Te lange baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefania, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefania

Stefania Actief lid

21 dec 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Hallo iedereen, ik vroeg mij af of er nog meer moeders hier erg lange baby's hebben. Mijn dochtertje is nu 4 maanden en 4weken en heeft al een lengte van 72cm! Verder is ze niet dik 7.3kg. Ze zit wel boven haar groeicurve waardoor die vrouw van het cb mij adviseerde om haar Nutrilon Forte te geven voor hongerige baby's. Wat ik niet snap want ze is niet dik.. Ze krijgt nu 4 flessen van 180cc op een dag. Van die nieuwe Nutrilon Forte geeft ze veel over dus daar ben ik nu mee gestopt. Moet ik me zeg maar "zorgen maken" om haar lengte of komt dat straks allemaal wel weer goed?

2. Storm

Storm Niet meer actief

Ik zou me geen zorgen maken over de lengte. Is nu nog geen reden toe. Kan best zijn dat ze straks een tijdje minder de lengte in gaat.
    Dat van die Forte snap ik niet. Mijn zoontje heeft dat gehad, omdat een hongerige baby was en niet genoeg leek te hebben aan de normale voeding. De wijkverpleegkundige hier zei dat er in de forte meer eiwitten zitten en dat het daardoor voor een meer verzadigd gevoel zorgt. Als jouw meisje tevreden is met 4x180 normale voeding, zou ik niet overstappen op forte.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Ik zou het CB-advies met een flink pak zout nemen... Zou absoluut niet aan forte beginnen. Wat is het idee daarachter? Dat ze dan sneller dik wordt en de balans tussem groei/gewicht gelijk is (onzin natuurlijk)? Nee hoor lekker gewone voeding blijven geven!

Die lengte zou ik me niet druk om maken, sommige kimdjes groeien heel snel ineens en blijven dan bij wijze van een half jaar stil staan.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jeetje.... forte geven alleen maar omdat ze zo lang is? Dat geef je toch als je kindje echt honger aan blijft geven, niet zomaar.

72 cm is inderdaad behoorlijk. mijn dochter was met 12 maanden 74 cm, haha. Maar ik zou me geen zorgen maken verder, zeker niet als ze geen over- of ondergewicht heeft.

Je geeft 4 flessen van 180? Krijgt ze dan ook bijvoeding, anders zou je toch 5 flessen geven? Dat kun je trouwens sowieso doen eventueel, vaker een iets kleiner flesje. 180 ineens van zwaardere kost, daar zou ik ook van gaan overgeven. Als ze die forte wel echt nodig heeft vraag ik me af...

5. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Hier precies hetzelfde.. En nog steeds een lang meisje.. Inmiddels 10 kg en 91 cm... Gewoon lekker laten lullen... Alsof je tegen kan houden dat je meisje groeit.. Onzin..

6. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Forte is voor honger, niet voor lange baby's.
    Ws zit lengte in de familie? Geen zorgen maken :)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gewoon weer de gewone melk gaan geven.. Forte is echt niet nodig. Lengte veranderd je toch niet door voeding (hoogstens als je ze echt gaat ondervoeden, maar dat zal niet de bedoeling zijn).

De mijne kreeg ook forte. Maar hij wou wel 7*180/6 per dag.. Dat was niet zo'n goed plan..

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    oke ik moest even grinniken , forte omdat ze lang is. :D

Heeft je kleine honger, huilt het omdat ze honger heeft, komt ze te snel weer voor de volgende fles? Dat zijn redenen om over te stappen op forte voeding, niet omdat ze langer is dan het gemiddelde.

Onze zoon zat ook rond de lengte met 4 maanden, tja wat doe je eraan? Stukje tussen de knieën weghalen?

Wat hier heel duidelijk zichtbaar is (nu) was dat die extreme snelle (lange) groei zo rond het eerste levensjaar stabiliseerde en het in een wat minder steile lijn naar boven ging.

Maar lang is hij altijd gebleven, hij is nu 7 en 1.42 m

9. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar advies inderdaad. Vervelend he dat je soms zeker weet dat je het goed doet en TOCH gaat twijfelen. Hartstikke logisch je wil niks dan het beste voor je kinderen!
    Het eerste wat ik dacht na jouw bericht.... jij hebt een fotomodel in de dop! Hihi

10. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.023
    286
    83
    Vrouw
    Ik zou gewoon door gaan waar je mee bezig bent. Als je dochter er tevreden mee is, gaat het prima.

