Baby 9 mndn verslaafd aan nutrilon

Discussie in 'Voeding' gestart door 15augustus, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Hoi ,

Ik heb een vraag.. Mijn zoon is helemaal wild van zijn nutrilon en niet echt een grote eter.
    Hij eet sochtends alleen maar een flesje 180/6
    Hij wil geen pap/yoghurt/brood heb alles geprobeerd maar niks gaat erin
    Ik wil wel graag sochtends een papfles geven maar hij lust er geen een
    Mijn vraag tot welke leeftijd is alleen een fles nutrilon als ontbijt voldoende?
    Vervangt dit bijv bij 1 jr nog een heel ontbijt?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nee met 9 maanden is dit al geen volwaardig ontbijt meer. Ik zou toch een boterham/cracker oid aan gaan bieden en pas later die fles.

3. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Ja maar dat is nu net het probleem helaas, hij weigert net zo lang tot hij de melk krijgt hij kan dit uren volhouden

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    En eerst een fles melk geven en een uurtje later een boterham?
    Hier kwam hij op die leeftijd al vroeg in de morgen, rond 5.30 ofzo. Kreeg dan een fles melk in bed en sliep nog even verder. Dan stonden we rond 8.00 op en kreeg hij een boterham met een beker thee. Dit deden we zo sinds een maand of 8.

5. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    En Bambix door de Nutrilon als papfles aanbieden? Gewoon beginnen met kleine schepjes en steeds wat meer erin doen tot het een echte papfles is?

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    dit zou ik proberen. zo doen wij het trouwens (onbewust ook). rond zes uur in bed nog even borstvoeding en lekker wegdommelen en daarna gewoon aan de ontbijttafel.

als hij geen strijd hoeft aan te gaan voor die fles nutrilon, wordt het eten eromtrent wellicht ook geen strijd en gaat hij dat niet inzetten als 'machtsmiddel' (beetje zware omschrijving voor een 9-maander, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel).

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    het is nog gewoon een baby hé ;), melk blijft zijn hoofdvoeding tot 1 jaar.
    Geef hem lekken zijn fles 's ochtends, en bied na een uurtje brood aan.

Mijn kinderen vonden pap ook verschrikkelijk en hebben het nooit gewild. ze dronken tot zeker 14mnd eerst melk en daarna schoven ze zonder een lege maag aan aan ontbijttafel, en aten dan nog een halve boterham als ontbijt. Is voor een baby prima hoeveelheid vind ik.

Deel Deze Pagina