pittige baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zilvervosje, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi allemaal,

Alle baby's zijn natuurlijk hartstikke leuk! Zo, dat moest ik eerst even zeggen. En ik krijg vlinders in mijn buik en weke knieen van de mijne, dat moet ik even extra zeggen, anders lijkt het misschien alsof ik Faytje niet zo leuk vind. Ik ben stapelgek op onze gekke druif. :D

Sommige baby's zijn wel wat meer "aanwezig" dan andere baby's, heb ik de indruk. Jullie ook?

Die van mij iig wel. Ze huilt vrij snel en stevig als ze iets wil of iets niet lukt, of ze niet wil slapen, of iets niet gaat zoals ze wil, of als er mouwen aanmoeten, of broekspijpen, of een rompertje.... eigenlijk best veel.

Ze wil ook veel, erop uit, onder de mensen zijn, dingen doen, dingen pakken en alles moet stuk. Tenminste, niet bewust, hoor... maar er wordt stevig gespeeld. De mobiel is vaak slachtoffer van flink gezwiep en gegooi, tijgertje wordt stuk geknuffeld. Ze keek ons vanaf de geboorte (letterlijk, zodra ze geboren was) RECHT aan, zocht meteen contact. Ook al snel met onze katten of de tv en nu met mensen die ze tegenkomt in de bus of op straat. Lachjes oogsten is haar spel. Te lang alleen is GEEN OPTIE! Op schoot en bezig houden :)

Ons meisje is dus flink hardcore :D Zeker als ik haar vergelijk met de "glimlach baby's" van onze vrienden.

Wie heeft er ook zo'n baby? (en leuke verhalen, tips of al wat oudere pittige kindjes en hoe ging het dan?)

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Moest wel lachen bij je verhaal! Hier ook een redelijk pittige tante die niet veel stil ligt of zit en echt een behoorlijk temperament heeft.. Ik vind het wel grappig, kindje van kennissen (net zo oud) is er eentje die gewoon een half uur in de box kan liggen en dan alleen maar een beetje staren naar de mobiel..

Op dit moment zit ze met blokjes te smijten en lol dat ze heeft! Ze gaat ze zelf wel weer verzamelen(of verder weg gooien), rollend door de kamer :D

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hoewel ze pas 6 weken is is onze meid ook een pittige tante. In het ziekenhuis (heb ik 3 dagen gelegen ivm keizersnede) werd dat meteen gezegd "Ze laat goed van zich horen!" en inderdaad, als ze iets wil dan gebeurt dat en niet niet straks, NÚ. Nou moet ik eerlijk toegeven dat mama precies hetzelfde handelt dus wellicht is dit boontje om zijn loontje? :D Ach, beetje pit mag er wel inzitten, toch? :D

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Statiegeld zeggen ze dan ;) Hier ook het geval overigens..

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook een pittige dame. Zat er hier ook al vroeg in. Als hier iets niet lukt, is het huis te klein! Overigens is ze verder ook erg lief, komt geregeld even knuffelen, kan heel lief spelen en beetje gek doen en stoeien dan schaterd ze helemaal.
    Maar ze kan flink tekeer gaan en is mega ongeduldig. Als ik 'even wachten' zeg, dan zet ze al een keel op.

6. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier ook een pittig mannetje!

Tijdens mijn zwangerschap hadden we 2 namen voor 'm bedacht waaruit we zouden kiezen uiteindelijk. Toen ik zover was dat ik z'n bewegingen begon te voelen in m'n buik, wist ik eigenlijk gelijk dat het een 'Dennis' zou worden. De andere naam (Sander) was te lief voor dit manneke in m'n buik! Hij liet er toen al geen misverstand over bestaan dat het een felle donder zou worden, getuige de schoppen in m'n ribben en de felle duwen in m'n onderbuik. Hij lag ook in stuit sinds ± week 30 of zo, dus dat was ook al een teken. :)

Sinds de geboorte weten we 't helemaal zeker; Dennis is een lekker pitting ding!
    Hij is totaal niet vervelend of zo, huilt niet veel, lacht eigenlijk alleen maar nu, en is een echte knuffelkont maar hij weet precies wat hij wil en wat niet en dat laat hij ook heel goed blijken door middel van z'n commanderende huiltjes waarbij je het wel laat om 'm te laten liggen want het volume zwelt enorm snel aan. Of door middel van z'n 'loswrikpogingen' als je wat te lang naar meneer z'n zin met 'm knuffelt. Of door z'n nagels - ook al hou ik ze nog zo kort - eens lekker in m'n nek, borst (bij voeden) of armen te zetten als iets 'm even tegenstaat.... De oppas waar hij nu 3 ochtenden is, kwam daar ook al heel snel mee. "Hij geeft héél duidelijk aan wat ie wil en wanneer hij dat wil...." hihi, dat bedoel ik dus.

