Hallo allemaal, Hoe lang kan jullie kindje van ongeveer 7/8 maanden in de box spelen? Ligt hij/zij dan op zijn buik? Speelt hij/zij dan ook echt? Daar ben ik erg benieuw naar! Bedankt!
Kindje is hier pas 3,5 maand maar ligt zo een uur in de box te spelen. Hij grijpt nu af en toe naar iets maar kijkt vooral ook veel. Babygym is nu ook heel interessant. Hoe lang een kindje zoet is in de box ligt denk ik heel erg aan je kindje...
Wij hebben geen box meer Wanneer ik bezig ben scharrelt ze om me heen. Maar goed, ze kruipt en zit en staat. Ze speelt ook in alle houdingen
Ons meisje is 6,5 mnd en speelt af en toe in de box en soms op ons kleed. Ze schuift nu over de grond en vind het heerlijk om buiten de box te spelen. Ze speelt op de buik en gaat op haar handen en knieeen zitten. Ook oefent ze nu met echt zitten.. Op de rug ligt ze eigenlijk niet meer. Ze leest in de box een karton boekje (lees: kauwt op), of frutselt met andere dingetjes. Buiten de box speelt ze met de stapel bekers (lees kauwt op)..
Onze baby is bijna 9 maanden en ligt sinds ze kan rollen ook niet meer in de box. Lag steeds met haar hoofd tegen een spijl of met haar benen eromheen Maar sinds kort, sinds een week of 2, ligt ze lekker op haar buik te spelen. Daarvoor zat ze in een sprongetje ofzo? Want ze kon zich opeens niet meer vermaken op het speelkleed. Niet eens een paar minuutjes! En toen opeens kon ze wel weer rustig spelen. Ze houdt het max een half uur vol denk ik.
Hier nu 15-20 minuten. Ze kan nog niet rollen en ligt op haar rug. Slaapt al op haar buik dus ik leg haar niet extra op haar buik. Ze speelt hier met de babygym, speeltje van lamaze en rammelaartjes begint ze nu ook te ontdekken.
Bedankt voor jullie reacties! Ons zoontje van 7,5 maand is een heerlijk en vriendelijk kereltje. Het is volgens mij echt een gezelschapsmens... Sinds dat hij ziek is geweest en op zijn buik kan rollen (eind augustus) wil hij niet meer in de box, maar wil vooral op schoot (vastgehouden worden). Hij heeft alles echt ontzettend goed door, wil alles meekrijgen. Zodra je er aan komt begint hij met zijn handjes te wapperen, zo van je pakt mij wel he... Ik probeer hem nu uit te dagen en veel afwisseling te geven: voor het raam in het wippertje, speeltjes in zijn hand geven, muziekjes, af en toe er naar toe gaan etc. etc. Maar zodra ik hem in de box of in zijn wippertje leg begint hij te huilen en hij stopt daar echt niet mee... Dit is nu al ongeveer 2 maanden zo en best heel erg vermoeiend... Samen met de oppas en oma hebben we het er ook over gehad, die herkenden zich wel in mijn verhaal en adviseerden het is bij het CB te vragen. Jullie nog adviezen of ideeën?
Leg je hem wel eens op de grond? Of op een kleed? Hier lag ze daar heel vaak. En nu uiteraard ook . Maakt de wereld misschien interessanter? En dan met haar spelen en speelgoed bij haar leggen?
Mijn zoontje van bijna 10 maanden vermaakt zich nog prima in de box. Wij wonen splitlevel en bij het eetgedeelte/ woonlaag heb ik een speelkleed met speelgoed en bij het tv gedeelte/ woonlaag staat de box. Hij zit sinds dat hij een maand of 8 is in de box, hij wilt niet meer liggen. Mijn zoontje heeft nooit getijgerd, hij kruipt pas sinds een week. Eerder had hij dus ook niet zoveel ruimte nodig.
Oudste heeft even een tijdje gehad dat ze niet zo graag in de box lag, ik denk ook rond een half jaar. Toen ze kon zitten met 7 maanden ging het beter. Ik heb haar wel dagelijks in de box gedaan tot ze het echt zat was en dat was een tijdje vrij snel, maar ik wilde haar graag langere tijd in de box houden. Dat is gelukt tot 2 jaar. Mijn jongste mag ook graag op schoot zitten en alles zien. Ze begint nu steeds meer te spelen en houdt het sinds een weekje wat langer vol. Daarvoor was 10 minuten al heel wat, helemaal als ik even in de keuken bezig was en ze mij niet hoorde. Hier doe ik haar in de box tot ze het zat is en als ik even bezig ben, zet ik haar er in de wipstoel bij met een speeltje en dat vindt ze prima.
