Hoihoi, Schrok toch wel even toen ik dit hoorde. Mijn schoonzusje gaat voor haar werk bedrijven af. Nu was ze bij een aardappelbedrijf. Daar lag in een hoek allemaal zwart beschimmelde aardappel. Toen zei mijn zusje dat ze dat weg moesten gooien omdat het zo enorm stonk. Toen zei die man dat die beschimmelde aardappelen gebruikt worden in chips en olvaritpotjes . Ze dacht eerst dat hij een grapje maakte, maar hij was echt serieus. Frummel krijgt ze al bijna niet, maar ben er nu helemaal klaar mee.
Het verbaasd mij niet hoor. Denk ook aan appelmoes en fruitprut voor baby´s dat ze daar bijv.niet de fraaie appels voor pakken. Die zijn voor de losse verkoop. Echt rot zullen ze wel niet doen maar vieze plekken of wat schimmel is voor bewerkte producten vaak geen bezwaar. Dat snijden ze weg neem ik aan. Is volgens mij ook eens bij de keuringsdienst van waarde geweest.
tja als ze echt grof beschimmelt zijn zullen ze ze niet gebruiken maar denk bij wat kleine plekjes dat dit niet eens opvalt in de massaproductie zo worden bij bijvoorbeeld appelmoes appels ook niet gecontroleerd op wormen etc. denk daar maar is aan als je volgende keer een flinke schep appelmoes op je bord gooit
misschien erg, maar dat is ook de rede dat ik geen appelmoes eet. Eet ook geen vlees omdat je niet altijd weet wat er in zit (bij frikandel ofzo) Misschien dat ik daar gewoon teveel op let.
Ach "je moet toch ergens dood aan gaan" zal mn man wel zeggen.. Ik denk maar zo .. de regels omtrent voedsel zijn hier best streng.. Wat er in de winkel ligt is niet troep ( tenzij t daar over datum is.. nou ja.. jullie snappen me vast wel...)
Dat van 'zwart beschimmelde' zal wel meevallen, want dan kan het voedselziekte veroorzaken en dat mogen ze echt niet gebruiken in voedselfabrieken (laat staan voor kindervoeding). Het is natuurlijk zo dat voor de bewerkte voeding niet de mooiste expemplaren worden gebruikt, maar dat kan iedereen bedenken. En als ik fruit eet, ga ik het ook niet helemaal ontleden om te kijen of er in het midden een worm zit of niet.. dus tja.. daar ga je echt niet dood aan.
waar dacht je waar smeerkaas van gemaakt werd? van afvalkaas en wat allemaal op de grond heeft gelegen
O doe maar hoor. Ik eet toch geen vlees. Daar zal idd veel rotzooi inzitten. Mijn schoonzus zei dat het echt helemaal zwarte, verotte, stinkende aardappelen waren. Maar misschien overdreef ze wel een beetje
Ik kan je zeggen dat olvarit heel hoge eisen heeft aan hun voeding en kan me dit dus echt niet voorstellen. Ik heb een paar maanden geleden een stukje bot gevonden in een potje olvarit en dit gemeld via hun site. Binnen een uur werd ik teruggebeld met de vraag of er iemand kon langskomen om het op te halen. Gelijk de volgende dag kwam een medewerker meer dan 200km onze kant op gereden om het stukje op te halen, met zeker 10 potjes/bakjes olvarit, een knuffel voor Charlotte en 5 lepeltjes om het enigzins goed te maken. Kreeg een hele uitleg over hun producteisen en de controles daarop en zo dus geloof dit eerlijk gezegd helemaal niet
Het zal wel zo overkomen hoor. Een verrotte aardappel is eerder groen dan zwart. Een aardapel dat nog onder de aarde zit is wel zwart En je moet een aardappel echt eerst met de hand voelen om vast te stellen dat het verrot is. Elk berg aardappels stinkt -> Mijn oom is aardappelboer, heb wel vaker in zijn 'magazijn' gestaan, vandaar
Het komt op deze manier meer als een zwijg cadeau over. Dat ze je dingen geven in de hoop dat je je mond houdt. En die man kan zoveel zeggen over producteisen. Niet dat ik hem niet geloof. Maar waarom zou ik die aardappelboer niet geloven? Ook hij heeft geen enkele reden om te liegen.
Jeetje wat een indianenverhalen, sorry dat ik het zeg. Ik ben een tijdje inkoper geweest bij een bedrijf dat baby voeding maakt en voor ingredienten die in baby voeding gaan bestaat zelfs een aparte veiligheidsklasse, het zgn. 'baby grade'. Dat is dus nog een klasse boven dat wat in normale voeding gaat voor ons. En geloof me, voeding in Nederland wordt extreem streng gekeurd.
Ik heb laatst helaas een klacht neer moeten leggen bij nutricia over flesvoeding 0-6 maanden werd keurig netjes te woord gestaan ik had de inhoud niet meer in handen dus kon niet worden opgehaald. werd binnen 3 kwartier gebeld en kreeg een bevestigingsbrief van wat besporken was. maar de potten voeding van hetzelfde serienummer in de winkel waar ik het had gekocht werden teruggehaald voor de zekerheid. was ook gedaan en ik kreeg 2 potten voeding vergoed en wat extra dingetjes paar potjes en wat dingen voor vanaf 6 maanden. dat is geen omkoperij of dat je zwijgt nee dat heeft te maken met een goede probleemafhandeling en dat ze graag klanten behouden want het scheelt heel wat als ze er niets aan doen zoals pampers:x of ze doen het netjes oplossen ook al heb je een keer een klacht gedeponeerd en ze lossen het netjes op vertel je dat ook. ik was blij met de goede afhandeling.
Hmm, nou die man zal het niet voor niks gezegd hebben toch? Ik snap best dat je zus dat dan tegen jou zegt en dat jij dit hier neerzet. Dat iedereen zo overspannen reageert alsof suzie iemand graag vals wilt beschuldigen vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. Maarjaaa
niemand beschuldigt suzie, maar verteld zijn of haar ervaringen, en aan de hand van die ervaringen lijkt het er op dat der zus iet wat overdreef, suzie heeft het zelf ook niet gezien, dus kan ook niet met zekerheid over de kwalitijd zeggen, oja rotte aardappels zijn niet zwart, maar dat is inderdaad het zand erom heen, woon in de polder aardappels genoeg hiero. ik geloof het dus niet echt, vind het een beetje overtrokken allemaal, en zal mijn zoontje dus nog steeds olvarit geven.
Als aardappels beurs zijn doordat er mee gegooid is e.d. zijn ze toch juist zwart? Echt erge schimmel lijkt me ook zo stug! Er zijn zulke strenge eisen voor babyvoeding! Nou krijgt Finn sowieso geen potjes...maar het lijkt me dat die man je schoonzus misschien toch wel in het ootje heeft genomen hoor!
Ja, daar steken ze energie in. Eigenlijk hoor je dit soort dingen namelijk bij de Warenauthoriteit te melden (vroeger de Keuringsdienst van Waren, 24 uur bereikbaar: 0800-0488), die stellen dan een onderzoek in. Maar als ze het van de fabriek zelf ophalen ontlopen ze een melding en een eventuele boete!