Hello ladies, ik heb het idee dat mijn zoontje toe is aan nieuw speelgoed. hij loopt en brabbelt en is erg druk. we hebben een paar succesnummers voor hem: loopauto (zowel eentje waar hij opzit als waar hij in zit) (toettoet) autos stofzuigertje keukentje megabloks (soms als hij er zin in heeft). Alles wat geluid maakt is interessant. little people bus en passagiers Ik heb het idee dat hij nog wat speelgoed kan gebruiken wat hem het komende half jaar vooruit zou kunnen helpen met ontwikkelen. wat zijn jullie succesnummers tussen 1,5 en 2 jaar?
Ons dochtertje is ook anderhalf en heeft het tekenen ontdekt, dus lekker laten tekenen met potloden of wasco krijtjes. Verder inderdaad van die houten puzzels en duplo, al is ze hier echt niet van het bouwen maar meer van de poppen en haar poppenwagen. Oh en ze is nu gek op haar hobbelpaard!
Hier dezelfde leeftijd. Ik heb laatst Loco bambino gekocht, met een boekje vanaf 2 jaar. Dat snapt hij wonderbaarlijk goed. Moet hem nog wel heel veel helpen natuurlijk. Maar het gaat steeds beter en hij vindt het echt heel erg leuk. Heb ook de normale boekjes vanaf 3 jaar, die vindt hij zelf het leukst. Maar daar moet ik hem wel echt helpen door hem te zeggen, waar is ... ? en als hij hem dan goed aanwijst zeg ik hem dat hij het blokje erop mag leggen. Elke keer als hij het ziet liggen wil hij het spelen, het is leerzaam en je kan er lang mee vooruit! Verder moet ik zeggen dat hij hier niet zo heel veel met het speelgoed speelt. Hij loopt een beetje rond, pakt eens wat en legt het weer weg...
Bij de action heb je van die flessen verf. Stuk oud behang vast maken op de vloer. En in zijn luier lekker laten kliederen. Verder kan je natuurlijk ook knutselen met andere dingen. Of samen koekjes of cakejes bakken. Ik mis bij bovenstaande nog: vormenstoof een bal boekjes ( boek start bij de bibliotheek! ) en deze is ook erg leuk je kan stapelen maar ook ballen van maken https://www.kruidvat.nl/fisher-price-brilliant-basics-stapel-rol-bekers/p/2477721 Of lid worden van de speel-o-theek. Dan kan je afwisselen en dingen proberen.
Hier is klei en kleuren op dot moment favoriet. Met van die wascokrijtjes, is gelukkig afwasbaar, haha. Ze probeert al echt binnen de lijntjes en heeft zelfs al een goede pengreep, dus voor de ontwikkeling nog goed ook.
Hier favoriet bij zoontje van 21 maanden: In zijn speelkelder: keukentje met boodschapjes en serviesje. Gaat dan echt voor zijn beer zorgen: in de kinderstoel zetten, voeren, in bed leggen. Voor zijn verjaardag krijgt hij een Little Tikes winkelwagentje (kan beer voorin) en een winkeltje. ballenbak circustentje glijbaan Megabloks houten blokken Duplo Disneyfiguurtjes, kan hij echt uren mee bezig zijn. Puzzelen vindt hij bij vlagen wel leuk. Op de begane grond leest hij vooral boekjes Op zijn eigen kamer speelt hij graag met de Schleichdieren (flinke collectie nog van zijn zus) Op de badkamer en in onze slaapkamer: een tonnetje met foamfiguurtjes van Little People, vindt hij helemaal het einde! Op zolder: Kleuren magnetisch tekenbord krijtbord met de lego van zijn zus wriemelen met de knuffels van zijn zus spelen
Hier ook een zoon van bijna 1,5. De pannetjes uit het keukentje zijn hier echt favoriet, inclusief de etenswaren en de spatels e.d. Hij kan er flink mee roeren en scheppen en ons laten proeven Ballen zijn ook leuk, stuiterballen, zachte ballen, van die plastic voetballen... Daar kun je ook mee dingen omrollen (soort bowlen). Een knikkerbaan/autootjesbaan, vormenstoof, stapeltoren, tipi en een skippydier zijn hier ook favoriet. Skippydier kan ie nog niet zelf, maar als ik hem daarmee help, stuitert ie heel wat af. Oh en een trekdier, hij sjeest de hele kamer door met z'n hondje achter zich aan Nijntje verstoppertje is ook een succes, erg leuk! Verder op het creatieve vlak Magic Sand (al gaat ie er hier voornamelijk mee gooien), krijtjes en verf. Klei kan ie nog weinig mee, weinig interesse ook.