Ziek geweest en verhuisd, baby slaapt erg slecht

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Bloomm, Feb 3, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloomm

Bloomm Actief lid

Apr 6, 2016
    218
    154
    43
    Onze dochter van bijna 8 maanden slaapt sinds we verhuisd zijn enorm slecht.
    Ze was altijd een heel tevreden meisje, sliep bijna altijd als een roosje.
    Een kleine week voor de geplande verhuizing werd ze ziek, flinke koorts, 41,9 was de max.
    Contact gehad met de huisarts, voor de rest deed ze het nog prima qua drinken en plassen dus we maakte ons geen zorgen.
    Het heeft wel bijna een week geduurd voordat ze er weer helemaal boven op was.
    Tijdens de verhuizing heeft ze bij mijn ouders geslapen, de eerste nacht en dag in het nieuwe huis was ze nog iets herstellende, maar heeft wel prima geslapen.
    Het slapen ging vanaf toen bergafwaarts. 'S nachts vaak wakker, blijven schreeuwen in dr bedje, en niet meer willen slapen. Ze sliep de nachten al door vanaf een maand of 2.
    Na veel troosten en weer in bedje proberen te leggen beland ze vaak bij ons in bed. Daar is ze in ieder geval stil. Slapen gaat erg onrustig en ze is vaak wakker en aan het draaien.
    Afgelopen nacht haar maar een flesje gegeven, hierna viel ze gelukkig weer in slaap. Helaas na 2 uur weer wakker en niet meer rustig te krijgen in haar bedje. Dus maar weer bij ons in bed.
    Nu is het vandaag overdag qua slapen ook een drama, erg moe maar niet willen slapen, blijven schreeuwen.
    Ik snap dat ze moet wennen aan haar nieuwe kamertje en dat ze wat van slag is van de verhuizing. Maar ik herken haar bijna niet meer, zo overstuur en in paniek steeds.
    We wonen nu een week in ons nieuwe huis maar het gaat eigenlijk alleen maar slechter.
    Haar bedje, knuffels, rituelen hebben we het zelfde gehouden maar hebben naar ons idee weinig nut.
    Als het vannacht weer zo'n drama is bel ik morgen de huisarts. Ergens voelt het niet goed, wellicht heeft het iets te maken met vorige week toen ze ziek was? Het zit me niet helemaal lekker.
    Iemand tips?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,001
    113
    Staat het bed toevallig anders? Wij zijn vlak voor de 1e verjaardag van dl verhuisd maar hebben doelbewust dr ledikant in de ruimte hetzelfde gelaten. Dus in t oude huis stond hij in een hoek (1 korte en 1 lange kant tegen een wand) in t nieuwe huis werd dat dus ook zo.

Wat je ook kan overwegen, als je de ruimte hebt. Even een nachtje bij haar op de kamer slapen. Misschien ziet of hoort zij wat, wat jullie tijdens t klussen helemaal niet opgevallen is. Plopjes in een kachel, schaduwen van een boom of kraalogen van een beer die t licht van een lampje op de gang weerkaatsen. Kunnen soms hele stomme dingen zijn die bijdragen aan onrust.

Share This Page