Hoi, ik heb een paar vraagjes: Mijn zoontje is bijna 9 maanden en krijgt nog bv. Sinds een week drinkt hij wat water uit een rietjes beker maar verder qua vocht alleen bv. Schema is ongeveer: - bv - fruithap - slapen - boterham - bv - slapen - groentehap - yoghurt - bv - slapen - 's nachts nog 1 a 2 keer bv Op werkdagen kolf ik nog 2 x. Maar over 1,5 week is mijn kolfrecht voorbij. Mijn collega's zeggen allemaal dat ik best nog een keer onder werktijd mag kolven, of ik kan evt een half uurtje langer doorwerken. Aan de andere kant ben ik ook wel een beetje klaar met het kolven Ik wil hem op vrije dagen nog graag blijven voeden tot hij gewone melk mag, want voel er weinig voor om voor die paar weken alsnog aan de kv te gaan. Ik moet alleen soms 3 dagen achter elkaar werken en ik ben bang dat m'n productie dan snel terug loopt. Beetje warrig verhaal misschien... Ik vroeg me af wat ik nu het beste kan doen? Verder drinkt m'n zoontje erg onrustig, al een paar maanden maar momenteel drinkt hij alleen goed in bed. Anders is hij door alles afgeleid en gaat zich overstekken en weigert verder te drinken. Die nachtvoedingen breken inmiddels ook aardig op, maar aan de andere kant drinkt hij dan wel goed en rustig en das ook erg prettig. Mijn ideale situatie is nog 3 voedingen overdag en zonder of evt 1 nachtvoeding. Maar ja, het lijkt allemaal lastig te sturen... Hij groeit overigens als n tierelier. Hij was met 7,5 maand al over de 10 kg en 75,5 cm! Maar was bij z'n geboorte ook 4680 gram. Groetjes Sanne
hoi ja, wat wil je zelf? Zie je het nog zitten om 1 keer te kolven op je werk? Je kunt proberen om op werkdagen niet te kolven en op de dagen dat je thuis bent gewoon te voeden. Het kan wel zo zijn dat de spanning in je borsten te groot is op je werkdagen zodat je toch een keer moet kolven. Of dat je productie gaat teruglopen. Dat kan ik niet precies voorspellen. Het is normaal dat je zoontje snel is afgeleid op deze leeftijd en graag op een rustige vertrouwde plek gevoed wil worden. Of je door wilt gaan met nachtvoedingen is een keuze die jezelf moet maken. Ik vermoed als ik jouw verhaal lees, dat hij dan nog aardig wat binnen krijgt! Als je daarmee wilt stoppen ga je even door een lastige tijd, dan moet je partner naar hem toe om hem te troosten en evt een flesje water te geven. Ook dat kan maken dat je productie terug gaat lopen. Succes met het maken van keuzes en als je meer vragen hebt hoor ik het graag weer. Mirjam
Hoi, nog bedankt voor het antwoord. M'n zoontje besloot vlak na mijn vraag om een stuk langer te gaan slapen in de nacht Zul je net zien... Hij is nu wel wat ziekjes en komt dan een keer 's nachts, wat te doen is. Ik heb sinds vandaag 3 weken vakantie. Ik ga in die tijd een bv afbouwen, zodat ik op 3 zit. Hopelijk lukt het dan om op werkdagen niet te kolven en in de ochtend en avond bv te geven en op vrije dagen wel 3 aan te houden. Ik heb nog een stel voedingen in de vriezer, dus ook als ik werk kan hij nog een fles met bv krijgen. Ik had nog wel 1 vraag: Als ik op werkdagen 2x bv geef, is het dan al een optie om bij de boterham een bekertje gewone melk te geven? Hij is nu 9,5 maand... Alvast super bedankt weer!
hoi nee voor gewone melk is hij echt nog te jong, tot 12 maanden zou je dan opvolgmelk moeten geven. Mirjam