Wat zou goedkoper zijn, potje of vers?

Discussie in 'Voeding' gestart door MissBianca, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Mijn zoontje krijgt nu al een tijdje groente en fruit. Dit wissel ik af met vers en potje. Dit omdat ik het zo'n gedoe vind om vlees, aardappels/rijst en groenten te maken:). Heb het idee dat het dan net zo duur of zelfs duurder is dan uit een potje (wel gebruik ik alleen Olvarit). Wat denken jullie dat het goedkoopst is? Als je ook het koken/bakken meerekent. Vooral bij groente vraag ik me dit af.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ik denk ook dat vers veel goedkoper is...

4. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Volgens mij is vers veel goedkoper. Als Zoë wortels krijgt bijvoorbeeld dan kook ik niet 1 worteltje voor haar, maar meteen de hele bos / pak. En dan heb ik voor meerdere dagen worteltjes voor haar wat ik dan invries. En als ze mee eet dan kook ik toch ook voor ons zelf.:)

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja, ik vries het ook in. Ik bedoel ook echt een maaltijd waar meerdere ingredienten in zitten. Als je kijkt hoe duur vlees is. En dan nog de groenten.. Een potje Olvarit is 95 cent.
    Heb wel vanalles in aparte bakjes in de vriezer, de restjes eigenlijk. Binnenkort maar eens door elkaar gooien:)

6. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    vers is goedkoper
    maar kost meer moeite ;)

7. adi

adi Niet meer actief

Maar jullie eten toch ook gewoon elke dag? Wat kosten nou die paar extra happen vlees, 1 aardappel en wat groente? Dat merk je toch helemaal niet als je toch kookt voor jezelf?

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Dat kost ook niet veel, als je zou eten wat een baby ook mag eten. Vlees is dan ook maar beperkt. Wij eten vooral van die cordon bleus, sateschnitzel en dat soort dingen. Allemaal te zout. Het enige vlees wat wij eten wat mijn zoontje ook mag, is kipfilet en witte vis.
    Groenten eten we echt niet iedere dag vers. Meestal 2x per week, de rest is lekker uit blik;) Maar groenten vries ik wel in wat ik over heb.
    Aardappelen eten we ook niet vaak, vind ik echt niet lekker maar daar kan ik binnenkort wel eens meer van maken en dan invriezen.

9. adi

adi Niet meer actief

Op gegeven moment ga je toch je menu enigszins aanpassen aan je kind, ik neem aan dat je niet apart blijft koken voor je kind. Dus een idee om daar alvast mee te beginnen.
    Je kind heeft dagelijks verse groente en vers vlees nodig, ook als ie straks 2 jaar is.

Wij zijn gewoon iets anders gaan koken, wel dingen die wij lekker vinden, maar dan altijd vers. Dus geen kant en klare pastasauzen en potten groente meer. En dan kunnen kinderen gewoon meeeten, wat ook beter werkt voor de eetlust van het kind.

10. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik heb nog een kind;) Die is bijna 3.
    Helaas hebben wij niet het geld om iedere dag verse groenten en vers vlees te eten. Dus wij eten wekelijks boontjes, worteltjes en vaak ook bloemkool vers. De rest komt uit blik of diepvries (spinazie).
    Mijn oudste eet gewoon mee, die lust niet eens potjes:)

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hierluste ze ook geen potjes ik moest wel gewoon vers maken (en op den duur von dik het nog leuk ook, 1 dag in de week wat werk ervan maar voorderest was het gewoon oitdooi werk)

je kind mag gerust gordonbleu eten, geen probleem, maare als je niet veel geld heb, waarom eet je niet meer gehakt of kip, is goedkoper dan gordonbleus en satesnitzels. of worstjes.
    en je hoeft niet elke dag verse groente te koken, groente uit blik is net zo gezond en vaak zitten daar juist meer vitamines in, door de manier waarop ze verwerkt worden, pasta en rijst mogen ze ook al vroeg eten
    die van ons at al heel snel gewoon met de pot mee (zeker met 7mnd al) enige wat ze wel eens wilde eten was, alacard(t) menus, maar de gewone potjes, nee echt niet oof geen fruithapjes

