Hallo allemaal, Onze kleine meid is nu 5.5 maand en zou nu volgens de cb arts al moeten kunnen omrollen maar ze maakt hier nog niet eens aanstalte toe. Hoe oud was jullie kindje toen hij/zij begon met omrollen en hoe kunnen we die stimuleren??
Je kan het stimuleren door speelgoed niet te dichtbij te leggen. Het kindje gaat dan het hoofdje draaien en op een gegeven moment omrollen! Deze tip kreeg ik en idd ging het op deze manier hartstikke goed. Op 3 dagen na was de kleine 5 maanden toen mijn kind kon omrollen!
Amber rolde van buik naar rug toen was ze 3.5 maand ongeveer rolde van rug naar buik toen was 5 maand was wat wij deden is veel op haar buik leggen toen deed ze het eigenlijk van zelluf en ja van rug naar buik kwam toen ook vanzelf
Iso bo ja is ook een goede tip had hier ook wel effect dan wou ze dat pakken of keek er naar en rolde ze om
Irisnaomi: Idd zo heb ik het ook gedaan, kleine ook vaak op de buik gelegd, zo kunnen de kids ook gelijk hun nekje trainen! En de kleine vond het op de buik helemaal geweldig!!!
Het verschilt zo ontzettend bij die kleintjes. Zoƫ was bijna 4 mnd toen ze omrolde van buik naar rug en nu is ze 4 1/2 maand en heeft ze al omgerold van rug naar buik en zelfs weer terug! Daar is ze dus heel snel mee (en nee wil niet opscheppen hoor). Maar trek je dus niets aan van het cb, want niet ieder kindje is dus hetzelfde. Dat zie je wel aan alle reacties.
het echte 'moeten' kunnen omrollen, is pas bij 9 maanden, dus je hebt nog even... En zelfs toen maakte ze zich bij ons cb nog geen zorgen. Onze oudste rolde pas met 9,5 maand... Kon wel goed zitten vanaf 6 maanden en vond dat wel prima, ze hoefde niet te rollen .
Hahaha, met 5,5 maand? Zeker een grapje van die cb-arts . Ayla is nu 9 maanden en heeft afgelopen week voor het eerst gerold van rug naar buik en het is bij die ene keer gebleven. Van buik naar rug kan ze al langer, maar doet ze gewoon niet. Niet teveel van aantrekken dus, het komt echt vanzelf. Sommige zijn gewoon wat minder snel dan anderen.
Ja je moet je echt niet zoveel druk maken voor om wat het cb zegt ieder kindje ontwikkeld zich anders de ene doet dat snel en de andere dit weer cb houdt zich strikt aan de richtlijnen
Mijn zoontje kon het al heel vroeg, van buik naar rug al met een week of 8 en van rug naar buik met 3 mnd. Mijn dochter was ook zo snel en deed het heel veel. Mijn zoon vond het nadat hij het kon het wel best en doet het echt zelden. Speelgoed verder leggen heeft ook geen zin, mijn zoontje komt er op een andere manier: hij schuift de box gewoon door en gaat zo alle kanten op. Dus niet alle kinderen vinden het nodig! En inderdaad pas met 9 mnd zou het moeten kunnen.
Er zit heel veel verschil tussen de motorische ontwikkeling van kindjes. Dus zou me geen zorgen maken. Onze dochter rolde van buik naar rug met 11 weken en van rug naar buik met 4 mnd. Wij lopen (eingelijk voor haar hoofdje) bij de kinderfysiotherapeut, maar die houdt ook de motorische ontwikkeling in de gaten en ons dochtertje zit echt tegen de hoogste ontwikkelingslijn aan. Mocht je je echt zorgen maken (wat volgens mij absoluut niet nodig is) dan zou ik eens vragen of je naar de kinderfysiotherapeut kan en laten beoordelen waar je kindje zich bevindt in de motorische ontwikkelingslijn. Dan zul je waarschijnlijk te horen krijgen dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar ben je wel even gerust gesteld.
Belachelijk dat die CB arts dat zegt, voor omrollen 'staat' 9 maanden, dus dan zou je kindje het 'moeten' kunnen. En dan nog is 'moeten' relatief! Mijn dochter rolde met vier maanden van buik naar rug en met ruim vijf maanden van rug naar buik. Zij werd juist vlot genoemd door de fysio en het CB.
wat belachelijk dat een cb arts zoiets zegt!!!:x ik maakte me ook druk omdat hij nog niet deed rollen, of vaak op zijn zij deed liggen. maar de cbarts stelde me gerust dat het pas bij 9 maanden hoeft! dus DON'T WORRY! hier trouwens bij 6 maanden, en nu staat hij sinds van de week. kan dus snel gaan
Ze kunnen het allemaal wel vroeg denk ik maar sommigen willen gewoon niet. Jessie draait vanaf 3,5 maand van rug naar buik en omgekeerd. Ze draait nu niet meer van buik naar rug omdat ze het op haar buik leuker vind. 2 maanden geleden deed ze juist nog van buik naar rug draaien en nu weer andersom. Hangt ervan af waar ze zin in hebben. Geef haar een reden om om te draaien?
Hier mijn dochter met 7 maanden, mijn zoontje met 8,5 maand en dat is nou toch echt een rondrennend peutertje hoor! Komt vanzelf! No worries!