Mijn dochter van 7,5 maand gaat om 19.00 uur naar bed en wordt standaard om 20.00 uur wakker. Ze slaapt dan vervolgens niet meer tot 22.30-23.00 uur en is echt klaarwakker Laten huilen in d'r bedje is geen optie want dit houdt ze gerust een uur vol! Overdag slaapt ze prima, twee slaapjes van 1-2uur en nog 1 slaapje van max 1uur (soms slaat ze deze over) Tot ongeveer 5mnd sliep ze wel netjes van 19.00-23.00 en na de voeding sliep ze weer lekker verder. Iemand tips?
Misschien een slaapje minder overdag? Met 7 maanden was het hier twee slaapjes, een lange en een korte.
hoe laat is ze wakker van haar laatste middag slaapje? mijn baby van 10 maand maakte er ook een potje van en nu slaapt ze van 10 tot half twaalf en van half drie tot vier. Ik maak haar vier uur wakker.. want dan valt ze s'avonds zelf in slaap.
Dit is een beetje ons schema. Ik geef nog steeds bv op verzoek dus de eet tijden kunnen kets afwijken 6.00 bv 6.00-8.00 slapen Spelen 8.30 boterham + water Spelen 9.30 bv Spelen 10.00-12.00 slapen Spelen 13.0" boterham +water Spelen 14.00-15.00 slapen Spelen 17.00 groentehap met pap 19.00 bv en daarna slapen 20.00 weer wakker Spelen 22.30 bv en daarna slapen Meestal dan nog 1x snachts een nachtvoeding maar slaapt daarna wel weer makkelijk verder.
wat herkenbaar zeg ! hier sinds 3 dagen ook.. normaal krijgt ze 19:30 der laatste fles en slaapt ze daarna nu pas rond 23 - 00.00 uur !! en ik heb ongeveer t zelfde schema als jij maar dan met fv. 7:00 fv 10 fruit 11 slapen 12:30 1 boterham met sap darna spelen 14:30 slapen 16:00 wakker , drinken en stukje soepstengel 18:00 warm eten 19:30 fv ik snap er ook niks van waarom dat ineens zo is, klaar wakker en spelen..en in bed gaat ze heel hard huilen of als ik der in slaap wil wiegen. ze is nu net 5 minuten gelden naast me inslaap gevallen eindelijk .. ga der straks proberen in der eigen bed te leggen
Hebben wij hier rond 9 maanden een aantal dagen gehad. Alleen was hij dan eigenlijk nog wel moe dus bleven we bij hem tot hij gekalmeerd was en weer sliep. Miss kan je bij haar blijven tot ze weer slaapt? Miss lijkt ze iet moe maar is ze het wel.... En als je haar er dan uit haalt wordt ze weer wakkerder door spelen of een tv die aan staat.
En wat als je haar om 20 uur naar bed doet? Hier hebben we hetzelfde gehad namelijk. En het verdween toen we haar later naar bed deden. Op een gegeven moment was het 21 uur, dat vond ik ook wel iets te laat. Toen gooide ze haar middagslaapje eraf en nu is het weer 19.30 a 20 uur.
20 hebben we ook geprobeerd , 21u , 22u ..pas na 23u soms zelfs 00.00 Ze is moe maar doet alsof ze klaarwakker is en begint heel hard te huilen ala je er in slaap probeert te krijgen of op bed leggn. Ze slaapt sochtends van 11'12:30 en om 14:00 a 14:30 tot 15:30 of 16u
Ik heb geen idee overdag gaat het wel goed. Vanavond was t weer raak , van 19 - 23:30 gehuild , lees.krijsen. Zo hard dat me sm die een straat veder woont kwam kijken wat er aan de hand was. Het gekke is , we mogen haar dan ook niet vasthouden ze wil dat alleen naast ons zittend of liggen in ons bed of op de bank. Ze raakt zo overstuur dat ze ervan moet spugen , het snot loopt dan zelfs uit der ogen. Het lijkt weer op de periode dat we nog niet wisten dat de (een lichte vorm van) kama had. Toen huilde zo eigenlijk de hele dag en wilde ze niet slapen. Nu is het alleen in de avond ineens weer...
Heb ik ook gedacht, maar bij verlatingangst zou ze wel op schoot of naast me in bed gaan slapen lijkt me, maar os gewoon vrolijk wakker en geeft om 22.30 de moeheidssignalen (wrijven in de oogjes gapen en wordt ineens boos) Tandjes, kan dat zo lang duren? Ik zie en voel niks. Ze kwijlt wel alweer een tijdje dus wie weet.. Het gaat nog steeds hetzelfde. Ik heb me erbij neergelegd en breng haar netjes om 19.00 naar bed en tussen 20.00-22.30 zit ze onder of ligt ze naast me (wakker) in bed te spelen. Het zal toch een keer over moeten gaan. Hier trouwens geen tekenen van pijn.
Mijn dochter heeft ook verlatingsangst maar dat uit zich door druk spelen, op schoot is ze ook absoluut niet rustig. Bij ons slapen wil ze ook niet, helaas. Nu is de truc hier (gisteren werkte het althans) haar in bed leggen en hetzelfde slaapliedje continu blijven zingen. Ik ga dan steeds een stukje verder de kamer uit. Gisteren stond ik 5 minuten bij de deur te zingen, maar toen sliep ze wel rustig.
Vind het ook erg sneu voor ons, en ik vind het voor mezelf zo lullig omdat ik de oorzaak niet kan achterhalen. Overdag gaat het namelijk super, dan leg ik haar op bed en gat ze direct slapen. ze is overdag ook eigenlijk gewoon vrolijk. Qua voeding is er weinig veranderd eigenlijk, ze eet echt al weken het zelfde.. Qua ''ritme'' is het ookal weken het zelfde, ik heb haar gister om half 1 nog maar een fles gegeven van 135cc , zodat ze weer beetje rustig werd. eergisteren werkte dat ook. ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat, ik dacht misschien is ze toe aan 1 slaapje per dag? maar dat lijkt me zo weinig
ja hier is het dus echt de hele avond huilen eigenlijk..ik breng haar altijd rond 19:30 naar bed, maar dan begint ze helemaal om te slaan
Verlatingsangst? Da tkan wel met 7 maanden, ook gezien haar slaapgedrag (wel op de bank met jullie ernaast willen slapen, maar niet in je armen). Oortjes kunnen ook 's avonds vooral opspelen.