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik snap het echt niet hoor, apart koken voor je baby? Jullie eten toch ook zelf? Wij passen ook ons menu wat aan aan mn dochter, zodat zij mee kan eten! Als ik weet dat we bijvoorbeeld vanavond nasi eten, of pizza of ik noem maar wat, dan maak ik gisteren wat extra wat ze vandaag kan eten. Zo heb ik nu nog een bakje maceroni/courgette/tomaat/wortel staan met italiaanse kruiden. Dat kost 1 euro gehakt, 70 cent courgette ( en dan nog een halve ) paar worteltjes en een fles gepureerde tomatensaus zonder zout. Uit de diepvries kan je kindje ook gewoon mee eten, spinazie, boontjes, erwtjes, broccoli, bloemkool, gemengde groenten. Dus je hoeft dan toch niet apart te koken? Dan is vers zowizo altijd goedkoper! En je kindje hoeft ook niet elke dag vlees trouwens, dus een keer een dagje zonder, als jullie een kant en klaar vleesje eten, dat kan prima.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij eten echt niet elke dag vers,

mijn beide kinderen krijgen gewoon boontjes uit de diepvries van de plus, ik vind ze heerlijk, ook de kinderen vinden ze heerlijk ( hoewel zoonlief momenteel niet :p)

doperwten en wortels komen ook gewoon uit pot.
    vlees haal ik ook gewoon uit de supermarkt dus niet vers bij de slager.

idem met bloemkool en brocoli, ook gewoon of uit de diepvries of al gesneden en wel uit een zakje wat in de koeling ligt.

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik kook om de dag voor de kleine. Gister aten wij bv rijst met roerbakgroenten en kip. En de kleine man at rijst, kip (gekookt) en broccoli. Dus, bijna hetzelfde als wij.
    Vanavond eet hij dat weer en eten wij iets anders.

Vers koken is echt wel goedkoper als potjes, en gezonder. En ook belangrijk, veel lekkerder. het enige dat hij uit een potje krijgt is bruine bonen omdat hij het heel lekker vind en wij er niet zo van houden.

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Vers lijkt me verreweg het goedkoopts, maar ik ben momenteel nog geen 30 cent per dag kwijt (half potje fruit).. Zal binnenkort wel een keer een banaan voor hem gaan prakken, dat is nog wel te doen :D

Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik echt niet van plan ben om verse groenten te gaan koken en eten. Ik ben geen verse groentenfreak. Wij zelf eten bij de gekookte aardappels altijd groenten uit een pot en Lars krijgt dat als hij ouder is ook.

Kijk bij een potje groente én fruit op een dag, dan ben je eind van de maand aardig wat kwijt, maar ja, dat is dan maar even zo, we kunnen het wel missen ;)

16. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben wel zo'n verse groentenfreak :D ;)

Hier alleen maar verse groenten en fruit. Volgens ons is het goedkoper dan 2 keer per dag een potje. Wij eten zelf ook vers dus die paar cent (wat vaak het geval is) is veel minder dan een euro per potje. Vers heeft ook zo veel meer keus. Heb nog nooit een courgette of aubergine (of paddestoelen, etc) in pot gezien?! Het enige wat hier uit pot (of gedroogd) komt zijn bonen. Zelfs doperwten dop ik vers en die vries ik dan in. Mijn zoontje eet echt alles en ook de gekste dingen. Ik denk niet dat hij zo goed en gevarieerd had gegeten als hij potjes had gehad en dat is mij veel meer waard dan (eventueel) iets goedkopers.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Vers. Ik kookte anders toch altijd net wat teveel, dat eet dochterlief nu gewoon.
    Vlees krijgt ze pas vanaf 1 jaar standaard. Daarvoor soms kip bij de rijst ofzo, stukje rundvlees wat ik zelf had gekruid zonder zout of koolvis uit de diepvries.
    Hier heb ik altijd wel diepsvriesgroente in huis, dus in geval van nood pakte ik daar wat van en wat pasta erbij, even koken en klaar.
    Sperziebonen en spinazie heb ik eigenlijk altijd standaard diepvries, gewoon voor het gemak.

Hier eten we meestal alleen doperwten en wortels uit pot en soms witte bonen in tomatensaus.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Qua fruit is mijn dochter wel een 'dure'. Meestal zo'n 3 stuks op een dag. Gaat hier in elk geval een hoop fruit door per week.

19. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Fruit hoeft ook niet extreem duur te zijn als je fruit uit het seizoen eet.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, zo extreem duur is het ook niet en als een potje een euro per dag kost, dat valt het vast ook wel mee. Ze eet niet in haar eentje voor 7 euro fruit per week.
    Ik heb denk ik voor 8-10 euro fruit per week voor ons 3en.

Deel Deze Pagina