en een kindje zonder ritme..Ik hoop dat het gaat lukken met een attest van een arts!
Maar wat willen ze haar dan tussen 07:00 en 18:00 geven? Neem aan dat ze dan meer krijgt dan alleen fruit en groente?
Dat is mijn probleem nu juist. Zij willen daar niks aan doen. Voorheen had ik dan een huilende (moet eigenlijk zeggen, krijsende) baby onderweg naar huis. Wanneer ik weer ga werken wil ik dit echt opgelost hebben en niet slapenloze nachten van overhouden (die terecht zijn, neem het mijn dochter niet kwalijk kan zij niks aan doen lief engeltje.. )
Als er qua opvang echt niks te regelen is dan zou ik proberen toch iets met je werk te regelen. Al is het misschien een uurtje eerder naar huis want dan kan je de fles dan geven. Of misschien is het mogelijk dat je haar zelf een fles op het kdv geeft wanneer je haar ophaalt? En nog wat drinken als je haar brengt? (Eventueel zelfs in de auto)
Ook een optie inderdaad. Er was een tijd dat ik mijn zoontje eerst in de auto nog de borst gaf voor we naar huis vertrokken na een dag opvang.