Pampers New Baby of Baby Dry?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annie24, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons zoontje zit nog steeds in maatje 1 van de New Baby. Ik heb 1 pak maatje 2 liggen en heb die gister geprobeerd, maar daar verzuiptie nog in :$ Nu zat ik een beetje op internet te kijken en kwam ik erachter dat je zowel van de New Baby als van de Baby Dry een maatje 2 hebt (3-6kg)

Iemand die mij het verschil uit kan leggen tussen de New Baby en Baby Dry? Kan ik straks beter maatje 2 van de New Baby kopen of die van de Baby Dry?

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Mijn ervaring met de New Baby maatje 2 is, dat ik hem veel sneller na urine vind stinken.. Ik ben op de Baby Dry overgegaan en ben tevreden.. Anders een pak proberen, dan kun je het zelf testen wat je het fijnst vindt..

3. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik vind de New Baby juist fijner, helaas is mijn kiddo bijna uit maatje drie gegroeid. Heb ook Baby Dry geprobeerd, maar na een plasje zit er zo'n rare dikke 'klont' aan de voorkant :( Volgens mij is het idee van de New Baby iig dat die goed dunne pasgeborenenpoep absorbeert. Qua pasvorm zie ik weinig verschil.

4. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    En wat ik in het begin wel erg fijn vond was de plas-indicator (dat streepje dat verkleurt) op de New baby.

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Vroeg mij toevallig vandaag hetzelfde af. Had namelij van de week een pak Baby Dry gekocht in maatje 2 omdat 'ie gewoon een stuk goedkoper was dan de New Baby.
    Heb vanavond net de eerste Baby Dry luier omgedaan dus kan nog niet zeggen wat het verschil is. Heb ze bestudeerd maar zag qua pasvorm bijv. geen verschil. Hij is net zo groot als de New Baby voor zover ik kan zien. Volgens mij zijn de Baby Dry luiers er wel op gebouwd om langer om te kunnen blijven zeg maar. Want hoe ouder je kindje hoe minder vaak de luier wordt verschoond over het algemeen...

Maar als andere meiden het echte verschil weten hoor ik het graag. Ben namelijk wel benieuwd!

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij had ik liever New Baby, zaten daar ook niet meer van in een pak??

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    New baby is inderdaad geschikter met dunne borstvoedingspoep (al kan het dan alsnog tot in de nek zitten hoor) en Baby Dry kan meer urine opnemen dus die is voor de nacht handiger.
    Ik vind de New baby ook niet lekker ruiken, lastig bepalen of je kindje gepoept heeft vind ik.

We hebben nu overigens Kruidvat, hele fijne luiers....

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik vind dat de New Baby zo zacht wordt als 'ie vol zit...

Kruidvat is hier de prullenbak in gegaan. Zoonlief was 2 dagen lang minstens 3x per dag nat. Toen had ik er wel genoeg van...

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Jep.
    Vond die new baby volgens mij ook "beter".

10. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij was de ene meer voor dunne bv-poep. Dat is de gene waar er minder in het pak zitten. :)

Hebben jullie geen last van een klamme luier aan de buitenkant? En dan bedoel ik niet doorgelekt aan de zij, voor of achterkant, maar echt door de luier heen. En dan is de luier niet overvol ofzo. Mijn zoontje heeft dat eigenlijk dagelijks. Dan voelt de romper gewoon klam en ruikt ook. Bah!
    Kennen jullie dat?

Ik ben dus niet helemaal tevreden over pampers, terwijl ik altijd dacht: dat zijn de besten.
    Ik heb nu een pak van de kruidvat gekocht. Nu heeft hij de tweede luier om en hij heeft het nog niet gehad. Ik hoop dat dat zo blijft!

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mijn pak Baby Dry is volgens mij bijna net zo groot als de New Baby en heel wat goedkoper. Maar da's Frankrijk, weet niet hoe het in NL zit natuurlijk...

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

In baby dry (de groene pakken) zitten er meer dan in new baby (dat zijn de gele pakken). Dus de babydry zijn goedkoper per luier.

Ik gebruik ze door elkaar heen en beide gaan een hele nacht mee, dus dat maakt niet uit. Ik koop normaal alleen de babydry omdat het goedkoper is maar nu heb ik dus new baby omdat mijn moeder het verschil tussen geel en groen niet begrijpt (ook niet tussen paars en groen).

13. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Als het goed is, is het juist andersom. In de New Baby zitten er 10 minder dan in de Baby Dry. Met de Baby Dry ben je dus goedkoper uit, want je hebt 10 luiers meer.

Hmmm...denk dat ik dan inderdaad ook maar zo'n pak Baby Dry koop om te vergelijken. Dat is het vervelende met die '3 pakken voor .... euro' aanbiedingen. Durf op dit moment dus niet 3 pakken in maatje 1 te nemen, omdat ik niet weet hoelang hij nog in maatje 1 zal zitten ;)

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Die moeders ook :D

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik dacht dat je van alles kon combineren? Zolang het maar pakken van een bepaalde prijs zijn (dacht die van € 9,99). Want ik heb namelijk wel eens gecombineerd.

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Je mag inderdaad combineren, maar omdat ik niet weet hoelang hij nog in maatje 1 van de New Baby zal zitten durf ik geen 3 pakken in maatje 1 te nemen, anders zijn ze straks te klein en kan ik ze weggooien. Daarom neem ik dan bv 2x maatje 1 en 1 pak maatje 2 om aan de 3 pakken te komen. (snappie 'm nog? :D) Maar twijfelde dus of ik dan beter een pakje New Baby maatje 2 of Baby Dry maatje 2 kan nemen.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oh haha ja ikke snap :):D

Ik heb t/m maat 3 (is de laatste dacht ik) new baby gebruikt. En sindsdien baby dry. Ik zou new baby aanhouden aangezien die je bevalt. Ken je niet iemand die baby dry in die maat gebruikt en dat je er 2-3 krijgt om te testen? Vast niet, anders had je dat wel gedaan :p

Ik kan eens kijken bij een winkel hier in de buurt. Daar lagen luiers per een stuk of 3-5 (dacht ik), denk om te testen. Kan eens kijken of die baby dry erbij zit. Weet het niet zeker hoor, maar dan zou je kunnen testen.

Of ga je al snel luiers bij kopen?

Deel Deze Pagina