Het belooft wat voor de toekomst denk ik, maar voor mij is het nog steeds de mooiste en liefste baby die er is en waarvan we alleen nog maar meer gaan houden iedere dag! :)

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    hier ook pittige tante!
    CB had gezegt een hele vlotte temprement volle baby;)
    Als naar me vriendin kindje kijkt en de mijne is het een wereld van verschil.(die doet alles op haar gemak volgens mij eerst denken dan doen)
    Ze rold heel de kamer door,kan lekker schreeuwen zit geen seconde stil.(luiers omdoen is een drama:) met haar gerol)
    Ze moet wel elke middag 2 uur slapen anders is het einde zoek!
    Vind het wel gezellig hoor maar moet ook zeggen dat ze weinig huilt en goed slaapt tot nu toe;)

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook een pittige tante!
    En dan van 11 weken ;)
    Na de geboorte heeft ze 2 weken in het zh gelegen en daar werd ook al gezegd dat het een lekker pittig ding is.
    Als mevrouw wakker wordt dan wil ze meteen de fles, niet even aankleden of wachten tot ik m klaar heb gemaakt maar nee, gelijk!
    En boos dat ze dan wordt!

Hou er wel van ;)

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hoi,

Die van mij is ook zeer aanwezig, altijd al geweest.. Op 't CB zeide ze al dat ze meer wilde als dat ze zelf kan, als haar iets niet lukt is 't een echte dramaqueen haha, heel nieuwsgierig, kan geen minuut stil zitten, ik ben dat gewend, maar hoor van iedereen dat ze superactief is..Ach ja, zolang ze lekker in haar velletje is laat ik haar gangetje gaan ;)

10. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    ;) Hier ook een meissie met peper ;)

Stilliggen? Wat is dat?
    Vooral op het gebied van eten moet het NU!

@ Marjanneke.. haha dat is ook herkenbaar..
    Stuit, en al in mijn buik liet ze al flink merken dat er pit in zit!

Overigens is hier de naam zeer verkeerd gekozen dan ;)
    Oona betekend lammetje..
    Nou ja... Wolf in schaapskleren dan!!

Ik hou er ook wel van :D

Overigens maakt die pit hier wel dat ze ook MOE kan zijn... Gemiddeld slaapt ze nog 3x per dag ;)

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha.... die van ons had binnen no time de bijnaam Feeks te pakken :D:D Want een feetje was het die eerste maanden echt niet (3 mndn lang oorverdovend gekrijst... gelukkig is dat nu wel over).

Hihihi.... lammetje.... ik moet er nog even over grinniken ;)

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hahahahaha ;) Toen niet grappig, maar zo achteraf ;)

Oona kreeg in t zh meteen de bijnaam 'pitbull'
    Zo tekeer ging ze op mijn tepels... (Na de 2 voedingen dus ook kloven tot tokio)

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier een heel druk ventje. Kan geen seconde stilzitten/liggen. Altijd maar bezig en wild doen. Is daardoor ook snel weer moe. Na 2,5 wakker moet hij echt wel weer een slaapje doen. Is ook vrij hardhandig qua haren trekken enz. En een stemgeluid wat hij ook graag wil laten horen. Ik vind het wel gezellig. Z'n neefje van ongeveer 6 weken jonger is het tegenovergestelde. Heel rustig in de box liggen enz. Dat is er hier niet bij ;)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook een pittig meisje, inmiddels een dreumes van bijna 15 maanden. Ze heeft altijd al van zich laten horen, maar nu kan ze behoorlijk doordrammen. Ik heb de neiging snel toe te geven, maar soms kan het echt niet en dan krijst ze eventjes alles bij elkaar, maar daarna is het ook wel weer goed, meestal proberen we haar af te leiden.
    Als ze boos is slaat ze wild om zich heen, alles wat er dan in de buurt ligt moet het ontgelden. Als ze ons slaat en wij worden boos, slaat ze nog een keertje extra hard en dan is het ook wel klaar. Ik hoop wel dat dat slaan snel over gaat, ik kan er in mezelf wel om lachen maar het moet ook een keer over gaan natuurlijk, straks is het niet schattig meer ;).

