Onze zoon van 17 maanden is altijd al een erg goede eter geweest. Lust echt alles. Nu sinds een week wil hij absoluut geen fruit meer eten. Wat ik ook probeer hij wil het niet. Ook eet hij zijn avondeten een stuk minder goed. Wat is jullie tip? Negeren en toch iedere keer fruit aanbieden en verder geen drama van maken of hier toch op ingaan? groeten ymke
Hoort erbij, staan heel veel topic's hierover geopend. Iedere keer aanbieden, en geen strijd van maken. Wil die het niet, dan niet
Luca doet het ook. Inderdaad aanbieden en wil het, mooi meegenomen, anders niet. Luca was verslaafd aan mandarijn, maar sinds hij verkouden is geweest en waarschijnlijk keelpijn had, is het over. Ik ben over gegaan op ander fruit en dat eet hij weer goed. Dus miss dat je ook wat kan varieren. Qua avond eten bied ik het aan en als we klaar zijn met eten, vraag ik of Luca ook klaar is, en dan geeft hij zijn bord aan, goed, klaar is klaar. Soms eet hij alleen het vlees, soms ook drie hapjes groenten, soms gewoon helemaal niets. HIj krijgt wel altijd een bakje yoghurt toe.
Anthony begon ook met 17 maanden zijn eten te weigeren en dan bedoel ik ook echt alles dus ook de boterhammen, pap , fruit enzovoorts... Heb hier me erg zorgen over gemaakt want je zag hem met ziender ogen ook echt afvallen tot min punt was nog maar 10,3 kilo bij 18 maanden! Veel strijd gevoerd en echt van alles geprobeerd hem maar iets te laten eten.... Later de tip van hierboven aangehouden aanbieden wil hij niet gewoon weg doen en ineens sinds 4 dagen hij eet alles weer en vraag er zelfs om gewoon mama eten??? Volgens deskundige is het echt een fase bij het ene kind duurt het een aantal dagen tot weken bij de ander kan het maanden duren maar eens gaan ze toch weer eten! suc6 ermee weet hoe je je voelt!!!! Groetjes