Wondje in kaak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bamsekram, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Mijn zoon van 2,5 jaar moet nog de 4 laatste kiesjes krijgen. Vanavond tijdens het tandenpoetsen zat er allemaal bloed aan de tandenborstel. Toen ik daarna even ging kijken met een lampje in zijn mond zag ik een wondje zitten. Het zit aan de binnenkant van de onderkaak, op de plek waar de laatste kies zou moeten doorkomen. Het tandvlees lijkt verder niet rood of opgezwollen. Het wondje lijkt een soort kratertje.

Nu heeft hij ook anderhalve week de waterpokken gehad. Nu heeft hij alleen nog korstjes. Kan het een waterpok zijn geweest die in de mond zat? Hij klaagt niet over pijn in zijn mond, anders kan hij altijd goed aangeven waar het pijn doet. Of kan een kiesje ook aan de zijkant doorkomen? Of moet ik aan nog iets anders denken?

Iemand ervaring hiermee?

2. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Een verdwaalde waterpok in de mond zou heel goed kunnen, dat komt vaker voor...
    Even aankijken de komende dagen of het niet gaat ontsteken / geel wordt, maar anders zou ik het met rust laten, wel gewoon poetsen!

Het zou natuurlijk ook van een kiesje kunnen zijn, maar zolang hij geen pijn aangeeft acht ik de kans op een waterpok wat groter...
    Zit er geen bult bij?

3. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Het is totaal niet rood of gezwollen, maar meer een bleek kratertje. De kleur is lichter dan het tandvlees. Als het een kiesje was had ik verwacht dat het gladder wit was geweest. Ik kijk het nog even een paar dagen aan en anders bel ik de HA.

Deel Deze Pagina