9 maanden, wil opeens speen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxxxx1974, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    heb ergens ooit gelezen dat met 9 maanden de zuigbehoefte afneemt en baby's geen speen meer nodig hebben maar dat het gewoonte wordt.
    Ons mannetje wilde nooit een speen tot aan de 9 maanden. Hij is een paar weken geleden ziek geweest en sindsdien wil hij alleen in slaap vallen met een speen. Ik vind het best een dilema: speen geven en rustig inslapen of helemaal niet aan beginnen en ff doorbijten??

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ik heb hier hetzelfde hoor alleen wil ze hem hier alleen overdag, ze mag hem van ons een uurtje en als ze hem dan weglegt leggen wij hem weer gewoon weg..

heb eigenlijk geen idee, ik denk dat ik hem gewoon lekkr zou geven..

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja hoor, hier ook! Was geloof ik vanaf een maand of 10 dat haar zuigbehoefte enorm toenam, heeft jullie kerel al tandjes of nog niet? Dat was denk ik bij ons de reden. Ik probeer het nu weer te minderen. De ene keer trapt ze erin maar vaak ook niet haha. Ik zou de speen aan hem geven, als hij daar behoefte aan heeft. Kan nu nog geen kwaad volgens mij.

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hadden jullie kindjes daarvoor al wel een speen of hebben jullie dat gewoon geprobeerd of hij/zij dat wilde.

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik heb het geprobeerd (allerlei soorten) maar dan duurde het 2 tellen en spuwde ze 'm alweer uit. Met 10 maande begon ze overal op de zuigen en vooral bijten, dus hebben wij toen weer een speen aangeschaft. Sinds die tijd gaat het prima en houdt ze dat ding gewoon in. Vlak erna kwamen de tandjes, dus ik denk dat het wel met elkaar te maken had.

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @linda: hiervoor geen speen, alleen op het KDV met slapen.

@Edge: ik denk ook dat het door de boventanden komt. Hij wilt met drinken ook niet meer loslaten, erg irritant.

Het is meer dat het later zo moeilijk af te leren is. Z'n broer kan alleen slapen met speen en is 2,5 jr. Ik zie er al tegenop om het af te gaan leren. Voor z'n derde wil ik dat wel. Je ziet het al aan z'n tanden vind ik..

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier opeens een duim die in de mond gestopt wordt... Zucht! moet wel bekennen dat hij bijna altijd met een paar vingers in zijn mondje zat. Nu dus echt heel bewust een duim. Wij trekken hem er telkens uit áls / zodra we het zien. Heb de ijdele hoop dat het al iets minder wordt..

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Uiteindelijk lijkt het er toch altijd op dat ze doen wat ze zelf willen, haha. Tja, die speen... ik zie wel hoe het loopt en maak me er nu niet zo druk om.

Deel Deze Pagina