We hebben net een vegetarische ovenschotel met cannelloni op, mijn zoontje van 9 maanden heeft hier ook van meegegeten. Hoofdzakelijk vulling, maar ook wel een paar stukjes cannelloni. Nu zag ik net, toen ik de verpakking van de cannelloni bij het oud papier gooide, dat de pasta een half jaar over datum is. En dat terwijl ik het twee weken geleden pas heb gekocht Kan dit kwaad voor mijn zoontje????? Ik voel me behoorlijk stom
Was het droge pasta die je zelf hebt gevuld met een sausje of was het kant en klare?? Droge pasta blijft namelijk wel langer goed dan de houdbaarheidsdatum en kan weinig kwaad.
Het was droge pasta, uit een doosje. We hebben zelf de vulling gemaakt met oa tomaat en spinazie en hiermee de cannelloni's gevuld.
Lekker Wij eten het toevallig vandaag ook.... Maar over droge pasta hoef je jezelf geen zorgen te maken Dat kan wel wat in kwaliteit achteruit gaan, maar je kan er niet ziek van worden
Oh nee hoor is geen ramp. Ik had zelfs gehoord dat ze van plan zijn om van veel verpakkingen de houdbaarheidsdatum eraf te halen omdat er zoveel voedsel verspild wordt.
Droge pasta kan echt op geen enkele manier bederven, net als droge rijst, gedroogde peulvruchten, suiker, etc. De houdbaarheidsdatum is daarop gezet door fabrikanten die graag willen dat mensen hun producten weggooien en dan weer nieuwe kopen.
ZEMBLA - Voedselverspilling Kijk deze maar eens en je zal je nooit meer druk maken over een datum op een pak pasta!