Hallo, Onze zoon is bijna 10 maanden. Wij gaan beginnen met melk nr 3 van de kruidvat. Maar ik kan er niet helemaal wijs uit worden hoeveel hij daar van moet krijgen. Nu is mijn vraag hoeveel geven/gaven jullie bij deze maand.
Melk nr 3 met 10 maanden? Is je dat aangeraden?? Ik zou een maandje wachten en dan overstappen op gewone melk. Peutermelk is pure commercie.
Nooitgebruikt... Ben het eens met kwebbel Maar vanaf 1 jaar is de richtlijn 300 cc zuivel max 500 En dat is dus alles bij mekaar.. Melk, kaas toetje e.d Dus je zal er niet gek veel van moeten geven
Dank je wel voor de reacties. Het is mij niet aangeraden maar omdat op pak nr 2 stond tot 10 maanden. Dacht ik dat ik nu naar nr3 moest. Omdat ik altijd dacht dat je bij een jaar pas gewone melk mocht geven
Bij friso staat op het pak van 6-12 maanden. In principe mag je net voor het jaar over naar gewone melk. Denk dat rond 10-11 maanden ook niet zo'n probleem is.
Je mag nr2 blijven geven tot 11/12 maand. Maar als je nr 3 hebt, kun je dat ook wel een maandje of 2 gebruiken en dan overstappen. Het advies tot een jaar is 400-500cc zuivel. Vaak is dat 2 flessen, een toetje en kaas op brood. Vanaf een jaar ga je naar 300cc
Hier ook nooit gebruikt... Tot ongeveer 11-11,5mnd de opvolgmelk nr2 gebruikt en toen overgestapt op gewone koemelk. Paar jaar geleden was er niet eens nr3. Is inderdaad pure commercie, want je kunt er volgens mij in totaal minder flessen mee maken terwijl je er hetzelfde bedrag voor betaald... Maar antwoord op je vraag: de hoeveelheid flessen blijft waarschijnlijk gelijk met wat je nu geeft, dat maakt niet veel verschil!
Dank jullie wel voor de adviezen. Ik maak dit pak nog even op en ga dan gewoon weer pak 2 doen en ga volgende maand dan ook over op de gewone melk