Aargh @#!! papfles!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ashleyp, Jun 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#1 ashleyp, Jun 20, 2013
    Last edited by a moderator: Jun 20, 2013
    Help! Ik heb inmiddels al zeker 10 pogingen gedaan (uiteraard niet op 1 dag :p) om een papflesje voor mijn zoontje te maken. Maar het wil NIET lukken.

Ik maak zijn voeding, doe hier de rijstebloem bij (volgens de verpakking mogen dit 2 eetlepels zijn dus dat zijn ongeveer 4 voedingschepjes) en dan.... KLONT DRAMA KLONT!

Ik snap het niet. Het word een en al klont of als ik het een beetje fatsoenlijk heb dan past het niet door de papspeen en niet door de 1-2-3 speen. Wel door de L speen maar dan gaat het soms iets te snel. Het lijkt me toch dat de papspeen een grotere opening dan een L of 1-2-3 speen heeft?

Uiteindelijk zet hij het op een huilen omdat hij niets door de speen krijgt en natuurlijk veel honger heeft met het gevolg dat ik de inhoud maar weer weg gooi en een normaal flesje maak.

Hoe maken jullie de papfles met rijstebloem en met welke speen geven jullie deze?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het in een bordje geven, rijstebloem is bijvoeding. Dan leert hij ook om te gaan met de lepel.

Verder geen tips helaas, heb nooit rijstebloem gegeven.

3. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Ik heb een 123 speen en dat gaat prima. Maar ik snap je helemaal hoor, ook hier druk geweest met testen haha.
    Ik maak voeding klaar en roer dit met een vork en dan 2 eetlepel erdoor van de rijstebloem en dan weer doorroeren met de vork. Klaar!!!

4. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    ...met 4 maanden? Want?

5. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Met 4 maanden MAG je starten met rijstebleom, ieder zn ding.... Bovendien was dat de vraag niet!!!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik heb nooit rijstebloem gegeven maar later wel pap en ik denk dat dat vergelijkbaar is. Ik gevruik een fles van difrax met 1-2-3 speen en ik voeg nadat ik de melk gemaakt heb beetje bij beetje pap toe (goed roeren!) totdat het een gladde emulsie is. Beetje opgevoel dus en steeds goed roeren met een vork zodat t niet klontert. Ook niet laten staan want dan dikt het in.

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    hoeveel ml melk maak je klaar? hier maak ik het altijd met 180/6 en dan 2-3 eetlepels rijstenbloem. nooit problemen gehad en hij drinkt het uit een 123 speen op stand 1.

misschien anders minder pap erin doen? als ik hier soms te grote scheppen doe krijgt hij het ook op stand 3 nauwelijks weg

8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik maak pap altijd zo:
    Bodempje heet water, 6 schepjes melk, dan 5 eetlepels pap, dan met de achterkant van de lepel roeren. Aanlengen met koud/lauw water. Speen erop, goed schudden.

Ik gebruik voor pap een avent fles en een papspeen.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je teveel rijstebloem erbij doet.. Ik zou eerst eens beginnen met 2 maatschepjes..

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    5 eetlepels? :( Op de verpakking staat voor de fles 2-3 eetlepels...

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik gooi alles bij elkaar in een poedertoren (dus melkpoeder, verdikking en bambix) goed schudden en dan bij het niet al te lauwe water doen. Hoe kouder hoe klonteriger. Als alles bij elkaar zit dan schud ik het goed en laat het een paar minuten staan. Dan nog even een keertje voorzichtig schudden om het 'losjes' te maken en dan geven. Nooit geen problemen gehad.

12. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    haha hier door ben ik gestopt met rijstebloem, daarbij raakte ze er ook nog eens verstopt door en vond ze brood lekkerder :p Maar dat geef je niet echt in een flesje ;)

Succes!

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

Oct 24, 2011
    3,450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij geven gewone pap, inmiddels ;)

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik deed de 1-2-3 speen en dan 2 a 3 schepjes van de babyvoeding rijstebloem erdoor en dat ging goed.

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

omdat dat lekkerder is :p

ik maak een flesje van 150ml (5 maatlepels voeding, 3 rijstebloem en 2.5van die minimaatlepeltjes nutriton)
    ik doe de poedermelk in een bakje (hoe noemt dat? die poederbakjes?:p)
    daar doe ik ook de rijstebloem bij
    zo doe ik het 3maatlepeltjes voeding, 2 rijstebloem, goed roeren, dan de andere voeding, hier 2 dus en dan nog 1 rijstebloem en goed roeren + de nutriton erbij

flesje in magnetron, dan de poedermix erbij en minimaal 20sec heel hard schudden

tijdens het drinken moet ik ook soms schudden, ik heb een dr brown fles dus het zakt soms moeilijk door dat ventiel maar een andere fles wil hij niet.
    als het echt niet zakt af en toe zelf eens zuigen haha

hier bij dr brown de nr4 speen, als het koud is even 5sec opwarmen dan word het weer vloeibaarder

16. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

De brown fles met speen 2
    Gaat prima.
    Fles 180/6 + 2 eetlepels rijstebloem

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

wow hier echt niet! speen nr4 :D waarschijnlijk door de nutriton

18. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier de L speen flesje 180 met 4 schepjes gaat prima hier. Maar ook eerst lopen puzzelen voor de juiste fles/ speen

19. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jeee wat een *&% reactie... ik heb nog nooit een kind dood zien gaan van rijstebloem met 4 maanden.

Ik heb wel meteen de fles goed gemaakt gekregen... maar hier wil mevrouw geen pap uit de fles. Sowieso geen rijstebloem door de melk, melk moet melk blijven vindt ze ;)
    Dus als ze pap mag dat nog maar eens proberen...

20. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Gebruik ook nutritron.
    1 maatschepje per fles

Share This Page