Mijn jongste dochter heeft 28 januari de BMR vaccinatie gehad. Afgelopen woensdag werd ze hangerig, donderdag kreeg ze koorts en nu heeft ze uitslag. Ik weet dat dit een bijwerking is, maar moet je ook de huisarts bellen als ze die bijwerking krijgen? Of gaat dit vanzelf weer over?
Hier hetzelfde gehad. Bij hele hoge koorts, sufheid en weinig drinken zou ik even contact opnemen. Hier wel een week koorts gehad rond de 39gr. Daarna 3 dagen niet en toen een dag 40gr dus toen heb ik wel even gebeld, omdat zoontje toen ook niks wilde drinken.
Het kan idd een bijwerking zijn, maar het kan ook zijn dat ze een virusje te pakken heeft. In beide gevallen handel je trouwens hetzelfde. Na drie dagen koorts bel je de huisarts. Of als je denkt aan uitdroging, als ze niet meer wilt eten en drinken. En vertrouw je het niet, dan bel je sowieso. Vertrouw je gevoel hierin.
Drinken doet ze nog steeds heel goed en ze is verder ook wel goed alert en vrolijk. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden.
Zou t niet met zekerheid op een bijwerking gooien. Er is een vervelend griepvirus dat in de rondte gaat. Hier hebben we een week lang hoge koorts en niet willen eten gehad (maar wel drinken). Normaliter laat rupsje nooit genoeg geen hap eten staan en koorts zien we zelden tot nooit hooguit beetje verhoging,hele lichte koorts met 38.7 was wel t matje. Nu begon ze in die week om 06:30 ineens met 39.1-39.4 en die 39+ hebben we eigenlijk heel de week voorbij zien komen. Kwam op een dinsdag opzetten, was wat hangerig moe koortsige oogjes en toetje ging door de keuken heen. In de avond zweten en dr temperatuur dropte, woensdag lichte verhoging dus dachten t gehad te hebben maar in de avond stak de hoge koorts op. Woensdags (de week erna) was t ineens weer voorbij. Geen noemenswaardig snotteren of overdreven kuchen oid gehad normaliter heeft ze dat juist heel erg.