Verder is ze wel heel lief en knuffelig, komt regelmatig met ons kroelen, knuffels krijgen spontaan kusjes en ze kan om hele simpele dingen helemaal dubbel liggen.
    In de kinderwagen is ze trouwens misschien wel echt zo'n sulletje, zit dan lekker te chillen en gilt wat als ze vrachtwagens, honden en tractors ziet :). Eva was ook een best pittige baby/dreumes, maar hield het nooit zo lang vol als Lisa nu.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Mss een stomme vraag hoor, maar ik vraag het mezelf met Fay wel eens af. Is dit soort pit een voorloper van ADHD? Of hoort het er gewoon een beetje bij?

16. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    We hebben dus nog wat voor de boeg;)hihi ben me al aan het voorbereiden :p

Ook een mooie datum Zilvervosje,we gingen voor 10-10-2010 dat werd hem niet toen gingen we voor jou datum maar werd 20-10-2010

17. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Wij hebben ook een pittig meisje:

Nog een hap! Als ik hard op de tafel sla komt het vast wel eerder.
    Ik zei toch dat ik nog een hap wil...snapt je dat nu nog niet? Ik sla gewoon wat harder en gil er een keer bij!
    Hoezo afkoelen? Je blaast maar wat harder en ondertussen begin ik gewoon te huilen.... Mmmmm daar is het hapje...nou, da's ook niet veel. Kijken of ik ook kan huilen met eten in mijn mond. Jep. Alweer afkoelen? De volgende keer zorg je er maar voor dat je vast blaast tijdens het koken, kan ik tenminste meteen aanvallen.

Ach ja. Het houdt het leven interessant en zorgt er in ieder geval voor dat je je kind nooit vergeet. Laatst bepaalde ze het hele gesprek op een verjaardag met haar baba dada gaga op volume 10. Het is aan of uit bij haar. Een middenweg hebben we nog niet helemaal gevonden.

Maar wordt wel helemaal trots als ik opmerkingen krijg over haar vrolijkheid, openheid, ontspannenheid, enthousiasme en vriendelijkheid. Niet dat ik daar ook maar iets voor hoef te doen, maar het is mooi wel mijn meisje.

Btw: weke knieën en vlinders? Check!:D

18. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ zilvervosje..
    Heb veel Adhd-ers in de klas gehad......
    This meer van... veel adhd-ers waren al druk als baby, maar niet alle drukke baby's hebben adhd... Dus ja t kan.. maar hoeft absoluut niet...

Ik merk nu Oona meer zelf kan dat er ook een bepaalde rust begint te komen.. Eten ging hier dagelijks zoals bij Feye (owwwww wat een herkenbaar stukkie :D) maar ondertussen mag ze bijna alles zelf eten... this brullen als er te vaak achter elkaar een lepel aan komt ;)

Ook sinds ze de vooruit gevonden heeft met tijgeren is er een wereld van verschil... van eerst 2 minuten alleen spelen na nu makkelijk een half uur!

Temperament is er nog volop ;) maar this makkelijker te sturen nu ;)

Volume op 10 zag ik ook voorbij komen.. Oona heeft ook echt een flink volume en niet alleen met huilen ;) Kletsen en gillen gaan ook altijd zo hard mogelijk!

owwww en hier ook check op de knieen en vlinders!
    en vooral ook het nog even langer bij t bedje blijven staan staren ;)

19. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mensen zeggen weleens tegen mij, zou hij ADHD hebben. Kan daar best boos om worden. Het zegt nu volgens mij niet zoveel. Ken ook een kindje dat als baby extreem rustig was en nu is hij 4 en hartstikke druk. Tuurlijk denk ik het ook weleens maar we zien t wel.

20. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Offtopic: das ook een mooie datum zeg 2010 2010. Wij gingen voor 8-9-10 maar das mislukt ;).

Deel Deze Pagina