Baby 7 maand, groeit weinig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blemma, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hoi dames even jullie advies gevraagd

Vorige maand bij het consulatiebureau was Emrys amper gegroeid (870 gram en 3.2 cm in 2,5 maand) toen moesten we Emrys meer bijvoeden.
    Nu geven we hem op een dag:
    2x een half broodje met boter en beleg, een stuk fruit, crackot en warm eten(kleine aardappel met eetlepel groente en dobbelsteentje vlees of ei) en daarnaast borstvoeding op verzoek(zitten op ongeveer 6x daags)
    Ik vind dus dat hij voor een kleine man zijnde erg veel al eet. En hij is ontzettend vrolijk en bewegelijk.

Nu ben ik vandaag weer op controle geweest(een maand later) en nu is Emrys maar 90 gram gegroeid en 0,5 cm.
    Heb cb wil dat ik nu 2x daags Emrys een bekertje opvolgmelk en een heel broodje met smeerkaas/worst. Tussendoor kwark. En voor het slapen gaan een bordje pap van opvolgmelk.
    Ik mocht wel bv blijven geven maar ws zit er geen voedingswaarde in volgens hun.

Ik heb nu al het idee dat ik hem de hele dag aan het voeden ben en al dit extra eten krijg ik er bij hem echt niet in.
    Nu kan hij ook niet uit een flesje drinken en pap wil hij niet.

Wat vind jullie ervan? Zou mijn bv echt zo weinig bevatten? Moet ik er echt zoveel inproppen?

Onze zoon is een slank kereltje maar oogt zeker niet mager.
    Wij vinden het eigenlijk niet nodig, want hij is nu echt een heerlijk vrolijk kereltje dat de wereld aan het ontdekken is.

2. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

:$ het is toch BIJ voeding? Mijn hemel, willen ze jouw kindje volproppen ofzo ;)

Hier bijna nog volledig bv en eet hij elke maaltijd iets mee. En dan ook echt maar iets, want hij neem overal maar een paar hapjes van, de boef. Daarna gauw weer even veilig bijtanken bij mama :p

3. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Op de site van borstvoeding.com kun je groeicurves invullen voor borstvoedingskindjes. Die groeien nl iets minder hard dan fleskindjes, maar dat vergeten ze op het cb voor het gemak weleens, haha.
    Want borstvoeding is de aanbevolen voeding, maar de richtlijnen gaan op basis van flesvoeding, snap jij het nog?

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Dat er geen voedingswaarde in jouw bv zou zitten is onzin. Dit bestaat namelijk niet ( uitzonderingen daar gelaten, ernstig zieke of ernstig ondervoede moeder). Als jij het niet nodig vindt, dan lekker doorgaan zoals je nu doet. Mijn dl is ook altijd een slanke den geweest en groeide nooit zo hard. Wel heel gezond!

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Oh en hier is hij de laatste maand ook net iets meer dan 100gr gegroeid. Ik denk toch dat het een beetje aan de leeftijd ligt. Hij is nl nu veel bewegelijker. Hij groeit in de lengte nu weer wat meer.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Godsallemachtig, is Dikkertje Dap het ideaal?
    Wat een bijzonder vol schema.
    Boven alles, dat ze over voedingswaarde in jouw borstvoeding beginnen
    getuigd weer van 0,0 kennis.Is er een knop op jouw borsten die je uit
    doet als je kind 6 maanden is? "Geen.voedingswaarde meer..".
    Je zou inderdaad even de grafiek op bv.com kunnen invullen,
    eens kijken wat daar uitkomt. Verder...ik zou gewoon zo doorgaan. Je schema ziet er prima uit. Sommige kindjes eten niet meteen hele dagmenu's.
    Hij krijgt nog de borst, daar zit van alles in dat die nodig heeft.
    Rustig aan!:)

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Dank je voor jullie reacties.

Het cb kan je dan zo onzeker maken.

En idd Emrys wil nu alles zien en maakt nu zulke grote stappen in zijn ontwikkeling.

8. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Volgens mij doe je het hartstikke goed, geen smeerworst of kaas of andere troep geven hoor. Vertrouw op je eigen gevoel, jij kent je kindje. Is hij gezond, actief en groeit hij ook al is het minimaal dan is dat toch helemaal prima.

9. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Hij is zich druk aan het ontwikkelen. Dat kost energie, goh wat gek dat bij niet heel veel aan komt ;) Daarbij een groeicurve die voor fv kindjes is tja... Dan kan het CB in paniek raken, kunnen ze ook niks aan doen :D
    Maakte jij je zorgen als je niet zijn gewicht en lengte wist?

Straks is bij weer te dik omdat bij vlak voor een groei of ontwikkelingsspurt zit.

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Nee idd voor de meting dachten we dat het hartstikke goed ging.
    Hij ziet er ook niet mager uit.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad..mijn oudste werd geboren met 3050, en maakte een enorme groeispurt. Echt een dikkie dik. Zat boven de middenlijn qua gewicht.
    Nou dat kreeg ik te horen. Maar ja, ze kreeg alleen borstvoeding tot 6 maanden.
    Met 18 weken geen nachtvoeding meer. 5 voedingen overdag.
    Tja....wat anders te doen?
    Dus inderdaad, ze weten soms gewoon niet zo goed wat ze er mee aan moeten :(:$:)

Deel Deze Pagina