Onze zoon heeft amper in de box gezeten. Alleen de begin periode. Vanaf een maand of 6 hadden we de box al niet meer in gebruik. Met 7,5/8 maand heeft mn man de boel opgeruimd. Overigens kroop en stond hij toen al.
Ik heb 2 vaste tijden dat hij in de box gaat omdat ik dan mijn handen vrij wil hebben. Dat is smorgens vroeg en als ik eten sta te maken s'avonds. Hij vind het prima. Voor een half uurtje ongeveer. Dan heeft hij het wel weer gezien. Het is ook wel rustig voor die kleintjes. De kamer is zo groot en zoveel te zien. Dan kan hij haast niet rustig spelen. En in de box kan hij niet weg en zit hij lekker te spelen. Overdag zet ik hem er ook wel eens in als ik merk dat hij even rust nodig heeft. Altijd gedaan, maar er was inderdaad een periode voordat hij zelf kon zitten dat hij het iets minder leuk vond.
Hier is ze nooit echt fan geweest van de box, speelkleed kan ze makkelijk een uur op rond dweilen, maar die box vind ze niet echt leuk. Alleen vroeg in de ochtend wil ze nog wel eens
D ligt meermalen per dag in de box te spelen, meestal vind hij het een minuut of 20 leuk. Hij rolt, dus ligt wisselend op zijn buik of rug. Zitten doet hij nog niet. Ik rouleer zijn speelgoed, ene week bepaalde dingen, en die gaan dan weer een tijdje de kast in. Om er naar een paar weken weer uit te komen en dan vind hij het opnieuw weer helemaal interessant. Als hij niet in de box wil, wil een kleed op de grond misschien helpen? Tip werd een paar berichtjes boven mij ook al gegeven, en hier werkt het.
Hier beide kinderen die niet dol zijn op een box, kan me herrinneren van de oudste dat dat weer intressant word zodra ze los kunnen zitten en zich op kunnen trekken. Nu ligt de jongste hier op een groot kleed gewoon op de grond en dat vind ze voor een half uurtje prima. In een wippertje is hier ook alleen maar leuk als je bij haar blijft, mag absoluut nog geen seconde uit het zicht...
mijn dochter vindt de box prima maar een kleed leuker. in beide vermaakt ze zich vaak een half uur, ik kan dan ook rustig de kamer uit voor iets van huishouden. daarna even samen spelen en dan kan ze gerust weer alleen verder spelen. ze is heel makkelijk. als haar speelgoed te ver weg ligt gaat ze verder met handjes en voetjes. ik wiesel het speelgoed af en toe en verplaats het speelkleed soms.verder zit ze graag op schoot en zingen we liedjes, of loop ik met haar op de arm bij het opruimen, vindt ze interessant.
Mijn zoon zat met 7 maanden (en nu nog steeds) alleen 's morgens en als ik aan het koken was in de box. Met 6 maanden kon hij al kruipen/tijgeren en dan wordt zo'n box al gauw te klein. Ik heb wel elke dag aangehouden dat hij steeds die momenten even de box in gaat. Dat is toch wel handig als ik even mijn handen vrij wil hebben voor het een en ander. Hij vindt het dan ook niet erg om een half uurtje in de box te spelen.
Hier heeft ie nooit een hekel aan de box gehad maar op het kleed of de kamer doorschuiven/rollen/kruipen/op de bank hangen bij mama is veel leuker natuurlijk...hij kan zich ook prima en lang alleen vermaken. De box staat er nog wel, is wel handig met twee honden.
Mijn zoontje is nu 6,5 maand en ligt eigenlijk afwisselend in de box en op de grond. Hij rolt naar zijn buik, maar kan helaas nog niet terug. Dan is het brullen ,omdat hij weer eens in de spijlen vastzit. Maar op het kleed is het brullen, omdat op je buik liggen niks aan is. Kan niet wachten tot hij terug kan rollen haha. Of zelf kan gaan zitten. Merk aan hem dat hij zoveel wil. Als het niet lukt is meneer gefrustreerd en gaat dan met dichtgeknepen ogen en echte krokodillen tranen erg boos liggen doen . Hij is een echt drifkikkertje en wil alles nu meteen, dat gaat natuurlijk niet hihi.
Hier sraat de box als opbergplek voor haar speelgoed. Hij staat tussen de banken en ze kan vrijwel niets zien dan. Zelfs met haar woezel en pip kleed vindt ze t niet echt leuk. Ze speelt hier sinds ze 2 mnd is op de grond en sinds een dikke maand zet ik dr op haar buik op de grond. Ze kan wel rollen maar doet dat niet vaak. Ze vindt het prima hoe we haar neerleggen. Op haar rug kraaijt ze van plezier en zijn haar voeten haar beste speelmaatjes. En op haar buik is ze druk bezig met proberen te kruipen en al haar speelgoed "op te eten".