Baby 7 maanden huilend wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door OliveTree, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Mensen.. ik word echt niet goed van mn jongste van net 7 maanden. Hij wordt elke nacht zo’n 8-10 keer huilend wakker, echt krijsen doet hij dan. Overdag slapen gaat goed. Avond inslapen begint het al, heel veel huilen. Ja en de nacht..
    Borst werkt soms en soms niet. Geen honger en geen vieze luier. Soms slaapt hij verder als ik hem bij me in bed neem en soms niet. Als ik hem even laat huilen gaat hij helemaal uit zijn dak. Zn broer (2jaar) ligt naast onze kamer dus ben ook altijd bang dat hij ook wakker wordt door zijn gehuil, dubbel pret.

Vannacht was ik het zó zat dat ik even in mijn kussen heb geschreeuwd STIL!!!!!! heb er nu keelpijn van, moet je nagaan.
    Ik slaap nog amper en heb een peuter rondlopen dus overdag kan ik het niet inhalen.

Hij krijgt borstvoeding en sinds een week elke dag 1 klein flesje nutrilon (om te kijken of hij dan iets door wilt slapen maar nee)
    Krijgt vaste voeding, fruithap, brood en groente met rijst/aardappelen.
    Niet ziek geweest en ook geen tandjes.
    Kamertemperatuur is gewoon goed.

Ik heb echt tips nodig want ik ben geen leuke moeder nu!! Dank

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.400
    113
    Ach, gebroken nachten zijn zo zwaar! Sterkte!

Hoelang wordt hij al zoveel wakker? Heb je het idee dat hij pijn heeft? Tandjes (misschien nog niet zichtbaar maar kunnen al flink irriteren), keelpijn, oorpijn. Misschien eens een paracetamol proberen, kijken wat dat doet.

Heeft hij een speentje? Misschien kun je dat proberen.

En toegeven. Jullie nachtrust staat op 1 op dit moment dus doe vooral wat werkt om hem weer te laten slapen. In bed nemen, eigen bedje doen, liedje zingen, 3 sec op je kop staan, 10 spenen, verzin het. Je hoeft op deze leeftijd (en in deze periode) geen rekening te houden met opvoeding en goed/fout. Slapen is belangrijker.

Kan ook zijn dat hij door een ontwikkeling gaat. Hetzij vroege verlatingsangst, hetzij zitten/lopen/kruipen. Soms reageren ze daar heftig op. Maar het is hoe dan ook een fase en het gaat voorbij, hopelijk is dat een beetje troost.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Dat klinkt inderdaad zwaar! Als mijn kindjes zulke verschrikkelijke nachten maken is het eerste wat ik doe de oortjes laten nakijken. Oorpijn doet zo'n verschrikkelijk pijn. Vooral als ze liggen voelen ze de druk.
    Hoe dan ook hoop ik dat het snel voorbij is, ik weet hoe slopend niet slapen is.

4. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Sterkte, zulke nachten zijn echt drama, vooral als het al even aan de gang is. Ik zou inderdaad voor de zekerheid zijn oortjes laten nakijken, om uit te sluiten. Hoogst waarschijnlijk is het een fase, en zal het vanzelf overgaan. Hoelang speelt dit al?
    Misschien droomt hij? Mijn zoontje begon rond de 7 maanden te dromen, werd overstuur wakker, was ontroostbaar, sloeg en schopte om zich heen. Enige wat hielp was een flesje en daarna verder slapen naast ons. Duurde een week of 2 en daarna was het over, soms komt het terug maar nooit langer dan 2 nachten achter elkaar.

5. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Bedankt voor de reacties. Oortjes zijn goed, we zijn langs de HA geweest. Geen tandjes te zien.

Het gaat nu IETSJES beter, van 8-10 wakker naar 6-7 keer wakker dus het blijft een drama.

Hij heeft sinds zijn geboorte nog niet 1x doorgeslapen en dan heb ik het over langer dan 4 uurtjes. Gemiddeld wordtie om de 2,5 uur wakker. Zucht..

6. Suus2910

Suus2910 Actief lid

22 feb 2015
    337
    184
    43
    Bedje misschien wat schuin omhoog zetten? Wellicht toch iets van kou? Nachtlampje eventueel aan?

En heb je zelf eventueel de kans om een nachtje ergens anders of baby ergens te laten logeren? Want als ik zo je eerste bericht lees, lees ik vooral dat je erg moe bent en dit wellicht ook effect heeft op baby. (Forgive me if I'm wrong!)

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Het niet doorslapen zelf is heel normaal met die leeftijd (mijn dochter sliep door met 4 jaar en zoontje met 1.5 jaar ). En bij baby's vind ik het niet erg, als ze tussen de voedingen door maar slapen :cool:
    Lastig dat je de niet achter de oorzaak bent. Sterkte in ieder geval!

Deel Deze Pagina