1,5 jaar en in de nacht mega honger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1719, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Mijn dochter heeft sinds deze week in de nacht honger. Ze word er wakker van en heeft dan echt wat nodig. Ze eet binnen 10 minuten twee boterhammen op en gaat dan over het algemeen weer gelijk slapen. Overdag krijgt ze meer dan genoeg in totaal 2 bekers melk, 4 boterhammen,bak kwark,bord met warm eten en fruit en tussendoortje. Ik ben bang dat ze er aan gaat wennen maar ze is echt overstuur dan van de honger. Zou het een groei spurt kunnen zijn? Heeft iemand tips ? Ik neig naar het maar gewoon even accepteren maar wat als ze er aan went.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Denk dat het wel weer over gaat. Je kunt natuurlijk proberen of het beter gaat als je overdag wat meer voeding aanbiedt?

3. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Hebben we gedaan maar ze komt toch nog. Ze weigert ook haar fles savonds dus daar zal het mee te maken hebben ben ik bang

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan zal het wel een groeispurt zijn en vanzelf weer overgaan... 's Avonds vast twee broodjes smeren en klaarleggen dan maar ;)

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan miss beter snachts dan beker warme melk geven ipv boterhamen? En dat steeds afbouwen erna?

Hier dochter die echt veel eet, alles eet, en vraagt veel eten.
    Ze eet met 1.5 jaar: ochtend pap, fruit 2st, 1 boterham met beg en verse sap, kwark 80gr, koekje zonder suiker, warme maaltijd grote portie met sap.
    Ze krijgt geen fles of zo voor slapengaan. Als ik dat geef dan eet ze en drinkt ze ook als ze wakker is snachts dat os zeker.
    Maar doe express niet omdar ze 1+ bijna op gewicht zit

6. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ik dacht inderdaad ook aan een groeispurt aangezien de kleding wel heel snel klein word. Kijk het voorlopig maar even aan. Smeer met alle liefde boterhammetjes haha

7. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoe weet je dat het honger is?
    Als ik mijn zoontje brood zou geven als hij wakker was snachts zou hij het ook opeten.
    Het is een lkkr bek!
    Zou eerder melk geven als je zeker weet dat ze trek heeft.

8. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ons zoontje kreeg tot 17 maanden nog een halve fles 'snachts omdat hij wakker werd. Na die groeispurt was dat over.

Boterhammen smeren op die leeftijd zou ik zelf niet snel doen. Wordt ze dan niet TE wakker?

9. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ze weigert melk snachts waar ze dat voorheen als ze eens een keer wakker werd het wel wilde hebben. En deze kleine eigenwijs eet echt niet als ze geen honger heeft en binnen 10 minuten is alles weg. Daarna valt ze zelf weer rustig in slaap ze word er zeker niet fit van. Ze is ook echt moe en wil graag weer slapen, ze komt anders alleen weleens heel af en toe voor melk ( maar dat wil ze nu opeens niet meer ) en een knuffel. Dus voor ons is dit nu iets vreemds

10. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Nou dat vind ik niet veel! Je kan bijv ook 2 boterhammen aanbieden of gewoon 150gr kwark. Dat ze honger heeft vind ik niet gek. Hier at ze 3 boterhammen, 2 bekers melk, portie fruit 2 stuks, soms 3 en tussndoor nog 2 bekers water, ontbijtkoekje, etc. Dat ze +1 zit is toch niet zo erg? Geef je niks bij een groeispurtje?

@TS ik zou het zo ff acepteren. Heeft ze geen lage suiker?

11. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Misschien ben ik nu heel dom maar zou het echt niet weten tompoes. Ze heeft altijd behoorlijk gegeten maar nu sinds 3 dagen komt ze gewoon voor echt iets extra. Ik wacht het maar even af. Ze is overdag gewoon haarzelf.

12. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Geef je volle producten? Volkoren brood? Vult net ff iets meer. Of extra komkommer, paprika, tomaatjes?

13. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ja gewoon volkoren of meegranen en banaan appel en dergelijke. Ik ga hopen dat het met weken voorbij is en het een sprongetje is van groei of ontwikkeling

14. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Jawel joh :)
    Beter even eten dan laten krijsen van de honger.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Overdag meer aanbieden! Ik vind echt dat ze niet veel krijgt als ik je schema zo lees. Verder ben ik, ook in groeispurt, geen voorstander van zoveel eten snachts. Binnen een week is dit gewenning.
    Echt, als ze overdag genoeg krijgen en verzadigd zijn, dan is dit snachts echt niet nodig (is mijn overtuiging)

16. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ze eet overdag 5 boterhammen 2 bakjes kwark 2 stuks fruit en 2 tussendoortjes en een bord warm eten lijkt mij behoorlijk wat en melk. En ik laat haar echt niet huilen snachts van de honger, daar ben ik dan te soft voor en meestal past ze het zelf weer aan na een evt sprong daar hoop ik hier ook op

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, verkeerde lijstje gelezen. Zat de eetlikst van Piccolina te lezen die vindt dat haar dochter zoveel eet. Maar dat vind ik dus echt weinig.

18. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ze heeft lekker doorgeslapen ze is ook rustiger naarheid gegaan, ze was goed voldaan zeg maar. Het was wel weer vroeg wakker worden maar dat is niet erg, het is voor fijn als ze gewoon lekker doorslaapt.

19. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Mijn zoontje die wat jonger is, eet toch echt wel meer, daarnaast krijgt hij ook nog een fles melk voor het slapen gaan. Bijna op 1+ zegt natuurlijk helemaal niks zonder de lengte erbij. Ik zou tussen de middag in ieder geval een boterham meer aanbieden.

1719, fijn dat ze een goede nacht heeft gehad!

20. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik lees en hoor veel dat dit een sprong is, is het niet de 19 maanden sprong? (die wat eerder is gekomen)
    Als ze rustig verder slaapt daarna dan zou ik er even aan toegeven. Als ze wil gaan spelen, dan is het een ander verhaal ;). Verder gewoon je eigen gevoel en je kind volgen, dat is het allerbelangrijkste!!!

Piccolina: is niet veel in mijn ogen wat je kindje krijgt. Hier werkt hij 3 boterhammen, 2 stuks fruit, een bord avondeten inclusief een heel stuk vlees, yoghurt (100ml), 5 bekers water/thee/water met diksap, een ligakoek een een flesje melk voor het slapen gaan van 200ml naar binnen. En die +1 lijn moet je niet alleen maar op letten, kijk altijd naar de verhouding van lengte en gewicht. Onze zoon heeft altijd super goed gegeten en zat op gegeven moment op +2,5 lijn maar daar zat zijn lengte ook en die zit daar nu nog steeds terwijl zijn gewicht is afgezakt naar +1 lijn en dat terwijl hij alleen maar meer is gaan eten ;)

Deel Deze Pagina