Mijn baby heeft een liesbreuk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisa75, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa75

Lisa75 Lid

8 mrt 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren gehoord dat mijn zoontje van 6 weken een liesbreuk heeft. Een vrij grote. Het zou geen pijn doen. Ik maak me zorgen. Hij heeft na geboorte al week in ziekenhuis gelegen ivm complicaties bij bevalling.
    Vind het zo zielig. Ook ben ik bang voor een beklemming wat levens bedreigend is. Moet goed opletten op ontroostbaar huilen ..... Heeft iemand ervaring met een liesbreuk bij een kleine baby?

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

onze zoon had met 3 weken 2 beklemde liesbreuken maar werd gelijk opgenomen en de volgende dag geopereerd.

toen het bij hem echt heel erg was dronk hij niet meer, alleen maar huilen, balletjes rood/blauw en gaf hij over waaraan te zien was dat het ontlasting was.

3. Lisa75

Lisa75 Lid

8 mrt 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ik moet binnenkort naar het ziekenhuis en dan overleggen wanneer opereren. Ben ook zo bang voor beklemming. Op dit moment maakt hij het goed gelukkig. Drinkt gewoon en heeft ontlasting. Ik zal hem goed in de gaten houden en letten op symptomen die jij noemt

Gr

4. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier ook een liesbreuk gehad. Dus had in eerste instantie niet zoveel haast. Toch had ik er geen goed gevoel bij, omdat hij zichzelf niet meer was. Ziekenhuis gebeld om de afspraak te vervroegen. Twee dagen later geopereerd en het was weer goed!
    Blij dat ik heb gebeld, bleek uiteindelijk dat zn darmpjes toch klem hebben gezeten.

5. Lisa75

Lisa75 Lid

8 mrt 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook niet te lang wachten ga er druk achter zetten. Ik vind de arts wel erg laconiek en heb er ook geen goed gevoel bij.

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Heel eerlijk mijn zoon heeft het ook gehad, uiteindelijk in een academisch ziekenhuis geopereerd (directe familie werkt daar) en die chirurg heeft toen tegen mijn familielid gezegd dat alle kindjes last hebben van een liesbreuk, dit omdat diegene vertelde dat ons zoontje na de operatie als een blad omsloeg en echt tevredener was.

Er is dus inderdaad kans dat je kindje er toch last van heeft.

Waar je sowieso dus op moet letten, huilt je kindje onbedaarlijk meteen bellen, je kindje mag tot hij geopereerd is niet meer huilen omdat er dan druk op de liesjes ook komen te staan. En observeer de plek goed om te kijken of het niet heel erg opzwelt.

En bovenal vertrouw op je mama instinct als jij het gevoel hebt dat het zo niet langer meer kan dan meteen het ziekenhuis bellen.

De operatie zelf stelt btw maar weinig voor met 45 minuten ben je weer lekker bij de kleine en wij waren dus ook al binnen 24 uur na de operatie weer thuis.

Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina