Ik ben op zoek naar een veilige autostoel maar het te besteden budget is best laag . Ik zag de autostoel Remi van rond de 40 euro (op elke site anders) Autostoel Remi Plus Black/Grey Car Comfort Wat denken jullie is deze veilig ? Volgends mij heeft hij hetzelfde keurmerk als de maxicosi . En bij maxicosi betaal je natuurlijk ook grotendeels voor de naam . Wil er iemand met wat meer ervaring als mij meekijken ? Alvast bedankt !!!
Ik heb die gezien inderdaad . Alleen ik heb er niet zoveel verstand van en weet ook niet of ze wel veilig zijn . Zo is de Remi 40 euro veel goedkoper dan de maxicosi en volgends mij (snap daar niet zoveel van ) hetzelfde keurmerk. Is die dan even goed ? .
Als je een écht veilige autostoel wilt aanschaffen voor een voordelige prijs, kijk dan eens naar de Joie Stages. Dit is een stoel voor 200 euro die je maarliefst 7 jaar kunt gebruiken. Normaal koop je een 0+ stoel voor ca. 175 euro en dan moet je er daarna nog 2 kopen. Deze is geschikt vanaf de geboorte tot ca. 7 jaar en ben je in één keer klaar. Het veilige eraan is dat hij tot 18 kg. = ca. 4 jaar achterwaarts te gebruiken is. Dit is minimaal 5x veiliger dan voorwaarts. Informatie over de stoel is te vinden op www.achterwaartsvervoeren.nl.
Hier ook weinig budget op het moment maar ik denk dat ik ga wachten tot januari om een stoel te kopen, leg ik elke maand wat opzij en kerstmis komt eraan dus misschien willen oma en opa iets groots kopen voor kerst Maar ik zou ook wel het verschil willen weten tussen een stoel van 50 euro en eentje van 300 euro
Kusjesmama , Bedankt voor het advies. Ik zal er zeker over nadenken . Heb je misschien ook een optie voor het niet achteruit vervoeren ? Mijn zoontje heeft lange benen en met de maxicosi komen zijn beentjes al klem tegen de stoel en dat vind hij niet fijn . Jammer als ik dit vanaf de geboorte had geweten was het helemaal een goede optie !! Sydneys , dat had ik eigenlijk ook moeten doen , maar er kwam elke maand waar iets tussen Pff. En hij weegt nu rond de 12 kg schat ik dus wachten kan bijna niet meer. Maar ik wil inderdaad ook het verschil weten tussen een dure en minder dure . Dan wel allebei vooruit rijden want ik snap dat de achterwaarts vervoeren stoelen duurder zijn . Ookal twijfel ik nu ook tussen voor en achter uit .
Lisanne? Mijn meisje is ook erg lang en heeft erg lange benen. Ze is vandaag 21mnd oud en is al 1 meter. Ze word achterwaards vervoerd en doet haar benen in kleermakers zit zeg maar. Dat doen kinderen automatisch. Die trekken altijd hun beentjes op. Ze heeft geen hinder van haar erg lange benen en het achterwaarts vervoeren.
In principe is een goedkopere stoel minder veilig dan een dure. Dat heeft te maken met diverse veiligheidsaspecten die in een stoel verwerkt zijn, o.a. het materiaal dat wordt gebruikt. Achterwaarts vervoeren is de veiligste manier; de veiligheid zit in de rijrichting (voor meer info www.achterwaartsvervoeren.nl). Dus de goedkoopste achterwaarts gerichte stoel is altijd minimaal 5x veiliger dan de duurste voorwaarts gerichte stoel. Wat betreft de beentjes: de stoel kan van de achterbank af gemonteerd worden, waardoor kinderen de benen gewoon op de achterbank kunnen zetten. In andere gevallen zal het kind zelf een houding kiezen waarin het comfortabel zit. Kinderen zitten van nature met gebogen benen, dit omdat het skelet van kinderen nog heel flexibel is. Zij zitten heel comfortabel in houdingen die voor ons ongemakkelijk zouden zijn, dit komt door het verschil in skelet. Op de website vind je veel foto's van kinderen in de autostoelen. Ook kinderen van 6 jaar, die enorm comfortabel zitten. De Joie Stages is een stoel die zowel voor- als achterwaarts gebruikt kan worden. Uiteraard zou ik voorwaarts niet adviseren! Maar de optie is er wel.
