maat slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eline88, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Aangezien ik een slaapzak een veiliger gevoel vind dan een lakentje heb ik voor mijn zoontje van 2 maanden een slaapzak gekocht. Ik heb de kleinste maat genomen die ze hadden, maat 70, maar zie nu dat er nog kleinere bestaan. Weet iemand of deze maat geschikt is voor hem? Of welke maat zou ik anders moeten kopen? Hij is van hoofd tot voet 55 cm en draagt kledingmaat 62. Alvast bedankt :)

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Dan is 70 cm goed, als hij maar niet te ruim bij het nekje is zodat hij zich eruit kan wurmen. Mijn dochter is 79 cm en heb slaapzak van 90/110 cm.

3. Yc86

Yc86 Actief lid

15 jul 2012
    295
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ja en anders bij de h&m online en dan op home babykamer daar hebben ze slaapzakjes maat 56 tm 62

Product Detail | H&M NL

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    En de ene maat 70 is de andere maat 70 niet.. Ik heb een paar meegenomen van de Zeeman en de ene is nog te groot rond haar nekje en de andere zit wel goed. Ik heb van de Hema een tijd die van 50/56 gebruikt en nu 56/68.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Bij hema hebben ze inderdaad kleinere slaapzakken en hele fijne ook vind ik zelf. Alleen zitten de mouwen van de winter variant wel erg strak moet ik zeggen, maar verder helemaal top

6. Canina

Canina Actief lid

21 feb 2013
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 10 weken en heb haar soms ook een slaapzak aan. Ik vind het persoonlijk gauw wijd bij het nekje en de armpjes. Wat ik heb gedaan is het onder de armpjes iets ingenomen, zodat hij netjes op zijn plaats blijft.

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mijn zoontje is precies 2 maanden. Hij heeft een slaapzak van de Hema in 50/62, die kan net, is wel erg kort. Hij heeft er ook eentje in maat 70 van de prenatal, die past prima.
    Mijn zoontje is wel iets langer, met 4 weken was hij 59 cm.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bedankt! Ik heb de slaapzak bij de babydump gehaald van de eigen collectie. Ik merk inderdaad ook grote verschillen in de maten. Het is dus zo te lezen belangrijk dat de mouwen en nekopening niet te ruim zijn en dat er ruimte vrij is bij de beentjes :)

Deel Deze Pagina