Slecht ontbijten en weinig flesvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Sassygreen, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sassygreen

24 sep 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schema van mijn zoontje van 9,5 maand:

8u bordje pap 120/4 of muesli 90/3
    10u 200-250 gr fruit
    12 1-2 boterham(men) met water
    15u fles 120/4
    18u warm eten en kwar/yoghurt met water

Naar mijn idee krijgt hij zo te weinig melk/zuivel binnen? Bij zijn broodje en warm eten wilt meneer geen melk. En grotere hoeveelheden pap of flesvoeding weigert hij. Enig idee hoe ik hem toch meer fv of zuivel kan laten eten/drinken? Alvast bedankt!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Bedankt voor het bericht via het forum! Fijn dat je even contact opneemt, want we hebben hier wel een aantal trucjes voor :). Op de leeftijd van je kleine wordt nog 500ml aan melkvoeding geadviseerd.

Uiteraard kun je hem niets opdringen en dat hoeft ook helemaal niet. Wat kan helpen is door de voeding op verschillende manieren aan te bieden, bijvoorbeeld vanuit een tuitbeker of vanaf een lepeltje, door met johannesbroodpitmeel de voeding te verdikken. Door wat fruit of diksap toe te voegen aan de melkvoeding, pas je de smaak van de melk iets aan waardoor kindjes dit mogelijk ook weer wat meer willen drinken.

Je kunt de melkvoeding ook iets warmer of juist iets kouder aan hem geven. Mogelijk vindt hij dit dan wel lekkerder.

Hou ook altijd goed de groei en de plasluiers in de gaten. Hij moet minimaal 4 natte luiers per 24 uur hebben.

Rond zijn leeftijd horen we het zeker meer terug dat het drinken van de melkvoeding wat moeilijker wordt. Mogelijk komen er ook wat tandjes door, of hij is wat meer uitgekeken op de melkvoeding omdat er ook zoveel nieuws en ander eten bij komt.

Blijf de voeding aanbieden en hou voor iedere maaltijd max. 20 - 30 minuutjes aan. Je zult merken dat hij vanzelf weer wat meer melk zou willen drinken.

De melkvoeding kun je aanbieden in de ochtend, middag en voor het slapengaan.

Succes!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

3. Sassygreen

24 sep 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reactie! En natuurlijk de tips ;)
    Ik ga er mee aan de slag!

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Graag gedaan! Je weet ons te vinden als we je opnieuw kunnen helpen! Succes!

Groetjes, Karin - Nutricia voor jou.

Deel Deze Pagina