Ene borst veel meer melk dan andere borst?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lana85, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hoi,

Om een voorraadje op te bouwen probeer ik elke dag een voeding af te kolven. Nu viel het mij op dat ik links veel meer melk produceer. Vandaag zat er een verschil in van links 120 cc en rechts maar 20 cc!! En dat terwijl er al even tussen de laatste voeding had gezeten (wel had ik rechts het laatst aangeboden).

Nu maak ik mij zorgen of mijn kleine dame (11 dagen) wel genoeg binnen krijgt als ik haar voedt met rechts (meestal drinkt ze een borst leeg en soms drinkt ze daarna ook nog een beetje uit de andere maar 's nachts blijft het vaak bij een borst. stel dat ze dus 's nachts net rechts krijgt, zit daar dan wel genoeg in?). Is afgekolfde melk wel/geen graatmeter voor wat ze binnen krijgt?

Alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Tja dat is moeilijk te zeggen.
    Met kolven heb je altijd minder melk dan dat je kindje uit de borst zou drinken. En als je net die borst hebt aangeboden voor het drinken is het niet vreemd dat daar minder melk uit komt.

Hoe is je kindje na het drinken aan de rechter borst? Tevreden, rustig en hoelang tot de volgende voeding? 2-3 uur tot de volgende voeding is prima.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina