alleen spelen met zijn eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Preciousbabie, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Preciousbabie

6 okt 2011
    42
    22
    8
    Vrouw
    Eindhoven
    Hallo dames

Ik zit al een paar dagen met een probleem mijn zoon van 8maanden speelt met zijn eten en spuugt het gewoon uit maar zeurt wel om eten dus iedere keer als ik een hapje geef doetie wijd zn mond open en dan speelt hij ermee en spuugt het op de grond op de tafel wat moet ik hier mee? Hij lacht er ook om weet me geen raad.

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Laat het hem zelf doen. Zeil op de grond, eten voor zn neus, en drie kwartier later schoonmaakspullen pakken;)

Dan krijgt hij echt wel wat binnen.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Hier ook zo. Dochtertje kreeg vandaag een stronkje bloemkool (hapjes bloemkool met aardappel wilde niet echt). Ze ging em eerst uitgebreid bekijken, toen uit elkaar pulken, de stukjes netjes op een rij leggen en toen.... gooien! (dus dat was einde bloemkooltijd) ;)

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Misschien idd eens kijken of hij liever zelf wil eten. Mijn dochter haalt het ook uit haar mond als ik haar voer want ze wil het zelf graag doen ;)

5. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Spelen met eten is ontzettend goed voor de ontwikkeling van een kindje. Dus zou zeggen geef je kindje grote stukken klaargemaakt eten. Laat je kindje zelf happen van bv een wortel en zo de lol van het zelf eten ondekken.

Over een tijdje kun je ze leren om netjes met bestek te eten ipv met de handen.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zelf laten eten! Oudste liet zich helemaal niet voeren en als we dat wel deden, haalde ze het er ook weer uit, bekeek het goed en stopte het dan zelf in haar mond.
    Jongste had even wat moeite met zelf eten dus haar eerst geprakt eten aangeboden. Maar nu wordt ze boos als je haar wat wilt geven terwijl ze heerlijk rustig aan tafel eet als ze het zelf mag doen.

Deel Deze Pagina