Hier juist een zoon die steeds wat kleiner dan 'normaal' is en qua gewicht wat zwaarder. Cb geeft ook aan dat kleintjes vaak sprongsgewijs groeien. Dan weer wat meer lengte, dan weer wat meer gewicht. Zolang ze verder tevreden is en het niet de spuigaten uitloopt (vooral qua gewicht) zou ik mooi zo doorgaan. En het kan natuurlijk ook gewoon genetisch zijn, lange ouders/ grootouders etc.

En forte voeding geven, snap ik ook niet helemaal, zeker niet als ze verder happy is. Geeft het cb ook aangegeven wat hun argument daarbij is?

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ze tevreden en ontwikkelt ze zich goed? Dan geen zorgen maken hoor. Sommige kindjes zijn gewoon lang en slank, dat is geen reden voor andere voeding.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Van forte geven zal ze niet gaan krimpen...
    cb af en toe ook..
    Denk dat haar denkwijze is dat ze dan minder drinkt...dus minder voedingsstoffen en dus minder hard zal groeien. Als je kind nou breder dan lang zou zijn oke..Maar niet andersom

Ik moest mn dochter maar geen water meer geven overdag...in de hitte van de laatste tijd..

13. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou geen forte geven dat is echt voor kindjes die niet genoeg hebben aan de normale voeding.

Mijn zoon is 5 maanden en 70 cm en wat betreft gewicht juist goed
    7,2 kilo
    hij was ook 54 cm bij de geboorte

Niets van aantrekken
    ik krijg altijd maar te horen, hij is wel lang he.

Volgens mij zijn ze vergeten naar mij te kijken. Ik ben 1.82 en in mijn familie zijn de mannen op opa na boven de 1.90

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De energie gaat duidelijk naar de lengte groei...dat verandert vanzelf
    Forte is voor hongerige babies. Vier flessen van 180/6 is trouwens prima

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    vraag volgende keer op het cb hoe je netjes je kindje in kan korten.. 10 cm bij de benen is zo sneu.. --> ;) ;) ;)

sorry. dat had mij. reactie geweest. als je kindje het goed doet.. prima dan toch? ik zou lekker niks veranderen:)

16. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Ik zou, in jou geval, ook geen Forte geven.
    Mijn zoontje is 70cm, 9175 gram, ook groot (en vrij stevig...)
    Maar ik geef hem forte omdat hij hongerig is.
    Hij kwam eerder voor zn fles en als ze fles leeg was wou hij meer.

Ben maandag bij het cb geweest, hij was voor zn leeftijd idd zwaar.
    Maar in verhouding met zn gewicht hoefde ik mij geen zorgen te maken.

17. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (nu bijna 15 maanden) zat altijd boven de 2,5 lijn qua lengte. Ik vind het überhaupt al bizar dat een baby te lang zou kunnen zijn. De mijne was ook hongerig, en toen we de flesjes gingen verhogen ging het beter. Achteraf denk ik dat ze veel gehuild heeft vanwege honger, maar omdat het mijn eerste was was ik vrij braaf met de richtlijnen volgen. Tot ik de flesjes gewoon ging verhogen! Omdat ze zo groot was, had ze meer nodig. Forte voeding werkte niet, daar kreeg ze veel krampen van.
    Nog steeds is ze erg lang en dat zorgt er gelukkig voor dat alles mooi in verhouding is.

Kortom, over lengte zou ik me echt niet druk maken

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Wat is hun doel dan met die forte voeding? Mijn meisje is ook best lang. 78 cm met 11 maanden.

Maar ik zou me er geen zorgen om maken hoor. Als je kindje tevreden is, gewoon de melk geven die ze eerst kreeg. Enne, jou meisje wordt later gewoon model :D

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Mijn jongste was met 5 maanden 72cm. Nu met 11 maanden 78. Ze gaan steeds minder snel groeien.

20. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hier ook een lange dame..

Met 8 maanden 77,5 cm en 8,5 kg en ze eet heel veel maar is ook heel druk.

Wanneer moet je weer naar het bureau?

Deel Deze Pagina