Baby 7 maanden en soep

Discussie in 'Voeding' gestart door Inge36, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Hallo andere mama's. Mijn dochtertje van 7 maanden krijgt nog steeds BV op verzoek. Ze weigert genoeg groenten en fruit. Het is te zeggen: ze zuigt er alle leven uit en spuwt dan het stuk weer uit:) Nu is mijn vraag of in haar soep mag geven om te proberen. Uiteraard zonder kruiden!

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou zeker groente en fruit blijven aanbieden. Hoewel bv belangrijk is tot zeker 1 jaar, raakt haar ijzervoorraad op en het is dus belangrijk om haar wat anders aan te bieden.

Soep is vrij dun, misschien gebonden soepje speciaal maken?

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    het is vooral zout/bouillon dat nog niet zo goed voor haar is.

Maar als je fruit/groente heel fijn pureert en er water door doet (lijkt ook op soep ;) wil ze het dan ook niet?

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja hoor ik maak zelf verse groenten soep met heeeeel veel groente er in en een beetje vermicelli (uiteraard zoutloos) misschien een beetje pureren nog dan wordt het geheel wat dikker en is het makkelijker te voeren. Die van mij is er gek op. Ik doop er dan een boterham in...

5. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Wat fruit/groente mengen met wat bv? Ik heb het in het begin ook gedaan met fv dan, dat at ze wel op. Toch wat herkenbaars qua smaak :) en rustig verder introduceren, steeds wat minder voeding/pap erdoorheen!
    Begin ook met zachte dingen zoals banaan, bloemkool (goed gekookt), meloen etc. :)

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Heb je trouwens geprakt geven al geprobeert? Omdat je aangeeft dat ze er op zuigt nam ik aan dat je een stuk geeft....

7. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Hoi Justy, we hebben zowel gepureerd, geprakt als stukjes geprobeerd. De smaken vindt ze super. Enkel wanneer het te ver naar achter in haar keeltje komt, en ze dus eigenlijk moet doorslikken, werkt ze alles teug naar buiten.

Een andere tip was bijvoorbeeld de banaan te prakken en te mengen met wat borstvoeding. Een domme vaag maar mag de BV koud zijn of moet deze ook op 37° C zijn?

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Gewoon lekker doorgaan het is BIJvoeding pas vanaf een jaar is het van belang dat ze goed eten.

Bv mag je ook koud geven hoor geen probleem

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Dat neemt niet weg dat ze toch echt moet leren eten. 1 jaar alleen maar bv is ook.niet de bedoeling lijkt mij. Ik heb niks tegen bv, maar voor de spraakontwikkeling is het ook goed.

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Mag ook koud zijn hoor. T gaat om de smaak die je kindje dan herkent. Maar jij omschrijft dat ze t wel eet en lekker vind maar dat ze het terug naar buiten werkt. dan heeft het niets met niet willen eten te maken door de smaak maar niet kunnen eten. Ik denk dat je kindje erg moet wennen aan het doorslikken van het eten en dat ze dus een erg sterk kokhals reflex heeft, dan komt het er vanzelf weer uit... Gewoon blijven aanbieden op verschillende manieren dan komt het vanzelf goed.

Neem trouwens aan dat ze hier glad gepureerd geen last van had? Misschien kan je daarnaartoe terug en dan langzaam maar zeker grover maken en zo opbouwen...

11. Inge36

Inge36 Actief lid

16 apr 2013
    181
    0
    0
    Hey Justy! Platgepureerd moet ze het al helemaal niet hebben:) kan het zijn dat ze er op dit moment gewoon nog niet klaar voor is? Ik blijf het alleszins op verschillende manieren aanbieden...

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    pff ja geen idee... Weet wel dat we met 7 maanden ong. ook een periode hebben gehad dat het eten veel minder ging dus misschien dat dat ook mee werkt. Je kan helaas niet veel meer doen dan blijven aanbieden in verschillende vormen tot ze er iets uit pikt wat voor haar fijn is.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

14. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    en op crackertjes, rijstwafels zuigen of broodkorstjes?

Deel Deze Pagina