Hallo, Ik heb een vraag over het drinkgedrag van onze zoon. Hij is geboren met 37 weken en had nogal wat opstartproblemen. Waaronder het niet krachtig genoeg kunnen drinken uit de borst. Ik heb daarom vanaf het begin gekolfd en via de fles gegeven (op verzoek van het ziekenhuis). Zo konden we zien wat er in ging en wat zo nodig via sonde kon worden toegediend. En eigenlijk zijn we altijd doorgegaan met kolven en via fles toedienen. Ik ben nogal van de controle en mag graag zien wat er in gaat (vooral door die vervelende start). Nu is dat denk ik gelijk een valkuil geweest. Inmiddels is zoonlief 3 maanden. Een heerlijk ventje van ruim 5,5 kilo. Hij groeit verder goed en is heerlijk vrolijk. Nu is hij de laatste 3 weken wat aan het 'knooien'. Soms drinkt hij ruim 150 cc en soms stopt hij bij 80 al. Al met al verschilt het nogal. Soms drinkt hij op een etmaal 500 en soms ruim 700. Op het CB zeggen ze als hij groeit en goeie plasluiers heeft is dit voldoende. Aan de borst hadden we immers ook niet gezien hoeveel hij dronk. Dit is ook zo maar toch voelt het niet fijn. Hoe kan dit zo verschillen? En hoe kan het dat dit zo ineens veranderd (na de opname tot 9 weken dronk hij altijd prima en niet zo wisselend). Ik hoop dat jullie me wat kunnen gerust stellen. Alvast bedankt!
Goedemiddag, Dankjewel voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jou