Kusjesmama , bedankt voor de tip . Als je het alleen voorwaarts bekijkt is het dan ook nog een van de veiligere stoelen of is de maxicosi dan beter ? Ik twijfel erg , ik zie mijn zoontje wel erg stuntelen met zijn beentjes . Ook heb ik het idee dat hij misselijk wordt in de auto , ik weet eigenlijk niet of dat kan . Maar ik was vanaf kleins af aan heel erg autoziek . En achteruit helemaal . Toch wil ik het zeker proberen . Maar zou ook fijn zijn als ik toch besluit vooruit te vervoeren dat het dan ook een goede stoel is en niet dat de maxicosi dan beter had geweest ? Kan hij zonder family fix om een ander soort vast gezet worden?
De stoel is heel makkelijk met alleen de driepuntsautogordel te bevestigen. De veiligheid is bij voorwaarts gebruik veel minder, omdat de veiligheid in de rijrichting zit. www.rearfacingtoddlers.com is een heel betrouwbaar adres. Je kunt daar ook terecht met je vragen, gewoon in het Nederlands want de eigenaresse is Nederlandse.
Stoeltjes moeten aan eisen volsoen en hebben daarvoor een keurmerk... Dat zou je ook kunnen checken. Prenatal heeft de romer nu in de aanbieding. Wij gaan ws volgend jaar voor de maxi cosi axxiss deze is draaibaar naar de deur toe
Kusjesmama , bedankt voor de site ik ga gelijk even kijken . Maar als ik de autostoel besluit te nemen en ik gebruik de stoel toch voorwaarts is het dan nog echt een goede stoel of zou ik dan beter een maxi cosi kunnen nemen ? Kan de stoel trouwens ook blijven staan in de auto , dat je de stoel 1x monteert en daarna de riem niet meer hoeft te gebruiken ? Of moet je de riem steeds losmaken ? Beertjenicky , dat is erg handig . Ik ga even Google .
Ik twijfel erg aan het de achterwaartse stoeltjes omdat ze nog zo kort op de markt zijn . Ze hebben de gewone autostoel in 34 jaar (zoiets toch) steeds verder kunnen verbeteren . En deze dus nog niet . Zo las ik dat de achterwaartse ook minder handig en goed te bedienen zijn ?
De stoelen zijn al vanaf 1960 op de markt Alleen niet in NL. In Zweden vervoert men de kinderen al vanaf het begin af aan achterwaarts omdat dit veel veiliger is. De onderzoeksresultaten spreken voor zich; in Zweden raken er zo goed als geen kinderen zwaargewond, en overlijden er geen kinderen bij ongevallen waarbij kinderen die voorwaarts gericht wel overlijden. De installatie vergt iets meer tijd, maar je kunt de stoel eenmaal geinstalleerd, gewoon in de auto laten staan. Het voordeel van de Joie Stages is dat deze een heel eenvoudige installatie heeft. Deze bevestig je op dezelfde manier als een groep 0+ babystoeltje. Daar komt dus niks extra's bij kijken.
Kun je die achterwaartse stoelen ook ergens in de winkel kopen zodat ik kan passen? En passen ze een beetje normaal op de achterbank?
Gelukkig in steeds meer winkels. Je kunt hier een overzicht vinden van winkels die ze verkopen: www.facebook.com/achterwaartsvervoeren
Mensen die meer informatie willen over het langer achterwaarts vervoeren, kunnen contact opnemen via www.achterwaartsvervoeren.nl. Dat is wat handiger
Kusjesmama, wat geef je toch een top advies! Ik wou dat ik dit wist voor ik een maxi cosi gekocht had, dan had ik een alles in 1 stoel gekocht!!
Erg bedankt voor het advies . Ik wil de stoel eind van de maand gaan bestellen . Alleen kan ik op de site de autostoel in mijn winkelwagentje zetten . Dan druk ik op bestellen en staat er gelijk paypal. Dat is opzich prima , maar ik wordt dus gelijk doorverwezen naar de paypal site. Zonder dat ik een adres heb moeten geven of een account aan heb moeten maken . Ik durf eigenlijk niet te bestellen zonder überhaupt een naam te moeten invullen ? Doe ik iets fout . Fijn dat je zulk goed advies heb gegeven , dankjewel .