Vragen kv

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door meedje, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

Hallo,
    We hebben een zoontje van nu 4 maanden en 2 weken. Bij geboorte woog hij 4024 en 4 weken geleden ruim 7 kilo.
    Sinds een week of 5 krijgt onze zoon volledig kv op verzoek. Hypoallergeen ivm kma en lactose intolerantie in de familie. Nu heb ik een aantal vragen, toen onze zoon nog bv kreeg in combinatie met kv huilde hij enorm veel, nu met hypoallergeen(en geen bv meer) huilt hij veel minder, is hij tevredener, heeft hij geen krampjes meer en huilt hij minder bij het drinken. Kan dit een teken zijn van kma of lactose intoleratie?Ook heeft hij nu soms nog steeds een " bv luier" Dus gelige ontlasting die er bijna net zo uitziet als bv ontlasting. Komt dit vaker voor en is dit normaal? Net zoals slijmerige groene ontlasting?

Verder vraagt hij de laatste tijd om meer voeding. Eerder kreeg hij 5 flessen op een dag(2x 180/6 en 3x 150/5) en nu wil hij er 1 extra('s nachts) en hij krijgt nu 2x 180/6 en 4x 150/5. Nu kom ik dus over de liter voeding heen( 60 cc) Is dat heel erg? heb je tips over hoe hier mee om te gaan?
    Overigens vind ik het in de nacht voeden geen probleem, als hij het nodig heeft, krijgt hij het, maak me alleen zorgen vanwege de overschrijding van de hoeveelheid.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Het is moeilijk te zeggen of het huilen op de borstvoeding door de koemelkeiwitten gekomen is. Ik denk van niet, je kindje is waarschijnlijk over de krampjes heen omdat de darmpjes nu ook rijper zijn. De ontlasting kan zowel geel als groen zijn op een hypo allergene voeding, dat verschilt per kindje.
    Het is wel belangrijk om te proberen binnen de liter voeding te blijven. Je kunt met je CB overleggen of je aan de laatste fles ook rijstebloem toe mag gaan voegen, het kan zijn dat je kindje dan beter doorslaapt.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina